MS Windows
briani 27239
Sende billeder via e-mail i XP
Fra : BorreBoy

Dato : 15-06-02 20:25

Hejsa.

Når man vil sende en billedfil i Windows XP, spørger den altid, om den skal
ændre størrelsen. Kan man slå denne irriterende funktion fra? Eller i det
mindste sætte den til at bevare den originale størrelse som default?

/Thomas.

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-02 22:42

Sat, 15 Jun 2002 21:25:22 +0200, skrev "BorreBoy"
<borreXXX@loveletters.dk>:

>Når man vil sende en billedfil i Windows XP, spørger den altid, om den skal
>ændre størrelsen. Kan man slå denne irriterende funktion fra?

Er det Outlook Express du bruger?
Prøv at spørg i
news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express, det er
der OE-ekspertisen findes.

Fra : BorreBoy

Dato : 16-06-02 09:22

> Er det Outlook Express du bruger?
> Prøv at spørg i
> news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express, det er
> der OE-ekspertisen findes.
> --

Hejsa.

Jeg bruger OE, men jeg mener ikke det er relevant, da det er Win XP, der er
problemet.
Bruger du selv XP?
Hvis du gør, så marker en billedfil (i en mappe). Så får du mulighed for at
flytte, kopierer, udgive og e-maile mm. Når man så vælger e-mail, spørger
den om det med størrelsen. Dette sker inden OE overhoved er åbnet....

--
Med venlig hilsen,
Thomas Borre.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 16-06-02 13:57

Hvordan det. Det er da OE du bruger til at sende med. Dit OS blander
sig ikke i hvordan en fil sendes.

Fra : BorreBoy

Dato : 16-06-02 17:52

> Hvordan det. Det er da OE du bruger til at sende med. Dit OS blander
> sig ikke i hvordan en fil sendes.

Det er OE der i sidste instans sender det, det er rigtigt; men det er XP jeg
beder om at gøre det, og der er der problemet opstår!
Du har tydeligvis ikke XP installeret, så du forstår ikke problemet.

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 18-06-02 00:38

Naturligvis har jeg det. Hvad jeg ikke forstår er hvorfor du
insisterer på at det er OS'ets fejl, selv efter at være blevet henvist
til en relevant nyhedsgruppe.

On Sun, 16 Jun 2002 18:51:46 +0200, "BorreBoy"

Fra : Madsen

Dato : 18-06-02 17:41

BorreBoy skrev:

> (Vil lede lidt i regdatabasen)

He-he. Jeg fandt et program sidste nat som efter sigende skulle
kunne gøre det, eller rettere så havde jeg misforstået readme-filen
til programmet, for det var ikke den funktion det rettede, men
derimod IE's funktion der automatisk resizer billeder så de passer
i browser-vinduet. Jeg fik hentet og installeret programmet, men
vidste ikke at det lavede en hulens masse ændringer allerede ved
installationen. Det endte med at Stifinder ikke kunne starte og alt
hvad jeg møjsommeligt havde stillet som jeg gerne vil have det, var
lavet om til noget andet. Det endte med en geninstallering af et
image af WinXP kl. 04 i nat, så jeg vil da godt lige benytte
lejligheden til at advare mod det program. :)

<http://www.xp-erience.org/print.php?sid=734>
Jeg fik i hvert tilfælde brændt snitterne må man sige, men nu kan man
heller ikke just kalde min WinXP for en frisk installation, hvilket
programmet tilsyneladende henvender sig til. Det havde jeg heller ikke
lige opdaget i første omgang, men derimod først da det var for sent.

Madsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 16-06-02 18:22

"BorreBoy" <borreXXX@loveletters.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ændre størrelsen. Kan man slå denne irriterende funktion fra? Eller i det
> mindste sætte den til at bevare den originale størrelse som default?

Screenshot af "problemet" er postet i dk.binaer

Fra : Madsen

Dato : 18-06-02 01:45

Knud Gert Ellentoft skrev:

> Prøv at spørg i
> news:dk.edb.internet.software.mail+news.outlook-express, det er
> der OE-ekspertisen findes.

Jeg er ikke 100 % sikker på at det er OE der frembringer denne
dialogboks: http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/send_pictures.gif
Så vidt jeg forstår er det den boks Thomas er træt af.(?) Den kommer
når du højreklikker på et billede og vælger Send to > Mail Recipient.

Egentlig troede jeg først man fik den dialogboks når man havde
installeret det Powertoy der hedder Image Resizer, hvilket jeg har
installeret, men muligvis ikke. Funktionen må have en nøgle i
regdatabasen et sted, men det er da muligt at der er en skjult
indstilling i OE, som man endnu ikke har fået øje på.

Madsen.

Fra : BorreBoy

Dato : 18-06-02 09:15

> [...]
> Så vidt jeg forstår er det den boks Thomas er træt af.(?) Den kommer
> når du højreklikker på et billede og vælger Send to > Mail Recipient.

Lige præcis.

> [...]
> regdatabasen et sted, men det er da muligt at der er en skjult
> indstilling i OE, som man endnu ikke har fået øje på.

Jeg har ikke installeret Powertoy.
Da problemet ikke eksisterer i andre Windows-versioner, holder jeg stadig
på, at det er XP der gør det.

Men jeg skal nok lade være med at forstyrre mere - Jens Peter bliver vist
snart tosset