Hjælp til Dreamweaver - Hvordan exporterer~
Fra : Cathrine Mejse

Dato : 16-06-02 14:58

Hjælp!

Jeg er ved at formattere min maskine og vil gerne tage en back-up af de
sites, jeg har liggende. Hvordan exporterer jeg disse sites, så jeg senere
kan åbne dem i Dreamweaver igen? Jeg mener ikke de filer, der hører til mine
sites, men de oplysninger om host, usernames og passwords m.m. som knytter
sig til hvert site.

Hjælp modtages med kyshånd...

Mvh Cat (c:

Fra : jopa

Dato : 16-06-02 15:34

"Cathrine Mejse" skrev bla..
> [...]
<Jeg mener ikke de filer, der hører til mine
> sites, men de oplysninger om host, usernames og passwords m.m. som knytter

Øhmmm det har ikke møj med HTML at gøre
Kan du ikke bare skrive det ned på et stykke papir, inden du formaterer,
eller kopier oplysningerne til en disk.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : J.

Dato : 17-06-02 21:00

"jopa" <j@jp-web.dk> wrote in message
> [...]
>
> Øhmmm det har ikke møj med HTML at gøre
> Kan du ikke bare skrive det ned på et stykke papir, inden du formaterer,

Vås...! :)

Der findes en eksportér-funktion i site mananger, i hvert fald i DW MX. Det
erfarede jeg så sent som i går. Kan ikke huske om den også eksisterer i
tidligere versioner, men sandsynligvis. Det skal lige nævnes at den desværre
ikke kan eksportere alle på én gang - du må tage hver enkelt site og
eksportere hver for sig.

- J.

Fra : jopa

Dato : 18-06-02 07:43

"J." skrev bla.
> Vås...! :)

Hvad er det der er vås! ?

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : J.

Dato : 19-06-02 19:09

> "J." skrev bla.
>
> Hvad er det der er vås! ?

At "skrive indstillinger ned på et stykke papir" er en last-resort-løsning.
Den tigger om unøjagtigheder i form af skrivefejl og andet godt, og er
besværligt og slagter indirekte den stakkels regnskov. Når nu de flinke
Macromedia-folk har forsynet programmet med en eksportér-funktion, kan man
jo lige så godt benytte den.

Derudover er emnet vel ikke helt off-topic, når man tager programmets
popularitet i betragtning, samt det faktum at man rent faktisk kan (og bør)
skrive ren HTML i det, i modsætning til andre "redskaber" - nævner ingen
navne på sådanne, der evt. kunne være lavet af Microsoft og have et navn på
et ord, ni bogstaver og to stavelser, og evt. også kunne være en del af
Office-pakken.

- J.

Fra : jopa

Dato : 20-06-02 07:44

"J." skrev bla..
> Derudover er emnet vel ikke helt off-topic, når man tager programmets
> popularitet i betragtning, samt det faktum at man rent faktisk kan (og
bør)
> skrive ren HTML i det,

Hvis du kan skrive ren HTML, hvad skal du så med Dreamweaver,og ja mener
stadig hendes spørgsmål er OT her i gruppen.Men det er selvfølgelig ikke
noget jeg styrer.

Gruppen er beregnet til diskussion af HTML-koder, praktisk
anvendelse, browserinkompabilitetsproblemer, syntax,
faldgruber, etc.

--

jopa
www.jp-web.dk

Fra : Per Christoffersen

Dato : 18-06-02 08:47

"J." <test@neovoid.org> wrote in message

> [...]
Det
> erfarede jeg så sent som i går. Kan ikke huske om den også eksisterer i

Det gør den nu ikke...
Jeg har ikke fundet ud af, hvordan man kan hive site-indstillingerne ud af
Dreamweaver i vers. 4. Jeg synes jeg en gang har set noget om det på
macromedias site, men de har gemt det, så jeg ikke kan finde det igen

/Per