MS Windows
briani 27239
Se linux hdd på win98
Fra : Jakob

Dato : 15-06-02 15:02

Hej NG

Findes der et program, hvor man kan se hvad der er på en linux harddisk (RH
7.3) til win98, lidt lige som at man kan se hvad der på et ntfs drev, en
slags stifinder.

MVH Jakob

Fra : Niels Andersen

Dato : 15-06-02 18:58

Jakob wrote in <3d0b4872$0$44131$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>:
> Findes der et program, hvor man kan se hvad der er på en linux harddisk
> (RH 7.3) til win98, lidt lige som at man kan se hvad der på et ntfs drev,
> en slags stifinder.

Hvor Windows bruger FAT eller NTFS (flere søgeord: fat32, vfat) bruger
Linux typisk ext2, ext3. Det er nok en af dem du bruger. Men det kan også
være fx. ReiserFS.

ext3-partitioner er bagudkompatible, dvs. de kan læses med software som
egentlig kun forstår ext2.

Du skal altså søge med nøgleordene "ext2" og "win32", det er i hvert fald
hvad jeg ville starte med.

--
Mvh.

Niels Andersen
(la nels. anersyn.)

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 15-06-02 17:24

"Niels Andersen" <niels-usenet@myplace.dk> skrev:
> Du skal altså søge med nøgleordene "ext2" og "win32",
> det er i hvert fald hvad jeg ville starte med.

Ja, det var ret nemt:
<http://uranus.it.swin.edu.au/~jn/linux/explore2fs.htm>

Mvh.
Mikael

Fra : Jakob

Dato : 16-06-02 08:20

Hej

¨Takker mange gange for hjælpen. Men jeg prøvede at søge på google igår, og
det gav ikke noget resltat, je søgte på ( see ext2 on fat) og den slags, og
kunne ikke finde noget.