Problemer med 6310i
Fra : Jens D

Dato : 15-06-02 19:59

Jeg har følgende problem med min 6310i:

Hvis jeg kører i et område med dårlig dækning og meddelelsen "Vælg netværk"
kommer frem på displayet vil det ikke forsvinde igen uanset at jeg kommer
ind i et område med god dækning igen. Jeg bliiver nødt til at slukke
telefonen og tænde den igen. Defekt telefon ?

Kan man selv se hvilken version af Firmware man kører med ? hvis ja hvordan
? hvad er den nyeste til en 6310i ?

Fra : søren poulsen

Dato : 15-06-02 21:53

"Jens D" <Satjt@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> telefonen og tænde den igen. Defekt telefon ?
>
> Kan man selv se hvilken version af Firmware man kører med ? hvis ja

Har du sat den til at finde net automatisk??

--
Mvh. Søren Poulsen
smeden32@mail.dk

Fra : Vakse V

Dato : 15-06-02 22:13

Nej jeg har valgt operatør manuelt, men den skulle da alligevel finde nettet
når der igen er dækning. Min fhv. mobiltelefon (6210) havde ingen problemer
med det.

Fra : GiWeo

Dato : 16-06-02 09:13

On Sat, 15 Jun 2002 23:12:43 +0200, "Vakse V" <Satjt@ofir.dk> wrote:

>Nej jeg har valgt operatør manuelt, men den skulle da alligevel finde nettet
>når der igen er dækning. Min fhv. mobiltelefon (6210) havde ingen problemer
>med det.

Men det har 6310 - den skal stå på automatisk !

--

Lars Engelhardt - Hillerød - Denmark - engelhardt@os.dk
Masser af Links, Politiscanner og PMR-446 walkie på

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 09:35

"GiWeo" <do@os.dk> wrote in message

> Men det har 6310 - den skal stå på automatisk !

Så er der jo tale om en software-fejl, hvis funktionen med valg af fast
netværk ikke virker.
Det er jo ikke altid man er interessert i at bruge roamingen pga den
forhøjede pris.

--
Mvh Henrik.

Fra : Nicolai

Dato : 16-06-02 11:43

> Så er der jo tale om en software-fejl, hvis funktionen med valg af fast
> netværk ikke virker.
Det passer jo netop ikke - manuel betyder MANUEL...?!

> Det er jo ikke altid man er interessert i at bruge roamingen pga den
> forhøjede pris.

Netop. Derfor - har man valgt manuel, så skal den ikke vælge for en... jeg rejser jorden rundt snart, og min skal sgu ikke
stå på automatisk...

Logik i mine øjne

Fra : Nicolai

Dato : 16-06-02 12:06

Jeg kan dog tilføje - at efter den har mistet forbindelsen er den relativ længe om at komme på igen - det var 6210'eren ikke.
Men en softwarefejl tror jeg ikke på :)

Fra : Kai Hoffmann

Dato : 16-06-02 21:18

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg kan dog tilføje - at efter den har mistet forbindelsen er den relativ
længe om at komme på igen - det var 6210'eren ikke.
> Men en softwarefejl tror jeg ikke på :)

Prøv alligevel at få opdateret software.

Fra : Henrik Aarfeldt

Dato : 16-06-02 21:24

"Nicolai" <nifoNOSPAM@nospam.dk> wrote in message

> Det passer jo netop ikke - manuel betyder MANUEL...?!

Ikke på min fon.
Automatisk: så roames der.
Manuel/fast: så roames der ikke, man er kun på 1 net.

Ved fast/manuel...bevæger man sig udenfor udbyderens net, så forsvinder
signalet, fair nok.
Men kommer man derind igen, så skal signalet komme igen...af sig selv.

--
Mvh Henrik.

Fra : Nicolai

Dato : 17-06-02 12:56

> Ved fast/manuel...bevæger man sig udenfor udbyderens net, så forsvinder
> signalet, fair nok.
> Men kommer man derind igen, så skal signalet komme igen...af sig selv.

Enig - hvis den ikke gør det så er det en fejl - men husk den er længe om det :(