Forb... pis'kat ;-)
Fra : Mette Svangren

Dato : 17-06-02 08:38

Ja, så var det jo i dag, Mormis skulle have været steriliseret. "Skulle have
været" fordi hun altså var af en noget anden mening!
Efter en masse lokken og snakken godt for sig og "se, her er mad" (hun havde
jo fastet siden i går aftes), og manden måtte møde en time for sent på
arbejde bare p.g.a. det projekt, lykkedes det endelig at få hende spærret
inde på værkstedet sammen med os. Og Stribe og en masse killinger...

Uden at gå i detaljer, kan jeg sige, at det vist var lidt af et syn med to
voksne iført havehandsker, en panisk kat _overalt_, og et gulv fuld af
killinger (som man jo li'som helst ikke skulle jokke på). For at sætte
prikken over i'et, er det selvfølgelig lige i disse dage, at de små er
begyndt at gå ud af kassen, -og ja, naturligvis især her til morgen

Det korte af det lange: det lykkedes hende til sidst at komme ud, og vi har
nu en stående aftale med dyrlægen om, at vi bare kommer med hende, den dag
det lykkes os at fange hende...

Suk, suk, sikke en start på ugen!

MVH Mette (der er en liiille smule træt af katte lige nu)

Fra : Lisbeth Jakobsen

Dato : 17-06-02 09:59

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> wrote in message

> [...]
> nu en stående aftale med dyrlægen om, at vi bare kommer med hende, den dag

*prøver at holde en fnisen nede*
Argh, det er det typiske med katte - de vil ALDRIG det man har planlagt.

Men *fnis* hvor MÅ det have været et syn da I skulle fange hende ...
stakkels kat ... Hun ved jo ikke at det er for hendes eget bedste.

Jeg håber I får fanget hende snart, men mon iokke der går et par dage
før hun er "samarbejdsvillig" igen?

Hilsen
Lisbeth
--
http://cutiecats.dk

Fra : Mette Svangren

Dato : 17-06-02 11:39

"Lisbeth Jakobsen" <ernyoka@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg håber I får fanget hende snart, men mon iokke der går et par dage
> før hun er "samarbejdsvillig" igen?
>
> Hilsen
> Lisbeth
> --

Hun er såmænd allerede god igen. Jeg tænkte ellers også et øjeblik, at nu er
tilliden væk en gang for alle, men nej - tillid følger maden *G*!

MVH Mette

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-02 16:06

"Mette Svangren" <svangut@hotmail.com> writes:

> Hun er såmænd allerede god igen. Jeg tænkte ellers også et øjeblik, at nu er
> tilliden væk en gang for alle, men nej - tillid følger maden *G*!

Hmmm jeg troede at det var en hunkat... og ikke en mand...*ggg*

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Kate

Dato : 20-06-02 18:41

> Hun er såmænd allerede god igen. Jeg tænkte ellers også et
> øjeblik, at nu er tilliden væk en gang for alle, men nej - tillid
> følger maden *G*!

Ja, det er heldigt at de er så nemme
Håber du snart får fat i hende så hun ikke når at få flere killinger.

Kate

Fra : Linda

Dato : 17-06-02 10:07

sikken en hyggelig start på dagen, men sådan går det når man har katte, de
har deres egen mening om visse ting, og det kan vi ikke rigtig gører noget
ved. Jeg ved at når jeg finder tranportkassen frem, så er Venus væk, for det
ved hun godt hvad betyder, og det er slet ikke rart.

Mvh Linda, og de 2 skører og kælende katte

Fra : Kate

Dato : 20-06-02 18:39

"Linda" <l.jeppesen@tdcadsl.dk> wrote in

> ved. Jeg ved at når jeg finder tranportkassen frem, så er Venus
> væk, for det ved hun godt hvad betyder, og det er slet ikke rart.

Sådan har Sofie det også. Jeg er begyndt at tage transportkassen op
dagen i forvejen når hun skal til dyrlægen, det gør tingene nemmere.

Kate

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-02 10:51

> [...]

> nu en stående aftale med dyrlægen om, at vi bare kommer med hende, den dag

Sikke et cirkus, må håbe at hun kommer tilbage snart igen så hun kan
komme til dyrlægen og få en prop under halen...
Vi må så bare håbe at hun ikke igen stiller med en håndfuld mivere ;-(

> Suk, suk, sikke en start på ugen!

Mandag er en perfekt måde at ødelægge enhver forventning om resten af ugen..

> MVH Mette (der er en liiille smule træt af katte lige nu)

Nå hvem kan da forstå det..*ggg*

Fra : Birgitte

Dato : 17-06-02 12:09

Hej Mette
Jeg kunne ikke lade være med at fnise lidt, men så tænkte jeg på, at det
ville have været meget hurtigere og lettere, hvis du havde lånt en
indfangningskasse hos kattenes værn.
Sat fælden op med tun i, og vupti var missemor fanget på et øjeblik.
Vi havde 9 vildkatte der på under 2 timer blev indfanget på denne humane
måde, det var nemt og smertefrit og man stressede ikke katten.
Men held og lykke bette du.
Missekram fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Mette Svangren

Dato : 17-06-02 18:40

"Birgitte" <birgitte@truetrust.dk> skrev i en meddelelse
> Hej Mette
> Jeg kunne ikke lade være med at fnise lidt, men så tænkte jeg på, at det
> ville have været meget hurtigere og lettere, hvis du havde lånt en
> indfangningskasse hos kattenes værn.

Jo, måske, men i første omgang ville vi nu prøve uden (det kræver en længere
køretur for at låne fælder, hvilket så skal koordineres med babysitter
p.g.a. min åndssvage arbejdstider m.m.), også fordi hun jo kommer helt hen
til os, men "bare" ikke er håndtam. Og så forestiller jeg mig, at vi hele
tiden ville skulle lukke andre katte ud *G*, før det var den rigtige kat i
kassen.
Og så er der jo lige det med, at hun skal være fastende fra aftenen før,
mens killingerne stadig helst skal have adgang til at die hos hende. Så
ingen tun til at fange hende med om morgenen, så skal hun fanges allerede
dagen før, og det er jo heller ikke særlig nænsomt, hverken overfor hende
eller killingerne.

Men det er nu en ok aftale med dyrlægen, synes jeg, at vi ikke behøver
bestille tid, men blot komme med hende, når vi fanger hende.

MVH Mette