Hva faen er der galt?
Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 15-06-02 16:15

Hej,

En af mine venner har en computer, der indtil for et stykke tid siden kørte
GTA3 fint, men pludselig vil den ikke køre det ordentligt. Den er opdateret
med DirectX9 samt nyeste nVidia Detonator drivere, men et fedt hjælper det.

Lyden hakker ikke, men spillet kører USÆDVANLIGT langsomt. Som om der er en
"slow-mo-kode" på. Trails er slået fra, det samme med Frame Rate limiter.
640*480, laveste Draw Distance, men et fedt hjælper det.

MSI K7T Turbo2 bundkort
XP 1800 @ XP 1900
512 mb SD-133 ram
GF2 MX400 64mb grafikkort
Windows XP Dansk PRO (med patch installeret så de grafikfejl ikke var der)

Spillet skulle iflg. Rockstar kunne køre på noget omkring 400 mhz med 96 mb
ram
og 16 mb grafikkort, så det virker underligt at en maskine ca. 1.2 ghz
større, med 5-6
gange så megeget ram, og et grafikkort med 4 gange mere ram, at det skal
køre så dårligt.

Min xp1800 @ xp1800, 256 mb sd133 ram, gf4 mx440 64 mb ram, directx 8.1 samt
standard Detonator driver (28. etellerandet, driveren der var på cd'en fra
Palit), og WinXP pro DK kører
det 100% perfekt, selv i 1024*768 (dog med Trails fra)

Det hjælper ikke på min vens problem hvis han lukker for musikken, det er
stadig lige galt.

--
//Troels Plougmann Olsen
Feel free to contact me:

Fra : Michael Petersen

Dato : 15-06-02 16:38

> [...]
> kørte GTA3 fint, men pludselig vil den ikke køre det ordentligt. Den
> er opdateret med DirectX9 samt nyeste nVidia Detonator drivere, men

Nu er directx 9 jo stadig beta så måske er det den som laver bøvlet.

Michael
--
Who is General Failure and why is he reading my harddrive?

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 15-06-02 20:46

> Nu er directx 9 jo stadig beta så måske er det den som laver bøvlet.

problemet var der også før opdatering, det var derfor der blev opdateret
(pga af spillet ikke kørte så fedt)

//Troels

Fra : Steffen

Dato : 15-06-02 16:45

/Me venter på en patch fra Rockstar North >:-|

--
Mvh. Steffen

Fra : Ukendt

Dato : 15-06-02 23:47

prøv at lukke alt ned dvs. AntiVirus programmer mv. og se om det så ikke
køre.

Fra : .: [d33p blu3] :.

Dato : 15-06-02 23:54

Nope, selv med ALT lukket, udover selvf. Windows og GTAIII - er det det
samme.

Harddiskken kører ikke, så det er ikke dér problemet ligger.

--
//Troels Plougmann Olsen
Feel free to contact me:

Fra : Ukendt

Dato : 16-06-02 09:56

Uden at jeg selv har rodet med det ville jeg prøve at se om du ikke kan
minimere GTA3 imens den hakker. Også trykke alt-ctrl-del også processer der
under "CPU" kan du se hvilket programmer der tager alt krafen. Hvis det er
GTA3, ville jeg prøve at geninstallere det. Hvis det er et eller andet
skummelt program som ligger i systemet. (min avp ligger eks og køre uden jeg
kan se den nede ved uret) Så luk programmet og se om det så køre, og hvis
det er et bestemt program. Så find ud af hvad det er for et program.