Foto
IBM760 5420
Teil 3020
Taske til stativ
Fra : Bo Kristensen

Dato : 16-06-02 21:10

Hej foto-nørder!

Jeg har et Vanguard MT-100 stativ, normalt står det blot i papkassen der
fulgte med til det, når det ikke er i brug vel og mærket! Nu er sagen den at
jeg er blevet inviteret på en travetur i Sverige i sommerferien, og gerne
ville have cam+stativ med.

Men da jeg har ikke rigtig lyst til at slæbe rundt på en aflang papkasse
under armen. (kommer jeg overhoved ind i Sverige hvis jeg bær det på den
måde???) Så tænkte jeg om der var nogen der har nogle gode anbefalinger
til en form for stativtaske man kan have over skulderen, lidt ala. et
pilekoket som Robin Hood render rundt med? Eller en eller anden smart
stativtaske, der gør det nemt at transportere stativet? Gerne også hvor man
kan købe et sådanne (Kbh/Vestsjælland/Internet), og prisen.

På forhånd tak for hjælpen!

Bo Kristensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 16-06-02 22:05

Bo Kristensen wrote:

> [...]
> stativtaske, der gør det nemt at transportere stativet? Gerne
> også hvor man kan købe et sådanne (Kbh/Vestsjælland/Internet),

Jeg har købt en Manfotto stativtaske, den er ganske vist lidt rummelig,
men det udnytter jeg til regntøj, og et stykke skumplast til at sidde og
knæle på, og det fungerer rigtig godt, pris ca. 250 kr. incl. moms og forsendelse.

http://www.manfrotto.com/products/metric/botfot2.html?sectionid=2&subsectionid=3&categoryid=7&subcategoryid=38

Jeg har valgt den forede model i 80 cm., så mærker man ikke stativet.

Fra : Bo Kristensen

Dato : 17-06-02 10:47

> [...]
id=3&categoryid=7&subcategoryid=38

> Jeg har valgt den forede model i 80 cm., så mærker man ikke stativet.

Tak for svaret, det ser ud til at være noget sådanne jeg er på jagt efter.
Hvor har du købt det henne? De danske distributørere på Manfrottos side (de
links der virker vel og mærket) ser ikke ud til at have tasken.

Med venlig hilsen

Bo Kristensen

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 17-06-02 11:31

Bo Kristensen wrote:

> Hvor har du købt det henne? De danske distributørere på Manfrottos
> side (de links der virker vel og mærket) ser ikke ud til at have
> tasken.

Alle de store forretninger forhandler Manfrotto, og selv om min skulle
bestilles hjem fra Italien, så tog det kun lidt over en uge.

Jeg handlede hos Hother, de er vist nok generalagent i DK.

Fra : Gjøl

Dato : 16-06-02 22:37

"Bo Kristensen" <gobo@N-O-S-P-A-Mit.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til en form for stativtaske man kan have over skulderen, lidt ala. et
> pilekoket som Robin Hood render rundt med?

Jeg bruger en stativtaske fra Tatonka, www.tatonka.dk eller
av-exp@post4.tele.dk (Distributør i DK) der er det muligt at spørge om
de stadig sælger stativtasker, svjh de solgte de dem i 2 forskellige
størrelser.
Stativet ligger sikkert og godt i den, selve tasken er monteret med
tværremme som holder tasken omkring stativet og der er en meget bred rem
til at bære den over skulderen i.
Den jeg har til mit stativ, er 90 cm lang og i sort canvas/nylon
lignende materiale, som nemt modstår en let byge. Jeg bruger at spænde
den på siden af min rygsæk med fotoudstyret.

Fra : Morten og Lisa

Dato : 17-06-02 11:20

Hvis du på denne tur går med rygsæk er det bare at sætte 2 remme på
ydersiden af denne
MVH

Morten v