Strøm til NT box
Fra : Jan Rørgård Hansen

Dato : 11-02-01 12:58

Hej

Jeg har ISDN og et Lasat Sped II modem. I dag prøvede jeg lige telefon og
internet uden at have NT-boksen sat i stikkontakten, det virker fint. Bliver
NT-boksen forsynet på en anden måde eller hvad sker der?

Jan

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-01 13:27

> [...]
Bliver
> NT-boksen forsynet på en anden måde eller hvad sker der?

Strømmen til NT-boksen går udelukkende til at strømføde evt ISDN-telefoner
der er sat til den (de er ret strømforbrugende (i forhold til alm telefoner)
og det ville jeg være dumt at skulle have transformer til dem alle)
Strømmen til selve elektronikken kommer fra centralen, og centralen kan også
levere strøm til en ISDN-telefon ved fx strømsvigt.
Det er dog dumt ikke at have den sat til, da den så går i "nød-strømsmodus,
hvor tingene godt kan opføre sig lidt mærkeligt...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 11-02-01 17:03

"Martin Højriis Kristensen" <hoejriis@SLETDETTEiname.com> skrev i en
meddelelse news:Byvh6.44834$zw.722456@twister.sunsite.dk...
> Bliver

NT boxsen har vist en forstærker af en art,, hvis signalet er for svagt,, og
den bliver så deaktiveret ved strømsvigt..

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 11-02-01 18:46

> NT boxsen har vist en forstærker af en art,, hvis signalet er for svagt,,
og
> den bliver så deaktiveret ved strømsvigt..

Der foregår _altid_ en signal-regenering i NT-boksen (ved ikke om jeg vil
kalde det forstærkning)
Også selvom strømmen er gået, idet NT'en får strøm til sine egne processer
fra centralen.

Som sagt: Det er kun evt ISDN-telefoner der drager nytte af NT-boksens
strøm.
Alle terminaler vil dog "kunne mærke" at strømmen er slået fra, og det kan
give nogle småproblemer hvorfor den skal være sluttet til.

Fra : Henning

Dato : 11-02-01 21:39

> [...]
>Alle terminaler vil dog "kunne mærke" at strømmen er slået fra, og det kan
>give nogle småproblemer hvorfor den skal være sluttet til.

Jeg har, i de tre år jeg har haft ISDN, aldrig haft strøm på min
NT-box! De analoge telefoner "fødes" fra min router, som kører på
220v.

Henning
hsb@image.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-01 08:21

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Alle terminaler vil dog "kunne mærke" at strømmen er slået fra

Der er et hav af mennesker der har kørt med slukket NT-boks i
mange år uden problemer. Men det er meget nemt at have med at
gøre: Sluk boksen og se om ikke det virker.

--
Bertel   http://lundhansen.dk/bertel/
   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 12-02-01 09:00

> Der er et hav af mennesker der har kørt med slukket NT-boks i
> mange år uden problemer. Men det er meget nemt at have med at
> gøre: Sluk boksen og se om ikke det virker.

Det er ikke så simpelt. Nogen gange vil man først bemærk langt senere at
udstyret har opført sig mærkeligt, da de fleste funktioner vil fungere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 12-02-01 08:40

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Det er ikke så simpelt. Nogen gange vil man først bemærk langt senere at
>udstyret har opført sig mærkeligt, da de fleste funktioner vil fungere.

Jeg har lidt svært ved at forholde mig til det du skriver. I
praksis drejer det sig naturligvis om folk der får ISDN for at
komme på nettet, og enten kan de det samt modtage samtaler (via
analoge telefoner), eller også kan de ikke.

Da jeg fik en ISDN-telefon, var der ikke så meget at tage fejl
af. Displayet var dødt indtil jeg tændte for NT-en.

Fra : Jan Rørgård Hansen

Dato : 12-02-01 13:15

Tak for alle svarene

Venlig hilsen