Hvalpe som har mistede noget af pelsen
Fra : Kim Sørensen

Dato : 16-06-02 10:23

Hejsa.
Vi har besluttet os for at det snart skal være tid til en lille vov vov.
Vi har fundet et sted ikke så laangt fra os, hvor vi vil ud og kigge på
hunden. Vi ringede til ejer, og fik at vide at de havde hvalpene, men at
moren havde noget under fødselen, så hvalpene har tabt lidt af pelsen his og
her (der er hvad opdrætteren sagde)- Som ikke skulle have noget at sige,
skulle bare vaskes med noget specielt shampo. Mit ?-mål er så - Hvad kan det
være? er det farligt? syge? Skal man finde en anden? På DKK side står der
følgende under, køb af hvalp:

Hvalpenes pels skal være ren og ordentlig, der må ikke være eksem eller
hårløse pletter. Hvis hvalpene klør sig meget, er der et eller andet i
vejen - måske har de lopper.

Så inden vi tager turen ud og kigger, vil jeg blive glad hvis nogen måske
kunne fortælle om det har noget at sige at de har tabt pelsen nogen steder
eller ej.

En ting mere. Hvad skal en hvalpe have af stprøjter ol. Er det altid
standart at de har fået det inden man får dem?
Gode råd modtages.
/Kim
--
Gamebookers. Den ultimative odds site. Med Livebetting og betting via WAP på
mobilen.
>NYT<. Nu kan du selv lege Bookie på gamebookers. Følg linket til helt nye
oplevelser.
http://www.gamebookers.com/cgi-bin/intro.cgi?rid=121558

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 16-06-02 10:55

Hej
De bare pletter kan evt. skyldes ringorm, det passer også med at de skal
bades i en speciel shampoo.
Jeg tror jeg ville finde en hvalp et andet sted.
Hilsen Vibeke L

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 16-06-02 11:25

"Kim Sørensen" <REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
Mit ?-mål er så - Hvad kan det
> være? er det farligt? syge?

Det er svært at sige om det evtl kan have noget at sige/være farligt
... det kan som en anden også nævner fint være ringorme .. men måske
også en form for allergi/eksem .. jeg ville helt sikkert ikke købe
hvalp der men finde et andet sted .. der er ingen grund til at løbe
nogen som helst risiko mener jeg ...

Held og lykke med forsat jagt efter hvalp ..

Godsøndagshils fra Ami

Fra : Benedikte Skibsted A~

Dato : 16-06-02 13:10

"Kim Sørensen" <REMOVETHISmailbox@tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> kunne fortælle om det har noget at sige at de har tabt pelsen nogen steder

Hej Kim,

Jeg ville købe hvalp et andet sted. Min begrundelse er at jeg aldrig vil
købe hvalp et sted hvor jeg er usikker på om hvalpen er sund, eller om
opdrætter er ærlig. I din situation er opdrætteren/ejeren sikkert ærlig, men
faktum er at du er i tvivl.

> En ting mere. Hvad skal en hvalpe have af stprøjter ol. Er det altid
> standart at de har fået det inden man får dem?
> Gode råd modtages.
> /Kim

Jeg ved ikke hvad der er normalt, men efterhånden vil jeg tro de fleste
hvalpe bliver vaccineret første gang inden de rejser hjemme fra, samtidig
med at de får lavet en sundhedsattest. De skal dog stadig vaccineres som 3
og 4 måneders.

Mange hilsner og held og lykke
-Benedikte

Fra : Ann K

Dato : 16-06-02 14:46

Hejsa.
Mit bedste råd er at du finder ud af helt nøjagtigt, hvorfor hvalpene
har mistet noget af deres pels...
Er der tale om ringorm, skal du være 100 % sikker på at der ikke er
nogen svampesporer tilbage, når du får hvalpen leveret... dvs forlang en
attest fra dyrlægen!
Ringorm er noget smittefarligt stads!

Hvis det er ringorm, så spørg om ,hvordan man mener at hvalpene har fået
det.....

Føler du dig tryg ved de svar, du får hos opdrætteren, kan du godt købe
hvalpen...
men husk - spørg alt hvad du kan... og forvent at du får et ordentligt
svar!
Spørg om opdrætteren evt vil give noget garanti for evt fornyet
behandling... det er jo ikke helt fair at du skal stå med regningen, når
nu "man" godt ved at hvalpen har været under behandling... sørg for at
få en aftale om dette på skrift...

Og så... vores hund Sif var så uheldig at få ringorm som 10 dage
gammel... hendes mor havde jagtet og sloges med ræven og må have fået
det fra den... og man tager jo ikke en tæve fra hendes få dage gamle
hvalpe!!! Heller ikke selv om man jo godt ved, at man kommer til at stå
med et helt kuld smittede hvalpe....
Vi fik alle vores spm besvaret... vapsen var udstyret med helbredsattest
fra dyrlægen (dateret dagen før, vi hentede hende - og med en
specifikation ang behandlingen for ringorm)... og vi kunne også godt se
at de hårløse plamager var ved at blive dækket af nye små hår... Derfor
turde vi godt at få hende med hjem
Den kæmpestore hårløse plet på brystet forsvandt hurtigt - og vi
opdagede at hun har en hvid plet der , mens den meget lille plet på
snuden stadig, nu 9 år efter er hårløs...
Historien her kun fortalt, for at vise at der ikke nødvendigvis er tale
om en dårlig opdrætter... måske bare én, som har været forbistret
uheldig.

Mvh Ann