Niels Hausgårds bror?
Fra : LR

Dato : 16-06-02 21:01

Har Niels Hausgård overhovedet en bror (og svigerinde), eller er det alt
sammen noget han finder på?

Broren og svigerinden skulle have et dansk-top-band, der hedder "The
Teflons". Er der nogen, der har hørt om dette band? (Åge Halldorsson, fx?)

Mvh.

Fra : Anders Faber Nielsen

Dato : 16-06-02 21:52

"LR" wrote

> Har Niels Hausgård overhovedet en bror (og svigerinde), eller er det alt
> sammen noget han finder på?

Jeg tror det er det pureste opspind. Men hold kæft hvor er det sjovt!

VH
Anders

Fra : Nikolaj Borg

Dato : 16-06-02 23:42

Anders Faber Nielsen wrote:
> Men hold kæft hvor er det sjovt!

Jeg syntes især om hans kommentar til P3-værter som bare snakker ikke
hurtigt og ikke har noget fornuftigt at sige

/Nikolaj

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 17-06-02 22:04

"Anders Faber Nielsen" <afn@post.dk> wrote in message
> "LR" wrote
>
> Jeg tror det er det pureste opspind. Men hold kæft hvor er det sjovt!

Især den han fyrer af ang. hans svigerinde med at "Vorherre har lissom ikke
rigtigt kælet for detaljerne" LOL

mvh
Kim Frederiksen

Fra : Robert Piil

Dato : 16-06-02 21:55

On Sun, 16 Jun 2002 22:00:32 +0200, "LR" <noemail@cc.dk> wrote:

>Har Niels Hausgård overhovedet en bror (og svigerinde), eller er det alt
>sammen noget han finder på?

Han er enebarn.

Når du x-poster til flere grupper, så sæt venligst follow-up-to til en
af dem. http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

X-FUT dk.kultur.musik

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : LR

Dato : 16-06-02 21:56

Robert Piil skrev i meddelelsen ...

>Han er enebarn.

Er du sikker? Har du en kilde?

>Når du x-poster til flere grupper, så sæt venligst follow-up-to til en
>af dem. http://www.usenet.dk/netikette/crosspost.html

Hm... hvorfor det? Det er on-topic i begge grupper.

Mvh.

Fra : Robert Piil

Dato : 16-06-02 23:24

On Sun, 16 Jun 2002 22:56:14 +0200, "LR" <noemail@cc.dk> wrote:

>Er du sikker? Har du en kilde?

Ikke nogen officiel, men den er god nok. Samme kilde melder iøvrigt
også at han blev moppet forfærdeligt i skolen, hvilket jo sætter hans
snak om skoler noget i relief.

>Hm... hvorfor det? Det er on-topic i begge grupper.

Du er stadig i tvivl efter du læste linket?

Fra : LR

Dato : 17-06-02 00:05

Robert Piil skrev i meddelelsen ...

>Ikke nogen officiel, men den er god nok.

Det er måske ham selv? :)

> [...]
>snak om skoler noget i relief.

>Du er stadig i tvivl efter du læste linket?

Ja, jeg synes egentlig ikke argumentationen dér er særlig overbevisende.
Hvad med hensynet til de læsere, der *ikke* følger begge grupper, men
alligevel ønsker at læse svarene?

Mvh.

Fra : Camilla Hæstrup

Dato : 23-06-02 10:49

"LR" <noemail@cc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

[snip]

Jeg er ret sikker på, at han _ikke_ er enebarn, da min kusine har gået i
klasse med hans søsters søn. NH har så vidt jeg ved ingen bror, men fra min
kusine ved jeg, at der i søsterens hjem var en del mærkelige "leveregler"
(fx mad skal tygges 32 gange, inden det synkes), så NH kan da have fået
nogle ideer derfra.

Mvh. Camilla

Fra : Robert Piil

Dato : 23-06-02 11:48

On Sun, 23 Jun 2002 11:48:42 +0200, "Camilla Hæstrup"
<camilla@_FJERN_londahl.dk> wrote:

> [...]
>kusine ved jeg, at der i søsterens hjem var en del mærkelige "leveregler"
>(fx mad skal tygges 32 gange, inden det synkes), så NH kan da have fået

Min kilde har gået i klasse med NH, men jeg vil da ikke helt afvise
jeg referrer ham forkert, da det er et par år siden jeg snakkede med
ham. Desuden, hvem regner pigebørn for noget.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : Gizmoduck

Dato : 16-06-02 22:01

> [...]

>Broren og svigerinden skulle have et dansk-top-band, der hedder "The
>Teflons". Er der nogen, der har hørt om dette band? (Åge Halldorsson, fx?)

jeg tror godt du kan regne med at teflons-delen er ren fiktion, men
det er da ikke utænkeligt han har en bror

--

Gizmoduck

Philosophy is questions that may never be answered.
Religion is answers that may never be questioned.

Fra : LR

Dato : 17-06-02 18:52

Jeg fandt lige flg. link - en universitetsopgave om Niels Hausgårds univers.

http://www.humaniora.sdu.dk/kultur/arb_pap/Hausgaard23.pdf

"Broren" og "svigerinden" sættes konsekvent i anførelsestegn, selvom der
ikke direkte står, de er frit opfundne. Jeg føler mig snydt... :)

Mvh.

Fra : Robert Piil

Dato : 17-06-02 21:49

On Mon, 17 Jun 2002 19:51:33 +0200, "LR" <noemail@cc.dk> wrote:

>"Broren" og "svigerinden" sættes konsekvent i anførelsestegn, selvom der
>ikke direkte står, de er frit opfundne. Jeg føler mig snydt... :)

Hvis du tager Hausgaards ord for pålydende er du gået glip af meget.
Langt det meste siges mellem linierne, og ofte mener han nøjagtigt det
modsatte af det han siger.

--
Robert Piil
http://piil.org

Fra : LR

Dato : 18-06-02 14:01

Robert Piil skrev i meddelelsen
<0nisgu4q24s6lne4srmmum310ulu30bp8m@4ax.com>...

>Hvis du tager Hausgaards ord for pålydende er du gået glip af meget.
>Langt det meste siges mellem linierne, og ofte mener han nøjagtigt det
>modsatte af det han siger.

Ja, det har jeg godt forstået.

Mvh.

Fra : Keld Gydum

Dato : 17-06-02 22:05

LR Skriver ....

> Har Niels Hausgaard overhovedet en bror (og svigerinde), eller er det alt
> sammen noget han finder på?

Hvordan kan man overhovedet stille et så naivt spørgsmål ... ?

Hvad med show med Eddie Skoller - eller Søs Egelin og Kirsten Lefelt
når de laver show - eksistere Hugo for Eddie Skoller - o.s.v.

Ja man kan blive ved - men hvor "naiv" eller "blåøjet" kan man være.

Niels Hausgaard er en dygtig kunstner - og tekstforfatter men jeg tror
næppe han laver portræt af sin Familie ... )

Man "fristes" til at spørge - hvor dum kan man være ... - undskyld ...
jeg skulle have ladet det været ved "fristelsen" ...

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Peter Fjelsten

Dato : 17-06-02 22:44

Keld Gydum:

> Hvordan kan man overhovedet stille et så naivt spørgsmål ... ?

1. gang

> Ja man kan blive ved - men hvor "naiv" eller "blåøjet" kan man
> være.

2. gang

> Man "fristes" til at spørge - hvor dum kan man være ...

3. gang

> - undskyld
> ... jeg skulle have ladet det været ved "fristelsen" ...

Så fik du det slået fast 3 gange. Én ville have været nok skulle man
mene. For øvrigt mener jeg ikke spørgsmålet er naivt. Men din
gentagelse bliver til gengæld trættende.

--
<author> Peter Fjelsten </author>
<e-mail validity> yes </e-mail validity>

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 18-06-02 11:57

Naiv er et stærkt ord.. Og der er overhovedet ingen grund til at nedgøre
andre menneskers posts.. Jeg kan godt forstå det originale post.. Ja, det
er en yndet joke for komikerer og satirikerer at betegne/benævne deres ofre
som deres "søster", "svigerinde" eller lignende.. Men der kan også findes
modstridende eksempler - f.eks. Simpsons.. hvor en given karakter bliver
metonym på en eller flere representative institutioner i samfundet.. Og
forresten Keld Gydum, hvem gør dig til dommer over hvad der er værdigt til
at stå i dette forum? Hvis du synes post´en er latterlig - Fint ! Så lad
være med at svare på den..
Jeg skal ikke afgøre hvem der er naiv og blåøjet i denne sag, men måske
kunne det være den person at humor forholder sig på samme måder og efter
samme systemer i så bred en vifte af programmer/shows som Eddie Skoller, Søs
og Kirsten samt Niels Hausgaard.. Ville det f.eks. være sjovt hvis det rent
faktisk VAR Hausgaards svigerinde/bror der var tale om..
Overraskelsesmomentet/undtagelsen er jo altid sjov.. Men ok - jeg tror nu
heller ikke de er virkelige personer.. Bl.a. pga. det fact (som tidligere
nævnt) at Hausgaard er enebarn.. :)

- Rasmus

Fra : Keld Gydum

Dato : 18-06-02 13:49

Hej Rasmus Lauritsen du skriver :

> Og forresten Keld Gydum, hvem gør dig til dommer over hvad der er
> værdigt til at stå i dette forum?

Jeg har bestemt ikke skrevet om omtalte indlæg er værdigt eller ej - og
jo spørgsmålet er naivt i mine øjne, så er det op til dig at vurdere hvad
du forstår ved naivt ...

Og så kom jeg til at bedømme spørgsmålet sum "dumt" - det mener jeg
virkelig der skal være plads til idet jeg inden underbyggede hvorfor ...

Så kan du påstå der ikke er dumme spørgsmål kun dumme svar - og så
vil jeg også kalde det naivt ...

EOD!

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : LR

Dato : 18-06-02 14:00

Keld Gydum skrev i meddelelsen
<3d0e4eaa$0$27761$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
>LR Skriver ....

<snip fornærmelser>

Jeg synes nu, det er meget naturligt at være i tvivl, når man som jeg ikke
vidste, at manden var enebarn. Der er jo ikke tale om åbenlyst fiktive
figurer, som i tilfældet Søs og Kirsten eller Eddie Skoller. (Blandt andet
pga. detaljerigdommen, og det hverdagsagtige præg.) Det kunne jo fx have
været, at Hausgaard havde haft en bror, men at han havde benyttet sig af sin
kreative frihed og brygget videre på de virkelige hændelser for at gøre
historierne mere morsomme. (Noget man i litteraturen bl.a. kan se hos
humoristerne Gerald Durrel, James Herriot (Alf Wright) og vores egen Finn
Søeborg.)

Jeg synes, det er betydeligt mere naivt at lægge sig fast på, at han har
fundet på det hele, bare fordi det umiddelbart virker som det mest
sandsynlige.

Og ja, så burde du unægteligt havde ladet det blive ved fristelsen. Du kan
hurtigt blive upopulær, hvis siger alt hvad du tænker, det gælder både hér
og ude i den virkelige verden. Se på www.usenet.dk, hvis du ikke ved,
hvordan man skal opføre sig på nettet, eller prøv at bruge din evt. sunde
fornuft.

Fra : Keld Gydum

Dato : 18-06-02 15:16

Hej LR ....

Hvor ved du fra at Niels Hausgaard er "enebarn" ..?

Jeg skrev ikke mit indlæg for at fornærme nogen men
fordi det ikke ville være typisk at man som Niels gør
ville drage sin Familie ind i et sådan Show - og så på
den måde.-

Jeg ved ikke om du kendte nu afdøde Poul Erik Krogen
fra Hjørring - hele hans show byggede på folk man kunne
identificere i omverdenen - de bliv leveret som om de
havde levet eller var nulevende - alt bygget på fri fantasi.

Nøjagtig det samme med Niels Hausgaard - som i øvrigt er
tidligere skolelærer og naturligvis Vendelbo med stor V ... og
som vel lever af sit Hestestutteri ved siden af sin underholdning.

Beklager hvis jeg har fornærmet nogen - det var ikke min
mening - kan endnu engang kun beklage .... undskyld !

Med venlig hilsen
Keld Gydum

Fra : Hasse

Dato : 20-06-02 19:13

> [...]
>
> Beklager hvis jeg har fornærmet nogen - det var ikke min
> mening - kan endnu engang kun beklage .... undskyld !

At du mener at have et nærmest kammeratligt forhold til hr. Hausgaard rykker
ikke ved det faktum, at dit svar var ret uforskammet.

Desuden er Hausgaard tidligere håndværker - til gengæld er hans kone
lærer...

Mvh. Henrik Nielsen

Fra : Benny Mortensen

Dato : 21-06-02 03:23

Hej Allesammen

Ja man kan jo tydeligt se hvad Niels Hausgaard mener, når han taler om "
Bogligt begavede " eller " Praktisk begavede " eller den sidste gruppe "
udprægede praktisk begavede " . The Teflons, ja det var vel for at de
skulle slippe let, eller hvad.... Men man må da sige, at debatten blev mere
livlig end " Øh Broderens hund ". Niels Hausgaard, er hvis jeg ikke husker
helt galt, født i København, og senere flyttet til Vendsyssel. Sproget
skulle han efter sigende have lært af Jens Memphis. Niels Hausgaard bruger
vist nok kun opdigtede personer, og hunde for den sags skyld, i meget klar
modsætning til, hvad der ellers er udtrykt meget ukorrekt tidligere, vistnok
af Hr Gydum, så brugte Poul Erik Krogen faktisk kun levende personer, og som
regel meget let genkendelige. De sidste mange år var hans repertoire
faktisk også skrumpet så meget ind, at hvis han skulle optræde ret længe,
blev han temmelig kedelig at høre på, da han vel til slut kun kunne køre et
show i fem minutter, hvis han ikke skulle gentage sig selv. Og jeg mener
ikke Niels Hausgaard har nogen bror.

M.V.H....Benny

Fra : Rasmus Lauritsen

Dato : 22-06-02 21:25

Niels Hausgaard er født og opvokset i Nordjylland / Vendsyssel. - nærmere
betegnet Lønstrup (i nærheden af Løkken og Blokhus)

Se f.eks. : http://www.modersmaal.dk/pris97.htm

- rasmus