MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Windows 2000 (4-1 Drivers)
Fra : Mr. Searching

Dato : 15-06-02 18:47

NG,

Jeg har et MSI bundkort og dertil hører der selvfølgelig også nogle drivers
til.

Mit spørgsmål er så, hvad jeg skal installere af 4-1 drivers, når jeg bruger
Windows 2000?

Bl.a. er der noget som hedder:

- AGP VxD Driver
- VIA INF Driver 1.40a

Skal det hele installeres eller?

På forhånd tak for hjælpen.

Best Regards/Med Venlig Hilsen
--Mr. Searching
E-Mail: yyyxxx4@hotmail.comREMOVETHIS
ICQ# 19092605

Fra : Madsen

Dato : 15-06-02 19:12

Mr. Searching skrev:

> [...]
> nogle drivers til.
> Mit spørgsmål er så, hvad jeg skal installere af 4-1 drivers, når

Hvis du kører med Win2000 SP1 så er Via4in1 integreret i pakken og er
derfor ikke nødvendig at installere, men det ville muligvis være en god
idé at hente den nyeste Via4in1 og installere den. Efter min mening er
det dog ikke nødvendigt, men det er der delte meninger om. De nyeste
versioner er fejlrettede (forhåbentlig) og kan muligvis give en anelse
bedre ydelse i spil.

Madsen.

Fra : Mr. Searching

Dato : 15-06-02 20:16

Madsen,

....men det ville muligvis være en god
> idé at hente den nyeste Via4in1 og installere den.

Er VIA4in1 det samme uanset producent eller er de forskellige fra producent
til producent?

Jeg kører i øvrigt med SP2.

Fra : Madsen

Dato : 15-06-02 20:37

Mr. Searching skrev:

> Er VIA4in1 det samme uanset producent eller er de forskellige fra
> producent til producent?

Der er så vidt jeg ved kun een producent af Via4in1 og det er Via.
Ret mig hvis jeg tager fejl!

<http://www.viaarena.com/?PageID=2>

Madsen.

Fra : Mr. Searching

Dato : 15-06-02 23:37

Madsen,

> Der er så vidt jeg ved kun een producent af Via4in1 og det er Via.
> Ret mig hvis jeg tager fejl!

Det lyder nu vist meget fornuftigt.

Grunden til, at jeg ønsker at update er, at min computer pludseligt er
begyndt at kører meget ustabil og jeg forstår simpelthen ikke hvorfor .

Jeg har næsten prøvet alt. Skiftet graffikort, udført update af drivers,
reinstall af Windows, testet mine ram, min CPU og harddiske!

Fejlfindning kan være ganske umuligt .

Fra : Madsen

Dato : 15-06-02 23:50

Mr. Searching skrev:

> Fejlfindning kan være ganske umuligt .

Ja, det kan være en plage. :(
Det eneste du ikke nævnede var temperaturen.
Har du prøvet at pille låget af den? Det er jo lige årstiden for
ustabile pc'er pga. det forholdsvis varme vejr. Hvis den nu ligger lige
på grænsen af det mulige, så skal der ikke meget til at vælte læsset.

Til orientering så kører jeg med Win2000 SP2 og WinXP Pro og på ingen
af disse to systemer har jeg installeret Via4in1. Det er så muligt at
systemet kører langsommere end hvis jeg havde installeret den nyeste
Via4in1, men det kører stabilt.

Madsen.

Fra : Mr. Searching

Dato : 16-06-02 09:57

Madsen,

> Det eneste du ikke nævnede var temperaturen.
> Har du prøvet at pille låget af den? Det er jo lige årstiden for
> ustabile pc'er pga. det forholdsvis varme vejr.

I første omgang var jeg ret så sikker på, at det var mit grafikkort som ikke
var i stand til at køle ordenligt.

Jeg har så fået et identisk grafikkort til låns imens min anden testes for
fejl. Så burde computeren jo virker fint, men problemet er ikke løst.

Jeg vil prøve at sætte en mølle op foran for at se om det skulle hjælpe.

Fra : Mr. Searching

Dato : 16-06-02 11:35

Jeg svarer lige på mit egent indlæg .

> Jeg vil prøve at sætte en mølle op foran for at se om det skulle hjælpe.

Jeg har nu prøvet at sætte en mølle op foran computeren og temp. (CPU)
faldte 3-4 grader.

System temp. faldte dog hele 7 grader.

Før:
CPU: 38
System: 35
Fan RPM: 3300-3350

Efter:
CPU: 34-35
System: 28
Fan RPM: 3200

Jeg tester med GTA3 og Unreal Tournament. GTA3 kørte langt bedre synes jeg,
men UT virker stadigvæk ikke. Den går kold hvert eneste gang jeg vil skifte
opløsning i spillet. Computeren fryser total og jeg må lave en kold boot.

Fra : Madsen

Dato : 16-06-02 14:55

Mr. Searching skrev:

> [...]
> synes jeg, men UT virker stadigvæk ikke. Den går kold hvert eneste
> gang jeg vil skifte opløsning i spillet. Computeren fryser total

Det er sådan noget der er ret svært at fejlfinde. Det kan lige så godt
være UT der skal have installeret en eller anden patch for at virke på
dit system som det kan være Win2000 den er gal med, men jeg tør ikke
sige det.

Du kunne evt. prøve at kigge i errorloggen. Måske her står nævnt noget
om hvad der gik galt.

Madsen.

Fra : Mr. Searching

Dato : 16-06-02 19:40

Madsen,

> [...]
> være UT der skal have installeret en eller anden patch for at virke på
> dit system som det kan være Win2000 den er gal med, men jeg tør ikke

Ja, gid det var så nemt, men problemet er, at UT har fungeret helt uden
problemer. Problemet kom meget pludseligt og jeg har ikke ændre på noget som
helst. Jeg fatter simpelthen ikke hvad der er galt.

Jeg er ved at løbe tør for ideer. Jeg har lavet en re-install af Windows
2000 og installeret UT på ny, men lige meget har det hjulpet.