mad....
Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 16-06-02 12:34

Hejsa
Jeg har netop købt RC Indoor, for blot at prøve det en lille tid...
Normalt så får kattene her Hills eller Specific, men Samba må gerne tage en
smule på endnu, og Specific er vist ikke helt 100% det, som hun foretrækker
at tygge på. Der er ingen tvivl om, at hun før indleveringen hos Kattens
Værn har været fodret med vådfoder ... hun skriger, når hun opdager en dåse
med mad! Inddor er hun til gengæld ret begejstret for modsat Hills og
Specific, og glæden ved at spise har vel egtl. også betydning for
livskvaliteten.
Freja må omvendt ikke tage på, men behøver ikke at tabe sig mere heller ...
for at det ikke skal være løgn, så snyder hendes pels øjet en hel del (lyder
dumt, ik?!)! Man kan ganske tydeligt mærke hendes ribben... men se dem, kan
man ikke.
Desuden har jeg tænkt på, at det måske er godt at variere lidt engang
imellem ... og sådan skifte lidt mellem Specific, Hills og fx et andet foder
af god kvalitet. Hvis mivverne en skønne dag ikke skulle kunne få det de er
vænnet til, så vil det jo være rart at de uden videre accepterer noget
andet. Hvad mener I om denne tankegang? Mener engang jeg læste i en pjece
fra KV, at katte der spiser varieret har stærkere maver.... en stærk mave er
ikke noget man kimser ad, når man fx har oplevet en kat med IBD.
Nå, her kommer så en række spørgsmål:

RC er jo vist nok ganske lødigt ... har nogen erfaringer med det her indoor?
Jeg grubler stadig lidt over det her med lugtreduktion, men det viste sig
vist i sin tid at være ganske ufarligt (?).
Hvad med RC young adult, den der kan købes via dyrlæger? Har nogen erfaring
med den?
Mange hilsner og på forhånd tak,
Gitte
- og ikke mindst Samba og Freja, der følger alle mad-relaterede emner med
stor agtpågivenhed!

Fra : Sabina Hertzum

Dato : 16-06-02 23:04

"Gitte Jæger Lock" <gjlo98@hum.auc.dk> wrote in message

jeg springer lige "forhistorien" over*G*

> RC er jo vist nok ganske lødigt ... har nogen erfaringer med det her
indoor?

ork ja.. masser... vores tre misser er VILDE med det.....
vores tidligere "gumpetunge" (hus)hankastrat har efter skiftet tabt sig til
et mere acceptalelt vægtnivau... vores tynde somali pige har taget på og er
blevet lidt mere fast i kødet... og linda nyder det også.. hun er
tilsyneladende også under påvirkning af hormonræset der følger med at være
fertil så hun har tabt sig lidt i foråret.....

> Jeg grubler stadig lidt over det her med lugtreduktion, men det viste sig
> vist i sin tid at være ganske ufarligt (?).

vi har været glade for det.. jeg synes personligt at det lugtreduktion
virker efter al hensigt......

> Hvad med RC young adult, den der kan købes via dyrlæger? Har nogen
erfaring
> med den?

nope.. desværre...
min erfaring med indoor er at det regulerer sig selv... er katten en anelse
tynd tager den en smule på og er den en smule tyk taber den sig lidt.....
måske er det netop fordi at foderet ( som de siger) er reguleret efter det
lettere "formindskede" behov en indekat har.....
smagsdommerne her i huset har ihvertfald talt deres tydelige sprog..... jeg
prøver fra tid til anden noget andet... men kommer der indoor inden for
væggene står de der på rad og række og kræver MAD...!!

--
knus sabina

Læs mine artikler på www.MandeZonen.dk
Spændende?? Vi kan altid bruge nye skribenter
send os en linie og lad os se hvad vi kan finde ud af.

Fra : Birgitte

Dato : 17-06-02 12:19

Vi har også haft gode erfarringer med RC Indoor.
Vores katte har nu fået en bedre pels og hankattenes urin er ikke længere så
skarp.
Vi har valgt a fortsætte med produktet.
Missehilsner fra Birgitte
www.truetrust.dk

---
DK. True Trust

Fra : Gitte Jæger Lock

Dato : 20-06-02 12:13

Takker til jer begge, jeg tror dog jeg vil prøve RC vet. Young adult også
.... - men altså, no doubt; Indoor smager åbenbart bedre end Specific og
Hills ifølge Samba og Freja .... begge kattene er aldeles utidige, når vi
nærmer os fodringstid.
-Gitte

Fra : Kate

Dato : 21-06-02 16:32

> [...]
> end Specific og Hills ifølge Samba og Freja .... begge kattene er
> aldeles utidige, når vi nærmer os fodringstid.

Hihi, Johan har fået Specific for gamle katte i et år nu og tro mig han
var træt af det, og har faktisk været det en tid nu. Så skulle jeg købe
kaninpiller og spørger så dyrlægen i den forbindelse, nærmest
tilfældigt, om der dog ikke var noget andet som Johan kunne få som
virkede lige så godt.Jo, minsanden, Hills havde faktisk noget og Johan
er bare blevet sulten igen. Det er så skønt og se for han er absolut
ikke tyk, tværtimod hælder han lige til den tynde side.
Godt at smag er så forskellig, også blandt katte

Kate