MS Windows
briani 27239
Lyd fra lp til pc (optage)
Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-06-02 15:39

Hejsa
Jeg er ved at forsøge at optage min lp'er.
Men jeg kan ikke engang få lyden ud i højtalerne.
Forstærkeren er til sluttet Line-in via Tape playback.
Jeg har prøvet at installere LP-Recorder, men den optager ingenting.

Jeg har WinXp Dk, dmx 1024.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Mogens

Dato : 16-06-02 15:59

On Sun, 16 Jun 2002 16:38:31 +0200, Morten Bowman Hansen
<morten@NOSPAMbowman.dk> wrote:

> [...]
>Forstærkeren er til sluttet Line-in via Tape playback.
>Jeg har prøvet at installere LP-Recorder, men den optager ingenting.

Har du lukket op for Line-in i lydkortets indstillinger ?
( både i Play Control og i Record Control )

mvh Mogens

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-06-02 16:41

On Sun, 16 Jun 2002 16:59:13 +0200, Mogens <moveng@portalen.no> wrote:

>Har du lukket op for Line-in i lydkortets indstillinger ?
>( både i Play Control og i Record Control )
>
>mvh Mogens

Jep, så vidt jeg kan se.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : Svend Emil

Dato : 16-06-02 16:58

> Jep, så vidt jeg kan se.

OK, jeg ved ikke om dette kan hjælpe, men det har været mit eget "problem"
nogle gange. Det er det at lyden først kommer igennem når man har trykket
"record". Det vil altså sige at selvom det hele var sat rigtigt sammen, så
vidste jeg først om det virkede ordentligt når jag trykkede "record".
Kan dette være til din hjælp????
--

--- Svend Emil (o: ---

Fra : Morten Bowman Hansen

Dato : 16-06-02 19:28

On Sun, 16 Jun 2002 17:57:51 +0200, "Svend Emil"
<mosbaek@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>"record". Det vil altså sige at selvom det hele var sat rigtigt sammen, så
>vidste jeg først om det virkede ordentligt når jag trykkede "record".

Nope har prøvet at optage både med LP Recorder og CoolEdit.
De optager ikke en dyt.
Det virker heller ikke i W98.

Morten
morten@bowman.dk

Fra : ASKF

Dato : 19-06-02 03:07

Morten Bowman Hansen ytrede sig i
<e3mpguonlkibmi5p9pbha4u5558uq6rj6l@4ax.com> med dette:

>Nope har prøvet at optage både med LP Recorder og CoolEdit.
>De optager ikke en dyt.

Der er flere steder hvor indstillingerne kan drille (du må selv
oversætte til WinDK):
Control Panel -> Sound & Audio... ->

Hardware: Vælg dit lydkort -> Properties -> Properties -> Line Input
Devices -> Properties: Use line input... skal være markeret

Check også at indstillinger under Voice og Audio fanebladene er
korrekte, evt. kan du jo også gå det øvrige efter under Hardware, men
det skulle dog ikke være nødvendigt.

>Det virker heller ikke i W98.

Det kan også være et defekt lydkort, hvis du har mulighed for at checke
den i en anden maskine kunne det være en ide (hvis du umiddelbart må
opgive).
Allan Stig Kiilerich Frederiksen