Ø. Gode råd om køb af campingvogn
Fra : [8620] Torben Mondru~

Dato : 15-06-02 22:23

Vi er i den lille famili ved at købe campingvogn.
Vi er nybegyndere så.....
Vi skal til Frankrig/Spanien i sommerferien.
Vognen ønsker vi også at bruge herhjemme til efteråret.
Der skal være varme i vognen
Vores bil kan "slæbe" en vogn på 1000 kg
Der skal være mindst 4 og gerne 5 sovepladser
Der må gerne være et stort fortelt
Der må også gerne være toilet i vognen

Vi har kigget på en: Solifer Articina 530 N
Hvad siger alle de kloge campister her i dette forum?

Venligst

Fam. Mondrup

Fra : Steen Jakobsen

Dato : 17-06-02 22:10

Hvad med at besøge nogen forhandlere? De har somme tider forskellige
campingvogne til salg så man kan sammenligne indretning En Solifer på
5,30 meter? Var det sådan en i havde kigget på? Vejer den virkeligt kun 1000
kg incl last?

Fra : Janne Madsen

Dato : 17-06-02 22:39

[8620] Torben Mondrup <e.t.mondrupnospam@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d0bb027$0$78791$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> [...]
> Der må også gerne være toilet i vognen
>
> Vi har kigget på en: Solifer Articina 530 N
> Hvad siger alle de kloge campister her i dette forum?

Hej Torben

Du skal ikke kalde mig klog campist. Det lader jeg andre om men jeg hæfter
mig ved at I har kig på en Solifer Articina 530.
Vi kører med en 530 Goldie LK og camperer i Frankrig om sommeren, i Sverige
om vinteren og her hjemme forår og efterår og jeg kan kun anbefale den. Vi
er selv 3 snart 4 + hund.
Med hensyn til fortelt, hvis i rejser rundt så lad være med at få det for
stort. Efter vi har fået en 530 er der så meget plads så vi sidder mere inde
i stedet for at bruge forteltet hvis det er koldt. Det skyldes også til dels
varmeanlægget.
Vognen har drøngode køreegenskaber og ja -
Valget er jeres
Held og lykke
Venlig hilsen Lennart

Fra : Anja R.

Dato : 19-06-02 01:40

Adria vognene er lidt lettere end de fleste andre mærker så når i kun må
trække 1000kg. vil dette nok være et godt valg (har selv lige købt en,
og kan varmt anbefale den).

Jeg vil anbefale en Adria unica A 502 DK der har køjer i den ene ende,
siddegruppe i den anden ende samt en lille siddegruppe i midten.
Denne indretning er praktisk hvis man overnatter på rastepladser og
lign. undervejs da det giver mulighed for at have alle sengepladser klar
til natten, men stadig har en lille sofagruppe i midten til
aftenskaffen/morgenmaden.

Prøv at gå ind på www.Adria.dk og se de forskellige modeller, samt hvor
de forhandles.

Venlig hilsen