Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problem: Omdøbning af filnavne - sorteret ~
Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-06-02 13:04

Hej!

Jeg har fået et stort problem vedr. omdøbning af filnavne:

Hvis jeg har to store sæt billeder, taget med to forskellige digitalkameraer
over en uge, og gerne vil re-name filnavnene, så man kan browse dem alle i
kronologisk orden, hvordan slipper jeg så for at rename to gange 700
filnavne manuelt?

Jeg har fundet en masse shareware og freeware programmer, der kan rename
mange filer ad gangen, men problemet er, at de alle renamer filerne sorteret
efter deres oprindelige filnavn, men uden mulighed for at navngive dem
sorteret efter dato og tidspunkt.

Er der nogen, der kender et program, der kan det - eller er i stand til at
lave en batch-fil, der kan klare opgaven?

På forhånd tak!!!

Fra : David Holm

Dato : 16-06-02 13:22

> Er der nogen, der kender et program, der kan det - eller er i stand til at
> lave en batch-fil, der kan klare opgaven?
Exifer som kan rename filer ud fra exif informationerne som de fleste
kameraer lagrer i billederne... Heri findes også tid og dato for hvornår
billedet er taget. Exifer er gratis og kan hentes her:
http://www.friedemann-schmidt.com/software/exifer/

mvh

David

Fra : Klaus Andersen

Dato : 16-06-02 14:20

STOOOOOR TAK!!!!

Det var PRÆCIS, hvad jeg skulle bruge! Nøøj, hvor har jeg ellers brugt lang
tid på at finde den funktionalitet!

Mit liv foren 'puteren er lige blevet VÆSENTLIGT lettere!!!!!!

Kaster en omvendt forbandelse efter dig, så alt bare må gå godt og lykkes
for dig fremover!
Og må dine billeder (for)blive evigt skarpe!!!