Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nikon fototasker
Fra : L

Dato : 16-06-02 07:52

Er der nogen der kan fortælle mig hvor i Kbh jeg kan finde en forretning der
forhandler
et udvalg af Nikon fototasker ?
På forhånd tak
Mvh
Lennart

Fra : Niels H. S. Nielsen

Dato : 16-06-02 09:00

"L" <lennart@image.dk> wrote in message:
> Er der nogen der kan fortælle mig hvor i Kbh jeg kan finde en forretning
der
> forhandler
> et udvalg af Nikon fototasker ?

Nikon gør sig (mig bekendt) ikke i taskefremstilling (medmindre du tænker på
B-tasker).
Mit japanske Nikon tilbehørskatalog (fra 1999) har kun én fototaske (FB-17)
og den ligner ærligt talt noget designet i 70'erne.
De lokale Nikon distributører rundt omkring i verdenen sætter nogle gange
Nikon logo på produkter de har købt billigt i østen. Du ser dem tit sammen
med et kamera kit feks. "Køb et F65 m. zoom og batteri og få en gratis Nikon
taske og fotokursus med i købet". Udover logoet har disse tasker intet med
Nikon at gøre.
Der er god fornuft i at købe fototasker fra firmaer som ikke bestiller andet
end at lave tasker. Mine personlige favoritter er Tenba og Domke.
Almindelige mennesker kender Nikon navnet -men ikke Tenba og Domke så disse
mærker skriger ikke "Dyrt fotoudstyr" til potentielle tyve.
Jeg mener at både Tenba og Domke kan købes i Foto/C og Photografica.

Mvh
Niels
Niels H. S. Nielsen
http://www.forloren.dk