Størrelse på bibliotek...
Fra : Stig Byriel

Dato : 15-06-02 20:12

Hey NG
Er der nogen af jer der kender til en metode at hente
størrelsen på et bibliotek ind i PHP på?
Efter søgning på PHP manualen ser det ikke ud som om det er sådan lige
til...
Jeg har forsøgt mig med forskellige options. Men intet syntes at virke...

Jeg håber en af jer har en løsning...
tak på forhånd...

Mange Venlige Hilsner
Stig

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-06-02 09:55

On Sat, 15 Jun 2002 21:12:04 +0200, Stig Byriel wrote:

> Er der nogen af jer der kender til en metode at hente størrelsen på et
> bibliotek ind i PHP på?

I et *nix miljø ville jeg (der må være et program der kan noget i retning
af "du" på windows?):

<?php
$dir = "/home/razor/foo/";
$size = intval(`du -sb $dir`);
print $size;
?>

Her vil du få $size i bytes. Hvis du hellere vil have kilobytes udskifter
du b med k og ved megabytes, b med m. Denne måling kan være lidt "upræcis"
ved meget små filer.

--
Christian Jørgensen | The difference between theory and practice is that in
http://www.razor.dk | theory there is no difference between theory and

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-06-02 11:02

> $size = intval(`du -sb $dir`);

$size = intval(exec(`du -sb $dir`));

--
Jakob Møbjerg Nielsen | "Five exclamation marks, the
jakob@dataloger.dk | sure sign of an insane mind."

Fra : Christian Joergensen

Dato : 16-06-02 11:08

On Sun, 16 Jun 2002 12:02:24 +0200, Jakob Møbjerg Nielsen wrote:

> $size = intval(exec(`du -sb $dir`));

Ehem - den vil da fejle voldsomt?

--
Christian Jørgensen | It's so complicated, it can't crash.
http://www.razor.dk |

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 16-06-02 11:26

> Ehem - den vil da fejle voldsomt?

Ah, ja. I et øjebliks omtågethed glemte jeg betydningen af ''. Det er
ikke noget jeg bruger særligt tit

Det jeg tænkte på var at exec("du -sb $dir") kun returnerer den sidste
linje af outputtet, men det er jo også ligegyldigt i dette tilfælde. Så
glem hvad jeg skrev

Fra : Stig Byriel

Dato : 17-06-02 17:14

Hey
I dette tilfælde får jeg kun at $fil_size_b er lig 0.
Dette er på trods af der ligger en fil på: 175 byte i.
$fil_size_b = intval(exec("du -sb $fuldsti_til_fil"));

Mh. Stig

Fra : Jakob Møbjerg Nielse~

Dato : 18-06-02 02:11

Stig Byriel wrote:
> Hey
> I dette tilfælde får jeg kun at $fil_size_b er lig 0.

Bruger du Windows eller Unix/Linux/Irix/HP-UX/Solaris/blabla...? `du`
virker kun under disse (populært kaldet *nix).