sms > e-mail
Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-02 10:17

Hej gruppe, jeg har brug for lidt hjælp

Folk er begyndt at sende SMS'er til mig i stor stil.
Når jeg ikke er hjemme er det kun moderat trælst at skulle besvare med
det lille tastatur på min Siemens S35, men når jeg er hjemme er det
temmeligt trælst ikke at kunne bruge computeren til det.
Samtidig gør SMS'erne at jeg ikke kan bruge min Duet, idet SMS'erne så
bare bliver hængende indtil jeg tænder mobilen.

Det jeg gerne vil have er:
Når mobilen er slukket så skal SMS'er forwardes til min mailboks og jeg
skal have mulighed for at besvare dem herfra.
Jeg kan fint lave en maskine der står og gør dette med en gammel mobil.

Problemet er bare:
Hvordan får man viderestillet SMS'er til et andet nummer når ens mobil
er slukket?

Hvilke øvrige muligheder har man for at få ordentlig integration mellem
computer og SMS?

På forhånd tak

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 12:00

"Martin Højriis Kristensen" wrote

> Hej gruppe, jeg har brug for lidt hjælp...

Nu igen...;)

> Problemet er bare:
> Hvordan får man viderestillet SMS'er til et andet nummer når ens mobil
> er slukket?

Jeg spørger lige sms-gutterne i morgen...måske de har en løsning.
Om ikke andet, så kan alle oprette en konto på myorange.dk, også selvom man
ikke er Orange-kunde.
Herfra kan man afsende SMS'er gratis.

> Hvilke øvrige muligheder har man for at få ordentlig integration mellem
> computer og SMS?

Jeg har min Motorola V70 tilsluttet via USB til PC'en.
På PC'en kører et lille program, hvori jeg bl.a. kan
modtage/læse/skrive/sende SMS'er.

http://rtfm.orangenet.dk/v70/

--
Mvh Henrik.
[arbejder hos Orange..bla..bla..]

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-02 12:05

"Henrik Aarfeldt" <rivmin@rivmin.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg spørger lige sms-gutterne i morgen...måske de har en løsning.

Takker

> Om ikke andet, så kan alle oprette en konto på myorange.dk, også
selvom man
> ikke er Orange-kunde.
> Herfra kan man afsende SMS'er gratis.

Jeg kender den godt, men det er jo kun den ene vej.
Desuden foretrækker jeg at bruge Outlook, for der har jeg mit
adressekartotek
(www.smsnu.dk er en mulighed, men den forsvinder nok snart)
Jeg betaler gerne for rap levering og drifststabilitet.

> Jeg har min Motorola V70 tilsluttet via USB til PC'en.

Jeg kan gøre noget lignende med min Siemens, men pointen var jo at den
helst skulle være slukket når jeg er hjemme, så jeg får mine opkald på
ISDN-telefonerne = bedre lyd

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 12:43

> Jeg kan gøre noget lignende med min Siemens, men pointen var jo at den
> helst skulle være slukket når jeg er hjemme, så jeg får mine opkald på
> ISDN-telefonerne = bedre lyd

Lav 'viderestil altid' på mobilen>>hjemmetelefonen, hvis din fon altså
understøtter det [min gør].
Så ryger mobil-opkald til ISDN'en og SMS'erne kommer stadig til din PC via
mobilos.

Godt nok skal mobilos være tændt...men det gør vel heller ikke så meget....

Easy, instant + cheap

--
Mvh Henrik.

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 16-06-02 13:00

> Lav 'viderestil altid' på mobilen>>hjemmetelefonen, hvis din fon altså
> understøtter det [min gør].

Det gør min også, men pga Duet er jeg så nødt til at viderestille til et
andet ISDN-nummer end mit hovednummer på hjemme-ISDN'en
Det giver diverse andre problemer (husker ikke hvilke) og desuden
glemmer jeg bare at slå det fra når jeg forlader hyblen

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 15:12

> Det gør min også, men pga Duet....

At afbestille Duet...jeg afbestilte også mit efter 1 måneds brug.

--
Mvh Henrik.