Hvad betyder det når en kat knurrer ?
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 16-06-02 20:18

Djamal knurrede af Scottie for ti minutter siden. Det lød faktisk næsten
som en lille hund

Men, hvad betyder det ?

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Niels Peter

Dato : 16-06-02 20:42

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i en meddelelse
> Djamal knurrede af Scottie for ti minutter siden. Det lød faktisk næsten
> som en lille hund
>
> Men, hvad betyder det ?

Det betyder "Lad mig være i fred, ellers ....".
Altså vidtgående defensivt, men med en lille offensiv overtone ...
Det er nok en lyd, du kommer til at høre en del til, indtil de har vænnet
sig til hinanden. Det er med andre ord helt normalt i den foreliggende
situation.

Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 16-06-02 20:59

Kunne ikke sige det bedre selv

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Jensen

Dato : 16-06-02 20:45

"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote:

> Djamal knurrede af Scottie for ti minutter siden. Det lød faktisk næsten
> som en lille hund
>
> Men, hvad betyder det ?

Det betyder nok højst sandsynlig " Så din lille rod, så er det nok!".
Kashmir knurre også engang imellem af hende den lille, når hun bliver _for_
morsom. Der er som regl ikke mere i det.

--
Mange hilsner Mette
--

Women and cats will do as they please-
men and dogs should relax and get used to the idea.

Fra : marianne hellemose

Dato : 16-06-02 20:57

Ha ha, somali-drenge har svært ved at tage at der
er nogen der er lige så frække/frækkere end dem selv
min ene somali Barabbas knurrer mindst 2 timer dagligt
ad min affaldskat Fnugger, det er som de andre osse siger, "så så du" "pas
bare på" min erfaring er, at
hvis katten "virkelig" er vred spilder den ikke tiden med
at knurrer, så tag det bare roligt. Forøvrigt har Fnugger
boet her i knapt 6 måneder, og Barabbas knurre stadig,
lidt lige som to søskende der råber ad hinanden.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-02 22:47

..
"Jacob Saaby Nielsen" <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in message
> Djamal knurrede af Scottie for ti minutter siden. Det lød faktisk næsten
> som en lille hund
>
> Men, hvad betyder det ?

øøøøv hvor er det deprimerende at have været væk i en uge og opdage der er
sket noget og man slet ikke kan finde noget skrevet om det....'

er der nogen der kan guide mig hen hvor jeg kan læse lidt mere om Djamal og
hvor han kommer fra og sådan??
jeg må jo indrømme at kæresten og jeg er frygteligt forelskede i lille
scottie så vi er jo slemt nysgerrige....

til interesserede kan jeg fortælle at operationen foregik i mandags og er
gået helt efter planen.... jeg er kommet hjem i dag men har dog
"efterops-smerter" som jeg ihærdigt prøver at banke ned med
smertestillende..
det er skønt at komme hjem til min overkælne raslemis der lige nu
overdænger mig med en uges kærlighed og nusseunderskud...... de to andre er
lidt mere reserverede.... men det skal nok komme når de finder ud af at det
er mor der er kommet hjem

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af

Fra : Katrine Nederby

Dato : 16-06-02 23:11

"Sabina Hertzum" skrev:
> [...]
> jeg må jo indrømme at kæresten og jeg er frygteligt forelskede i lille
> scottie så vi er jo slemt nysgerrige....

Hej Sabina.

Du kan læse mere om Djamal under "Nu har....." fra d. 13.06
Jacob hentede ham hos Nina El Falaki den dag

Mange god-bedring-hilsner
Katrine

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-02 23:20

"Katrine Nederby" <katnederby@hotmail.com> wrote in message

> Hej Sabina.
>
> Du kan læse mere om Djamal under "Nu har....." fra d. 13.06
> Jacob hentede ham hos Nina El Falaki den dag

tak for hinted nu har jeg lige læst op på den tråd*G* man er nødt til at
udvælge med hård hånd når man kommer tilbage efter en uge og er over 900
indlæg bagud

Fra : Katrine Nederby

Dato : 17-06-02 00:07

"Sabina Hertzum" skrev:
> tak for hinted nu har jeg lige læst op på den tråd*G* man er nødt til
at
> udvælge med hård hånd når man kommer tilbage efter en uge og er over 900
> indlæg bagud

Jammen bare spørg mig Jeg har ferie og har tjekket for nye indlæg sådan
ca. hver halve time i en uge nu. Og jeg har blandet mig så tit, at det
næsten er ved at være helt pinligt *G*

Hvis ikke du allerede har opdaget dem, så _må_ du altså lige se Mette
Svangrens nye billeder af værkstedsmiverne. Hun har postet linket idag (dvs.
igår -d. 16.). Vi var nede at se dem lørdag og de er deeejlige )

Katrine

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 17-06-02 00:53

"Sabina Hertzum" <sabina@worldonline.dk> writes:

> tak for hinted nu har jeg lige læst op på den tråd*G* man er nødt til at
> udvælge med hård hånd når man kommer tilbage efter en uge og er over 900
> indlæg bagud

En hel uge er også lang tid i denne gruppe..;-D

tja selv et par dage er det.. Man begynder at få abstinenser som
svedeture, ukontrolable anfald af fnisen krydret med forventningens
glæde, lige indtil man ser hvor mange indlæg som er kommet, så vender
det til gru for det vil tage en evighed at hente og læse alle indlæg
*gg*

Men et ønske om god bedring og et trøstende spinbrum skal heller ikke
mangle ;-D
Håber at de to misser snart forbarmer sig og kommer til en nussetur
igen
--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 18-06-02 18:23

"Henrik Pedersen" <misbams-meow@edb.dk> wrote in message

> En hel uge er også lang tid i denne gruppe..;-D

aaaaalt for lang tid

> [...]
> glæde, lige indtil man ser hvor mange indlæg som er kommet, så vender
> det til gru for det vil tage en evighed at hente og læse alle indlæg

nu gøre vi 2 megabit så det tager ikke en hulens tid at hente... blot at
læse*G*

> Men et ønske om god bedring og et trøstende spinbrum skal heller ikke
> mangle ;-D

mange tak

> Håber at de to misser snart forbarmer sig og kommer til en nussetur
> igen

tja.. jeg fik mit sædvanlige morgennus af linda.... sweety er stadig ike
helt sikker på at jeg er hans mor... jeg går jo underligt foroverbøjet og
alt muligt*G* meeeeen mon ikke han snart kommer