Snegle
Fra : bare mig

Dato : 16-06-02 21:47

Hejsa måske et dumt spg men hvordan ser snegleæg ud og hvor sidder de.
jeg har i dag opdaget nogle hvide klynger af noget der ligner æg , de sidder
på glasset.og i det akvarie er der ellers kun unger (paradisfisk) og fire
sugemaller ,jeg kan desværre ikke huske hvad mallerne hedder men de ligner
dem der bliver meget store ( men skulle kun blive omkring 4 cm)
Håber at der er nogle der kan hjælpe tak

Fra : scn

Dato : 16-06-02 23:32

"bare mig" <mlt@jensen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa måske et dumt spg men hvordan ser snegleæg ud og hvor sidder de.

Snegleæg er en gele-agtig klump med små sorte prikker i. De kan side på planter
(typisk undersiden), men også på glasset.

> [...]
> mallerne hedder men de ligner dem der bliver meget store ( men skulle
> kun blive omkring 4 cm) Håber at der er nogle der kan hjælpe tak

hvis ægene er enkeltviser, gætter jeg på det er fiskeæg,
men er det en klump er det nok snegleæg.

Du kan jo vente lidt og se hvordan ægene udvikler sig, inden
du fjerner dem.

Søren
http://www.soeren-nielsen.dk/akvarie/

Fra : Jeannette

Dato : 17-06-02 00:06

Jeps, det er helt sikkert snegleæg. De er hammersvære at skrabe af
Jeg har selv to snegle i mit 54 L akvarie og på en uge fjerner jeg ca. 300
små nye snegle som bare er overalt i akvariet. Så pas på de ikke får taget.

Jeannette

Fra : Leo Vaeversted

Dato : 17-06-02 23:29

> sugemaller ,jeg kan desværre ikke huske hvad mallerne hedder men de ligner
> dem der bliver meget store ( men skulle kun blive omkring 4 cm)

Betyder ikk noget at du ikke kan huske hvad de hedder, de kommer sikkert
ikke når du kalder alligevel