Elefanthud ?
Fra : Ove Kristensen

Dato : 16-06-02 17:23

Hej !

Jeg har sådan en lille sød blanding af en terrier/puddel - og den har fået
elefanthud - er der et godt universal naturprodukt der kan komme sådan en
lidelse effektivt til livs?

Med venlig sommer hilsen
Ove.

Fra : Camilla Baird

Dato : 16-06-02 17:26

On 16/06/2002 18:22, in article
3d0cbb47$0$44237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Ove Kristensen"
<ovek@adslhome.dk> wrote:

> [...]
> elefanthud - er der et godt universal naturprodukt der kan komme sådan en

Hvad-er-elefanthud-på-en-hund?
Mvh-Camilla,hvis-keyboard-ikke-vil-som-hun

--
Camilla Baird
Primpraus Korater http://www.korat.dk

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-06-02 18:40

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse

> Hvad-er-elefanthud-på-en-hund?
> Mvh-Camilla,hvis-keyboard-ikke-vil-som-hun

Godt du spurgte .. for det sad jeg også lige og tænkte over .. og pris
dig lykkelig for at det kun er dit keybord der ikke vil som du vil ..
hos mig er det hele puterdyret pt ..
havengodaftenhils fra Ami

Fra : Ove Kristensen

Dato : 17-06-02 03:31

"Camilla Baird" <mail@korat.dk> skrev i en meddelelse
> On 16/06/2002 18:22, in article
> 3d0cbb47$0$44237$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk, "Ove Kristensen"
> <ovek@adslhome.dk> wrote:
[klip]

> Hvad-er-elefanthud-på-en-hund?

Elefanthud er en eller anden form for for overfølsomhed som gør at den klør
sig meget, og derfor mister pels, og der hvor den gør det, får den en tyk
hud (elefanthud)

Med venlig hilsen
Ove.

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 17-06-02 07:25

"Ove Kristensen" <ovek@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
den klør
> sig meget, og derfor mister pels, og der hvor den gør det, får den

OK tusind tak for oplysningen .. så blev jeg så klog .. det er det jeg
siger man kan lære så længe man lever .. når der er tale om en slags
overfølsomhed må behandlingen vel først og fremmest bestå i at undgå
de ting hunden får den allergiske reaktion fra .. (kan det f.eks være
fra maden, tyggeting, godbidder osv. osv ..?? ) alt andet ville være
symptombehandling og ikke holdbar i længden .. men sideløbende vil det
så evt. set med mine øjne være nødvendigt med en behandling af de
steder hvor elefanthuden florerer .. sidder og tænker på om ganske
alm. pattesalve mon ville være effektiv . .. det er i al fald godt mod
utroligt meget og kan så vidt jeg husker også fås med propolis i ..

Nå bare et forslag men nok trods alt noget dyrlægen ved mere om .. og
jeg regner med du har kontakt med ham ..

Havengoddaghils fra Ami