MS Windows
briani 27239
Bios-opsætning??
Fra : Jørgen Jensen

Dato : 15-06-02 15:05

Min puter har "af sig selv" dannet et drev E, hvor CD-ROM'en er
blevet placeret, mens drev D er til ingen øjensynlig nytte.
Hvordan får jeg ændret tingenes tilstand? Jeg har på
fornemmelsen, at jeg skal gå ind i bios-opsætningen og lukke det,
der kaldes "secondary master", men vil først spørge klogere mænd
og kvinder. Og hvordan føre CD-ROM tilbage til drive D? Jeg kører
W 98 SE.
Venlig
hilsen Jørgen Jensen

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 15-06-02 15:16

Sat, 15 Jun 2002 16:04:56 +0200, skrev Jørgen Jensen
<ppanter@city.dk>:

>Og hvordan føre CD-ROM tilbage til drive D? Jeg kører
>W 98 SE.

Åbn denne computer => højreklik på drevet og du får mulighed for
at ændre bogstav.

Fra : Jørgen Jensen

Dato : 16-06-02 12:57

Knud Gert Ellentoft skrev:

>Åbn denne computer => højreklik på drevet og du får mulighed for
>at ændre bogstav.
Kære Knud Gert. Tak for dit råd. Jeg har nu været inde ved revene
på "min computer" men jeg kan bare ikke finde noget sted at ændre
drevenes status, endsige slette E-drevet. Kan du hjælpe
yderligere?? Venlig hilsen Jørgen Jensen

Fra : Mogens Holm-Andersen

Dato : 16-06-02 14:29

"Jørgen Jensen" <ppanter@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> drevenes status, endsige slette E-drevet. Kan du hjælpe
> yderligere?? Venlig hilsen Jørgen Jensen

Du skal ikke gøre det med drevet for at ændre status, men højreklikke på
denne computer og vælge administrer, Der kan du ændre din partition

Mogens

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 16-06-02 22:13

> [...]
> drevenes status, endsige slette E-drevet. Kan du hjælpe
> yderligere?? Venlig hilsen Jørgen Jensen

I win98 se skal man højreklikke på Denne computer-Egenskaber.
Herefter fanen Enhedshåndtering. Herefter skal man finde sit diskdrev og se
på Egenskaberne for det. På fanen Indstillinger kan man så skifte
drevbogstav, hvis det overhovedet er muligt. På en pc med f.eks. 1 harddisk
med 1 partition og 1 cdrom drev, kan man kun skifte drevbogstav på
cdromdrevet, da mindst 1 partition skal hedde c, vil muligeheden for at
ændre være slået fra.

Kurt

Fra : Madsen

Dato : 16-06-02 15:21

Mogens Holm-Andersen skrev:

> Du skal ikke gøre det med drevet for at ændre status, men
> højreklikke på denne computer og vælge administrer, Der kan du
> ændre din partition

Du har ikke punktet Administrer på en Win98SE.

Madsen.