Hjælp til gæstebog
Fra : Michael Nielsen

Dato : 16-06-02 11:23

Hej jeg har laver en gæstebog på http://www.oldings.dk/Gæstebog.htm som jeg
ikke kan få til at virke jeg kan ikke se hvad der bliver skrevet i den jeg
har frontpage extensions og den er lavet i frontpage fra en skabelon håber i
kan hjælpe

På forhånd tak
Michael Nielsen

Fra : Bobo

Dato : 16-06-02 12:39

Kære Michael Nielsen.

Jeg har kikket på dine kildekoder fra gæstebogen og er kommet frem til det at
du skal udskifte den med en anden lavet gæstebog - for den i Frontpage er,
undskyld udtrykket, røv og nøgler... Så vidt jeg kunne læse i kildekoderne
skulle dine dataer/kommentar blive gemt i en system dll fil, som fylder for
meget på et domain og tag for lang tid at åbne...

Må jeg forslå nogle færdige lavet gæstebøger som du hurtigt og nemt kan lave
om til dit eget design - De er i ASP, men jeg regner med at dit domain kan
køre ASP-=?

http://www.webwizguide.com/asp/sample_scripts/guestbook_script.asp
http://www.planet-source-code.com/vb/scripts/ShowCode.asp?lngWId=4&txtCodeId=1
194
http://user.domaindlx.com/signhere/

Her er tre til en begyndelse, men der findes masser af gode gæstebøger der
ude.

Håber det lykkes for dig uanset hvilke gæstebog du bruger

//Med venlig hilsen Bobo

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Camilla Scharff

Dato : 16-06-02 21:51

Hej Michael

Start med at omdøbe filen - html-filer, billeder mv. har det ikke godt med
at have specialtegn som æ, ø, å, ´(apostrof),, (komma) osv. i navnet - kun
tallene 0-9, bogstaverne a-z og brug underscore (= _ (en understregning)),
hvis du synes du har brug for mellemrum i filnavnet - og nøjes med at bruge
små bogstaver, så skal man ikke spilde tid på at huske om man nu har brugt
stort eller lille begyndelsesbogstav, hvis man skal skrive et filnavn
direkte i browseren eller andetsteds.

Mvh. Camilla