MS Windows
briani 27239
Vedr. Kontrolpanel
Fra : Kent Christensen

Dato : 16-06-02 23:22

Hej

For nogle dage siden forsøgte jeg at installere et par programmer,
der fulgte med mine nye mobiltelefon. Installationen gik af uvisse
grunde fuldstændig i ged, og programmerne blev kun installeret
halvt. Jeg forsøgte at geninstallere dem, men det kunne ikke lade
sig gøre. Det kunne heller ikke lade sig gøre at afinstallere dem
igen - hverken ved brug af CD-rommen eller evt. filer på PC'eren.

Jeg har efterfølgende slettet programmerne manuelt - det var jeg
jo nødt til. Nu ligger der bare to ikoner inde i Kontrolpanel, og
dem vil jeg meget gerne have slettet. Men hvordan gør jeg
nu det?

En af ikonerne kan åbne et program, men jeg kan simpelthen ikke
finde dette programt nogetsteds på PC'eren. Bare jeg kan få
slettet ikonerne, kan jeg også godt leve med, at der ligger et
lille program et sted på PC'eren.

PS: Jeg har ikke længere CD-rommen, da jeg lige har solgt min tlf.
Desuden har jeg Win95.

På forhånd tak.

Vh
Kent

Fra : Madsen

Dato : 17-06-02 01:01

Kent Christensen skrev:

> [...]
> jo nødt til. Nu ligger der bare to ikoner inde i Kontrolpanel, og
> dem vil jeg meget gerne have slettet. Men hvordan gør jeg

Det nemmeste er sådan set at hente TweakUI, som er et lille program
Microsoft laver. <http://makeashorterlink.com/?H2061190>

Pak indholdet af filen ud, højreklik på TweakUI.inf og vælg punktet
installer. Herefter er TweakUI tilgængelig inde i kontrolpanelet.
Åben så TweakUI og i en af menuerne har du mulighed for at skjule
ikoner i kontrolpanelet. Jeg husker ikke hvilken og den TweakUI jeg
bruger nu ser helt anderledes ud end den du skal bruge på Win95. Hos
mit hedder punktet Control Panel og det mener jeg også det hedder i
versionen til Win95.

Madsen.

Fra : ha

Dato : 18-06-02 15:02

> Åben så TweakUI og i en af menuerne har du mulighed for at skjule
> ikoner i kontrolpanelet.

Ok, sådan har jeg osse fjernet en ikon der hed "my digital camera",
men ikonet er der stadigvæk i stifinder, - er dog ændret til et "system
ikon".
Hvordan (om muligt) fjernes det derfra?

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 18-06-02 17:41

ha skrev:

> Ok, sådan har jeg osse fjernet en ikon der hed "my digital
> camera", men ikonet er der stadigvæk i stifinder, - er dog ændret
> til et "system ikon". Hvordan (om muligt) fjernes det derfra?

Hmm, det ved jeg ikke. Måske ved at slette *.cpl-filen som andre har
nævnt?

Madsen.

Fra : ha

Dato : 18-06-02 19:05

> Hmm, det ved jeg ikke. Måske ved at slette *.cpl-filen som andre har
> nævnt?

Er forsøgt, men kan ikke finde noget der ligner.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 18-06-02 20:20

ha skrev:

> Er forsøgt, men kan ikke finde noget der ligner.

Hmm, så er jeg blank desværre. Du kan ikke bare højreklikke på
ikonet inde i Stifinder og vælge Delete? Grunden til jeg spørger er
at jeg også har et ikon inde i Stifinder som er oprettet af WS_FTP
Pro (alting hedder noget med Pro nu om dage!) - og det kan jeg
højreklikke på og vælge Delete til. Jeg har godt nok ikke prøvet om
jeg kan slette det, for det ikon vil jeg ikke af med. :)

Madsen.

Fra : ha

Dato : 18-06-02 20:38

> højreklikke på og vælge Delete til. Jeg har godt nok ikke prøvet om
> jeg kan slette det, for det ikon vil jeg ikke af med. :)

Nej, dutter heller ikke. Ikonet vises kun i det venstre vindue i stifinder,
og hvis jeg jeg kan ikke klikke på det. Mærkeligt nok vises ikonet ikke
i det højre vindue.
Fænomenet ses her http://www.haweb.dk/test/denne-puter.jpg

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 01:10

ha skrev:

> Fænomenet ses her http://www.haweb.dk/test/denne-puter.jpg

Hmm, har du prøvet at søge i regedit efter 'My Digital Camera' f.eks?

Madsen.

Fra : ha

Dato : 19-06-02 09:17

> Hmm, har du prøvet at søge i regedit efter 'My Digital Camera' f.eks?

Ja, det har jeg osse prøvet, i første omgang turde jeg ikke slette
dem, men gjorde det så alligevel. Resultatet blev bare, at der nu
ikke længere står teksten "my digital camera", men ikonet er der
stadigvæk.

Det er jo sådan set ikke fordi det "står i vejen", men det er da
lidt irriterende, at man ikke kan rydde ordentligt op.

Hele balladen startede, fordi jeg installerede programmet
Adobe PhotoDeluxe 4.0, som jeg efterfølgende konstaterede,
at jeg ikke kunne bruge til noget alligevel.

mvh
ha

Fra : Madsen

Dato : 19-06-02 14:24

ha skrev:

> Det er jo sådan set ikke fordi det "står i vejen", men det er da
> lidt irriterende, at man ikke kan rydde ordentligt op.

Ja, jeg kan godt huske at jeg havde et lignende ikon på Win98SE som
stammede fra softwaren til mit digitale kamera. (Nikonview så vidt
jeg husker). Det forsvandt dog heldigvis i forbindelse med en
afinstallering af softwaren.

> Hele balladen startede, fordi jeg installerede programmet
> Adobe PhotoDeluxe 4.0, som jeg efterfølgende konstaterede,
> at jeg ikke kunne bruge til noget alligevel.

Nej, det kan ikke ret meget, men det undrer mig hvorfor ikonet ikke
forsvinder når du afinstallerer PhotoDeluxe så. Det gør vist programmet
endnu dårligere, hvis det ikke engang kan finde ud af at rydde op efter
sig selv.

Madsen.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 17-06-02 01:47

Mon, 17 Jun 2002 00:22:01 +0200, skrev "Kent Christensen"
<Jacko@pc.dk>:

> [...]
>jo nødt til. Nu ligger der bare to ikoner inde i Kontrolpanel, og
>dem vil jeg meget gerne have slettet. Men hvordan gør jeg

Gå i start => kør => regedit og se om du kan finde nogen rester
af programmet og slet disse.

Fra : Gert Søgaard Jensen

Dato : 17-06-02 16:18

On Mon, 17 Jun 2002 00:22:01 +0200, "Kent Christensen" <Jacko@pc.dk>
wrote:

[klip]
> [...]
>jo nødt til. Nu ligger der bare to ikoner inde i Kontrolpanel, og
>dem vil jeg meget gerne have slettet. Men hvordan gør jeg
[klip]
> Desuden har jeg Win95.

Ikoner i Kontrolpanel er tilknyttet filtypen CPL ( Control PaneL)
Disse filer ligger i C:\WINDOWS\SYSTEM

Prøv derfor følgende:
(luk først Kontrolpanel, hvis det er åbent)

Fra Stifinder søger du i C:\WINDOWS\SYSTEM efter alle filer med typen
CPL
Sikkerhedskopier de fundne filer til en eller anden mappe, hvor du
nemt kan finde dem igen.

Forsøg nu i C:\WINDOWS\SYSTEM at lokalisere de to CPL-filer, der
svarer til de ikoner, du gerne vil slette.
Ikon-navnene kan lede dig på vej.
Slet de to CPL-filer, du mener der er tale om.

Kig i Kontrolpanel. Er ikonerne væk?

Ja: Hurra - det lykkedes.
Nej: Øv - genskab de slettede CPL-filer fra sikkerhedskopien og prøv
igen.

--
Venlig hilsen
Gert

Fra : Kent Christensen

Dato : 17-06-02 23:00

"Gert Søgaard Jensen" <geso@post3.tele.dk> skrev i en meddelelse news:9hurgu4smlrs1vjjgl05kd2v5037hdtg5c@4ax.com...

> [...]
>
> Kig i Kontrolpanel. Er ikonerne væk?
>
> Ja: Hurra - det lykkedes.
> Nej: Øv - genskab de slettede CPL-filer fra sikkerhedskopien og prøv

Hej

Det blev ikke nødvendigt at sige ØV . Jeg søgte efter filerne, og jeg kunne
se, hvilke programmerne ikonerne refererede til ved at klikke på dem i
søgeresultatet. Hurtigt og let fandt jeg de to irriterende ikoner og fik dem
slettet.

Tak skal du have!!!

Vh
Kent