Vedr. nøgenbadning :0)
Fra : Sott

Dato : 11-02-01 12:26

Hej Alle zusammen :0)

Jeg har tumlet med nogle tanker vedr. tråden om nøgenbadning, og konceptet
med at få den udkårne til "at forstå", at hun gerne skulle dele ens lyst til
netop dette.

Der er to ting, der falder mig for brystet.
Det første er selvfølgelig, at det er ganske umuligt at presse sin egen lyst
ned over hovedet på andre, hvilke lyster man har er IMO ganske individuelt -
passer det sammen på alle planer er man jo heldig, gør det ikke - så må man
vel enten leve med det, eller afbryde forholdet.

Det andet er, og der er vist så vidt jeg har kunnet læse mig til, ingen der
har bragt det op:
En kvindes underlliv kan altså være en sart størrelse, jeg kender kvinder
der lider af svamp, urinvejsinfektioner og andre problemer i en uendelig
køre. Det er smertefuldt, ubehageligt og kan blive noget nær kroniske
tilstande.

Personligt ønsker jeg ikke at bade nøgen, af den simple årsag - at jeg når
jeg f.eks. svømmer (brystsvømning), kan mærke at noget af vandet trænger op
i mig - og jeg føler bestemt ikke at havvand er rent. Jeg har prøvet det, og
jeg fandt selve idéen om alle de urenheder yderst ubehagelig. Nu er jeg så
heldig, at jeg ikke lider eller har lidt af hverken svamp eller noget
andet - men efter sådan en tur på stranden, oplevede jeg da forbigående kløe
og mild "lugt" - ufff...

Nej, der står jeg af.

Tusinde hilsner
Søs

Fra : J¤mfruen

Dato : 11-02-01 21:19

Hej Søs

Sott <sott@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:965sua$3rf$1@news.inet.tele.dk...
> [...]
> heldig, at jeg ikke lider eller har lidt af hverken svamp eller noget
> andet - men efter sådan en tur på stranden, oplevede jeg da forbigående

Smiler..nu er jeg en ivrig bader i vesterhavet om sommeren, og der bader /
svømmer vi ofte nøgne. Om dagen, hvis vi er en hel dag på stranden med
børnene og vennerne så bliver i badetøjet, og der er absolut ingen forskel
på den mængde vand der kommer op i skeden. Derimod kommer der mere vand ind
hvis du er lidt "opstemt" så dine skamlæber svulmer op og åbner skeden, end
hvis du er helt " kold" og lukket- så mon ikke dine "nøgenbadnings"
oplevelser er skyld i at du har været mere ophidset og derfor også mere åben
end ellers.

> Nej, der står jeg af.

Nu er kroppen ellers så viselig indrettet at skeden renser sig selv - hvis
ellers du fungerer normalt og ikke af en eller anden grund har forrykket den
naturlige balance i skeden. Havvand er ikke så ødelæggende for skedens
naturlige miljø som klorvand er.

> Tusinde hilsner
> Søs

Kærlige hilsner
J¤mfruen)

Fra : Sott

Dato : 13-02-01 12:39

Hej J¤mfruen :0)

"J¤mfruen" <jomfru-d@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hvis du er helt " kold" og lukket- så mon ikke dine "nøgenbadnings"
> oplevelser er skyld i at du har været mere ophidset og derfor også mere

Det kan da godt være, at jeg har været mere åben end ellers. Jeg tror det nu
ikke.
Og jeg er ikke enig i, at der ingen forskel er på, hvor meget vand der
kommer op. Min egen oplevelse siger mig, at der kommer mere vand op uden
badetøj, end med badetøj.

> [...]
den
> naturlige balance i skeden. Havvand er ikke så ødelæggende for skedens

Jeg har forrykket den naturlige balance i skeden - ved at jeg stort set ikke
menstruerer. Det skyldes den spiral jeg har (Levanova) - fordi den er mere
sikker end almindelige spiraler, idet den også virker hormonelt lokalt.
Årsagen er, at mit yngste barn er et resultat af, at spiraler ikke altid er
lige effektive :0)

Og jeg bader heller ikke nøgen i klorvand *S*

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Chokmah alias rabias~

Dato : 15-02-01 00:22

On Tue, 13 Feb 2001 12:39:25 +0100, "Sott" <sott@post.tele.dk> wrote:

> [...]
>Og jeg er ikke enig i, at der ingen forskel er på, hvor meget vand der
>kommer op. Min egen oplevelse siger mig, at der kommer mere vand op uden

Ku man ikke forestille sig at du kunne få en eller anden form for en
vandsikker attrap til nøgenbadning ????
tal med lægen eller evt. Britta !
MvH
Bo
jeg vil heller til paris & se vendedig & dø ind at vente i en
byggemarkedes kø - vi er til det hele men nok mest til besvær !
tv2

Fra : Sott

Dato : 17-02-01 10:21

Hej Bo :0)

"Chokmah alias rabias the dog" <chokmah999@hotmail.com> skrev i en
meddelelse news:qg4m8t8dd9gngr5mo61bnhk6vn37pvloe8@4ax.com...

> Ku man ikke forestille sig at du kunne få en eller anden form for en
> vandsikker attrap til nøgenbadning ????
> tal med lægen eller evt. Britta !

Det kunne jeg sikkert, men nu har jeg afprøvet det med nøgenbadning (det
meste her i livet skal jo liiiige prøves en enkelt gang *G*) - og det
siger/sagde mig ikke et dyt. Så jeg tror bare, at jeg lader være

Tusinde hilsner
Søs

Fra : Finn Stadel Nielsen

Dato : 11-02-01 21:40

Hej Søs,

> [...]
man
> vel enten leve med det, eller afbryde forholdet.

Jo du har ret, omend den sidstse løsning du nævner nok er noget drastisk..

..
> [...]
> heldig, at jeg ikke lider eller har lidt af hverken svamp eller noget
> andet - men efter sådan en tur på stranden, oplevede jeg da forbigående

Hvis ikke du bader et sted med for høje koli-tal (hold dig til blåt flag
steder), så bør der ikke være nogen problemer med ricici for infektioner. Nu
er jeg ikke læge men min sunde fornuft siger mig at, m.h.t.
svampeinfektioner, så er det 100 gange værre at have trusser på - og
specielt hele tiden - end at være fri for et par trusser som holder på
fugtigheden og holder området mørkt = ideelle svampebetingelser. Hvis alle
kvinder gav sit underliv "fri" for tøj i perioder, så ville der være langt
færre tilfælde af svamp i skeden eller det der er værre (det kan jo iøvrigt
også overføres til en evt. partner....). Nu er jeg ikke læge men måske er
der én der ér, der kan bekræfte min antagelse ??

Der er også nogen der mener at tøj der f.eks. er for stramt, f.eks. stramme
jeans kan medføre øget risiko for abort, misdannelser, forringet fertilitet,
cancer etc etc...

> Nej, der står jeg af.
>
> Tusinde hilsner
> Søs

Jeg tror som sagt at det sundhedsmæssige aspekt er en dårlig begrundelse

Fra : Jean Susanne Broders~

Dato : 11-02-01 23:33

"Finn Stadel Nielsen" <_finn.stadel@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:966tgp$2200$1@news.cybercity.dk...

Hej Finn

<klip Søs skriver om kvinders sarte underliv, og havvandets
indtrængen>

Finn:
> [...]

måske er
> der én der ér, der kan bekræfte min antagelse ??

Ja da.. da jeg var yngre havde jeg ret mange prob med underlivet og
svampeinfektioner, og jo mere vand og sæbe jeg brugte jo værre blev
det (selvfølgelig).
Nu har jeg i de sidste 4 år været trusseløs *rødmer* det _meste_
af måneden, sommer både inde og ude, vinter dog kun inde..(man skal
jo passe på sagerne). Og jeg har så at sige ikke oplevet problemer
siden. Til gengæld er det nu en meget ubehagelig fornemmelse at bære
trusser, både for mig og gemalen
Så selv om du ikke er læge, så passer din teori meget godt i mit
univers.

venlig hilsen Jean

Fra : Hanne L

Dato : 12-02-01 02:04

Finn og Jean Susanne Brodersen skrev:

> [...]

> Ja da.. da jeg var yngre havde jeg ret mange prob med underlivet og
> svampeinfektioner, og jo mere vand og sæbe jeg brugte jo værre blev

Man skal aldrig bruge sæbe forneden, hvis man er kvinde.
Det ødelægger skedens surhedsgrad.

> [...]
> trusser, både for mig og gemalen
> Så selv om du ikke er læge, så passer din teori meget godt i mit

Jeg bruger stort set heller aldrig trusser. Kun, når det er koldt ude.
Jeg går altid i sarong og bar rumpe indendørs. Og kan næsten
heller ikke holde det ud, hvis jeg har trusser på for længe ad gangen.
Så det behøver du skam ikke rødme over *S*.

Jeg har også haft nogle problemer forneden med, at der nemt gik hul
pga streptokokker, som vi alle har, så jeg voksede forkert sammen.
Det fik jeg hydrocortisonsalve for.
Jeg tror på, at det, at jeg nu går så meget uden trusser, er med til
at stoppe udbrud, der ellers ville være kommet.

Den med forringet fertilitet pga stramme bukser, har jeg altid hørt,
gjaldt for mænd i hvert fald, fordi der bliver for varmt omkring
testiklerne, hvilket nedsætter formeringsevnen.

--
Kærlig hilsen
Hanne L

"Det, der sker nu, er livet.
Det, du håber vil ske, er ikke livet."

Fra : Jean Susanne Broders~

Dato : 14-02-01 09:01

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Hanne..

> Man skal aldrig bruge sæbe forneden, hvis man er kvinde.
> Det ødelægger skedens surhedsgrad.

Ja, det ved jeg nu, derfor også dette (selvfølgelig)..*S*
Men som ung havde jeg ikke denne viden. Og helt at undgå sæbe vil/kan
jeg ikke idag, selvom jeg er klar over, at det ikke er det bedste,
men har fundet en medicinsk sæbe, hvor ph værdien er ca 3,5 -
lactacyd - det virker fint for mig..*SS*

> [...]
> heller ikke holde det ud, hvis jeg har trusser på for længe ad
gangen.
> Så det behøver du skam ikke rødme over *S*.

Næ måske ikke, men nu er jeg altså lidt genert, det er utroligt så
hurtigt man vænner sig til at gå uden..*S*

Kærlig hilsen
Jean

Fra : Hanne L

Dato : 14-02-01 13:25

Jean Susanne Brodersen skrev i en meddelelse

Hej Jean

> [...]
> men har fundet en medicinsk sæbe, hvor ph værdien er ca 3,5 -
> lactacyd - det virker fint for mig..*SS*

Hvis du ikke kan undvære det, er der jo ikke noget at gøre ved det,
men ellers tror jeg, det er det bedste. Jeg har kun hørt kvinder
have bøvl med sæbe dernede.

> ude.
> gangen.

> Næ måske ikke, men nu er jeg altså lidt genert, det er utroligt så
> hurtigt man vænner sig til at gå uden..*S*

Og det skal du da have lov til at være
Ja, det går hurtigt. Min mor er meget bekymret over det, fordi
hun er sikker på, jeg redder mig underlivsbetændelse af det,
men det er ikke sket i de 2 år, jeg har gået uden. Jeg synes
snarere, jeg har været raskere, dernede i hvert fald

Fra : Jean Susanne Broders~

Dato : 14-02-01 14:08

"Hanne L" <maane69@worldonline.dk> skrev i en meddelelse

Hej Hanne

<klip brugen af sæbe>

> [...]
> men det er ikke sket i de 2 år, jeg har gået uden. Jeg synes
> snarere, jeg har været raskere, dernede i hvert fald

Ja er det ikke utroligt, uanset hvor gamle vi bliver, så vil vores
mødre altid bekymre sig over vore valg og helbred, og kan ikke sige
mig fri selv..*G*

Kærlig hilsen Jean

Fra : Stones_TM

Dato : 15-02-01 23:57

Sott skrev
> [...]
> heldig, at jeg ikke lider eller har lidt af hverken svamp eller noget
> andet - men efter sådan en tur på stranden, oplevede jeg da forbigående

Hmmm...Jeg underer mig bare.. trænger vandet ikke ind om man har tøj på
eller ej, med mindre man da bader i en fuld abc dragt eller en Tørdragt og
så forsvinder det sjove ved at bade lidt.. *G*
men hej der er sikkert også folk der tænder på det..

SMil Stones_TM

Fra : Sott

Dato : 17-02-01 10:19

Hej Stones :0)
(og velkommen tilbage)

"Stones_TM" <cfp14678@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> så forsvinder det sjove ved at bade lidt.. *G*
> men hej der er sikkert også folk der tænder på det..

Ja, jeg synes altså at der er bemærkelsesværdig forskel, mens jeg kan læse
mig til, at sådan forholder det sig ikke for nogle andre :0)

Tusinde hilsner
Søs

Fra : kba

Dato : 16-04-01 21:46

Jeg er naturist og ved at flere ser det som en hygiejnisk ting at bade uden badetøj - fx er det en del af argumentet for den private svømmehal Hellas - http://www.hellasbad.dk
Jeg skulle også mene, at det er betydeligt sundere at være fri for det våde badetøj, når man kommer op af vandet!
I det hele taget er det svært at se pointen i at tage solbad iført vådt badetøj.

Hilsen
Kim
http://kba.person.dk

http://www.kandu.dk/

Fra : Andreas Træholt

Dato : 02-05-01 01:32

"kba" <kba.news@kandu.dk> wrote in
<EPIC6.45818$o4.3508234@news010.worldonline.dk>:

> [...]
> betydeligt sundere at være fri for det våde badetøj, når man kommer op
> af vandet! I det hele taget er det svært at se pointen i at tage solbad

Nøgenbadning kan da være kanon! Men pas på, der kan være små bakterier der
smutter igennem tisse-fyrs hovedet og aflejrer en form for kube med larver
i som lever inden i en! Kan ikke huske hvad de hedder, og de findes mest i
søer!
MvH Andreas

Fra : Sott

Dato : 02-05-01 10:56

Hej Andreas :0) (og velkommen til gruppen, jeg har vist ikke hihlst på dig
før)

"Andreas Træholt" <Itto@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> i som lever inden i en! Kan ikke huske hvad de hedder, og de findes mest i

Lyder da vildt ubehageligt, jeg bliver helt angst - og en kvindes åbning er
da unægteligt lidt større - uff.
Men nu er jeg heller ikke naturist, så jeg føler ikke, at jeg går glip af
noget, ved ikke at bade nøgen. Sådan er verden så visseligt indrettet :0)

Tusinde hilsner
Søs