2 pc'ere og en switchbox
Fra : Kate

Dato : 16-06-02 22:56

Hej

Håber i kan give mig et råd eller måske endda en forklaring.
For en uge siden fik jeg en meget ønsket switchbox i fødselsdagsgave.
Så snart jeg havde fået lodset gæsterne ud af hoveddøren skulle den
naturligvis i brug.
Stor var min skuffelse da jeg erfarede at der var problemer.
Hvis jeg tænder computer A først starter den normalt op og jeg kan gøre
alle de ting jeg ønsker, men ligeså snart jeg starter compuer B op så
låser keyboardet på begge maskiner. Hvis jeg starter maskine B op først
og derefter A, så melder A system eller keyboard error under opstarten.
Nogle gange kan jeg slukke for B og A vågner op til dåd, men selvom jeg
slukker A så får jeg kun kontakt til keyboardet på B ved at reboote.
Indimellem fryser også musen på B, men ikke på A.
Igår tog jeg så ud med switchen hvor den er købt og fik med det samme
en ny af samme slags.
Stor skuffelse, problemet er nøjagtigt det samme med denneher. Kan de
virkeligt godt begge to ha' den samme fejl eller er der noget jeg har
misforstået?
Åhja, det er en manuel Sandberg Switchbox og computerne er hhv en
Compaq 400 Mhz med Win98 og en Amitech 2Ghz med WinXP. Jeg har skærmede
VGA-kabler, men PS/2 kablerne er da vist ikke skærmede, vel?

Kate

Fra : Kim Jensen

Dato : 17-06-02 09:17

On Sun, 16 Jun 2002 23:55:31 +0200, Kate <kate@oliwer.dkligeher> wrote:

> [...]

>Åhja, det er en manuel Sandberg Switchbox og computerne er hhv en
>Compaq 400 Mhz med Win98 og en Amitech 2Ghz med WinXP.

Problemet er velkendt med manuelle ( mekaniske ) switchboxe,
hvor bl.a. PS/2 mus kan forsvinde under omskiftning under Windows.

Du kan i stedet anskaffe dig en tilsvarende switchbox med indbygget
( kbd. / mus ) emulering, hvor problemet ikke opstår.

Alternativt en elektronisk switchbox.

>Jeg har skærmede VGA-kabler, men PS/2 kablerne er da vist ikke skærmede, vel?

PS/2 kablerne har typisk en folie-skærm.

FUT : dk.edb.hardware ( hvor dette emne hører hjemme ).

Mvh,

Kim Jensen
Hammargren Data
www.hd.dk