Cisco 803: Sæt nummer for ISP
Fra : kg@jysas.dk

Dato : 11-02-01 13:30

Hej Nørder

Jeg har et lille problem, som jeg håber der er et Cisco guru der kan
hjælpe mig med:

Jeg er ved at sætte en Cisco 803 op, men mangler lidt info om hvordan
jeg sætter den op til at præsentere et bestemt tlf. nummer overfor min
ISP?

Jeg har 3 numre på min nuværende Zyxel TA:
1. POTS port 1
2. POTS port 2
3. ISDN nummer som præcenteres overfor udbyder.

Denne opsætning skal jeg gerne have "med over" i Cisco'en, og fatter
godt hvordan jeg opsætter POTS portene, men 3 nummer ved jeg ikke
hvor skal hen.

Anyone?

Med venlig hilsen
Kjeld

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 11-02-01 17:02

Hej Kjeld

<kg@jysas.dk> skrev i en meddelelse news:3a868408.975456@news.get2net.dk...

> Jeg er ved at sætte en Cisco 803 op, men mangler lidt info om hvordan
> jeg sætter den op til at præsentere et bestemt tlf. nummer overfor min
> ISP?

Et bestemt eller det nummer der ringes fra ?
Normalt skal man abonnere på A-nummer visning, så funker det.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Win98SE ICS, Bootable CD-ROM, Fjernstyring med VNC m.m.:

Fra : Kristian Krautwald

Dato : 11-02-01 21:22

In newsgroup dk.edb.netvaerk wrote, kg@jysas.dk, this, the Sun, 11 Feb
2001 12:30:22 GMT:

Hello kg@jysas.dk,

>Denne opsætning skal jeg gerne have "med over" i Cisco'en, og fatter
>godt hvordan jeg opsætter POTS portene, men 3 nummer ved jeg ikke
>hvor skal hen.

Vil du gerne kunne sætte et andet nummer end det du ringer fra?

Kristian Krautwald <kristian@krautwald.dk>
http://www.krautwald.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 12-02-01 09:29

On Sun, 11 Feb 2001 12:30:22 GMT, kg@jysas.dk wrote:

> Jeg er ved at sætte en Cisco 803 op, men mangler lidt info om hvordan
> jeg sætter den op til at præsentere et bestemt tlf. nummer overfor min
> ISP?

Du har en linie med tre forskellige numre, og du ønsker at
routeren skal præsentere noget andet end 'hovednummeret' overfor
din ISP?

Hmm, det tror jeg faktisk ikke man kan.

> Jeg har 3 numre på min nuværende Zyxel TA:
> 1. POTS port 1
> 2. POTS port 2
> 3. ISDN nummer som præcenteres overfor udbyder.

Det er ikke noget problem at sende analoge kald til POTS-port 1
og 2 alt efter hvilket nummer der er tale om. Men problemet kan
opstå, hvis du vil præsentere noget andet end hovednummeret
overfor ISP'en.

-A