DSL router fra ??? - lukket..
Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 16-06-02 18:13

Hejsa alle..

Jeg købte en Speedstream 2601 router i dk.marked.privat.edb - mit problem er
bare at den er låst!!! (kan ikke ændre port-opsætning).. det lader til at
den kommer fra TDC - manden sagde han havde købt den af teledanmark (hans
ejendom).

Er det muligt for mig at lukke routeren op (f.eks. resette den) - eller er
det kun TDC der kan ændre opsætningen - og må manden overhovedet sælge den
til mig??

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-02 18:37

"(8700) Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dk> skrev

> [...]
> det kun TDC der kan ændre opsætningen - og må manden overhovedet sælge den

Hvis Routeren er hans, så må han godt sælge den. Nogen ADSL bruger hos TDC
har lejet deres router og andre har købt sin.
Har du prøvet at være inde på routeren, prøv starte din broser og skriv
http://192.168.1.1/ så kommer du ind i routeren.

http://www.secdatacom.dk/download/Efficient/2601/Dokumentation/2601User.pdf
kan du finde en manual til routeren, men den passer ikke helt til TDC
netexpres.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 16-06-02 18:44

Jeg kan sagtens komme i kontakt med web-interfacet - men den kræver et
brugernavn/password, som jeg ikke har - får bare fejl: "401 Unauthorized" -
hvordan kan jeg omgå denne??

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-02 19:00

> [...]
> Jeg kan sagtens komme i kontakt med web-interfacet - men den kræver et
> brugernavn/password, som jeg ikke har - får bare fejl: "401

Det er noget ham du har købt dyret af har oprettet, så ham må du have fat i.

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 16-06-02 20:13

Jeg takker... er ved at kontakte ham - men han svarer ikke rigtig .....

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-06-02 21:16

"(8700) Brian Mark Madsen" <brianm@mobilixnet.dk> wrote in message
> Jeg takker... er ved at kontakte ham - men han svarer ikke rigtig .....

Ellers må du kunne resette routeren.....

Fra : \(8700\) Brian Mark ~

Dato : 16-06-02 21:25

Ja - det var det der skulle til - fandt den engelske manual - resatte den
med dip-switch'ne og password cleared... Manden (sælger) havde fundet samme
løsning og havde sendt den på mail.... Jeg takke for hjælpen - alt fungere
perfekt nu..

--
Mvh / Best Regards

Brian Mark Madsen