Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pakke/kamera fra USA
Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 15-06-02 12:45

Hej.

Jeg står og skal modtage en pakke fra USA. Jeg har en ven i USA som har købt
et kamera + tilbehør til mig...

Nu skal det jo så sendes til DK. Er der nogen som har erfaringer med det.
Går det bare glat igennem eller skal man gøre noget specielt, såsom sende
det pakket ind som gave eller andet...Jeg tænker på selvfølgelig på diverse
toldere mv.

Jeg ville være noget ked af at skulle modtage en gave og så betale for den
også

Med venlig hilsen
Kristian

Fra : U. Pedersen

Dato : 15-06-02 13:29

Kristian Marquard Knudsen skrev:

> [...]
>toldere mv.
>
>Jeg ville være noget ked af at skulle modtage en gave og så betale for den
Hej Kristian.

Din ven skal angive pakkens værdi som 0,- ellers skal du betale ca. 12
% i importafgift + moms.

Men da pakkens værdi er 0,- kan man heller ikke få pakken erstatet ved
evt. tab

Så pest eller kolera

U.P.

http://www.digifoto-nord.dk (min legeplads)

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-06-02 16:15

In article <6icmgu87o4j47iaqv91k2kel9c13l5gssm@4ax.com>,
U. Pedersen <ulf.pedersen@it.dk> wrote:

> [...]
> % i importafgift + moms.
>
> Men da pakkens værdi er 0,- kan man heller ikke få pakken erstatet ved

Pakken skal fortoldes og momses. Alt andet vil være smugling og dermed
ulovligt. Så selv hvis den ikke fortoldes i posten, så skal man se ned
til Told&Skat og fortolde den.

Hvis du ikke er enig i dette, så kan du kun være en af Glistrups
støtter, da han er den eneste dum nok til at være imod enhver form for
skat.

Og ja, jeg betaler rigeligt med skat, bl.a. så småsvindlere kan lukrere
på systemets manglende kontrol

Fra : Kristian Marquard Kn~

Dato : 15-06-02 18:02

"Povl H. Pedersen" skrev i en meddelelse

> [...]
> skat.
>
> Og ja, jeg betaler rigeligt med skat, bl.a. så småsvindlere kan lukrere

---------

Hej Povl..

Jeg må antage at ovenstående er rettet mod mig.
Jeg vælger at tro at du har haft en meget dårlig dag (måske på grund af
Danmarks kamp mod England) og derfor vælger den tone...

Skulle andet været tilfældet synes jeg du skulle tage dine udsagn op til
overvejelse inden du trykker på "send". At jeg en god og sød ven i USA, hvis
kone arbejder i en fotoforretning, som vælger at købe mig et kamera som
gave, gør mig angivelig vis til en svindler..... tak skæbne...

At jeg skulle støtte Mogens Glistrup er vel grebet lige så meget ud af
luften, som en antagelse om at du skulle kunne indrømme at du ikke bare en
eneste gang har omgået et regelsæt i Danmark. Men du har sikkert ALDRIG kørt
mere end 110 km/t på motorvejen...

JEG kan dog vedstå at jeg i dette tilfælde vil gøre hvad der står i min magt
for ikke at betale mere end højest nødvendigt. Jeg er bange for at jeg ikke
lige har noget sted at trække moms mv. fra og samtidig ikke har i sinde at
fortolde varen. Hvor mange breve ligger der mon i postkassen i Puttgarden,
hvor hjemvendte rejsende kan skrive et lille brev og fortolde deres
varer...?

De mennesker (sammen med mig) er jo så småsvindlere... Det tror jeg de kan
leve med.... jeg kan i hvert fald..... Jeg skal samtidig vedstå at jeg i
sidste uge købte en 2 liters Coca Cola Light i København til 15 kr.

Jeg skal hermed undskylde overfor resten af gruppen og vil gerne herefter
henlede denne "diskussion" til en mudderkast-gruppe...

Med venlig hilsen og rigtig god weekend

Kristian

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 15-06-02 21:27

In article <3d0b733c$0$724$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>,
"Kristian Marquard Knudsen" <knuden@tdcadsl.dk> wrote:

> [...]
> kone arbejder i en fotoforretning, som vælger at købe mig et kamera som
> gave, gør mig angivelig vis til en svindler..... tak skæbne...

Det er der ikke noget galt i. Det forkerte er, at du for at spare nogle
penge vil forsøge at få den illegalt ind i landet.

Hele fidusen med told er at beskytte europæiske varer, altså gøre det
mere attraktiv for dig at købe varer produceret i EU.

Du vil måske argumentere med, at det kun er et kamera, men hvis
tilstrækkeligt mange gør det samme, så rammer det den europæiske
kameraindustri hårdt.

Told er ikke en straf af dig, selvom det måske føles sådan, men en hjælp
til at ændre forbrugernes indkøbsmønster, og fastholde arbejdspladser i
EU.

Moms er en almindelig ikke-progressiv skat på forbrug, hvis formål
udelukkende er at skaffe flere penge til statens forbrug.

> [...]
> eneste gang har omgået et regelsæt i Danmark. Men du har sikkert ALDRIG kørt

En ikke-opdaget overtrædelse af hastighedsgrænserne på motorvejen har
ikke nogen effekt på andre.

Skattesvindel, ligesom smugling har en ækonomisk konsekvens for andre.

> [...]
> fortolde varen. Hvor mange breve ligger der mon i postkassen i Puttgarden,
> hvor hjemvendte rejsende kan skrive et lille brev og fortolde deres

Folk der smugler herfra er også klar over de gør noget galt, og de
bliver straffet hårdt med bøde hvis de fanges.

Straffen findes desværre ikke i forbindelse med forsøg på at unddrage at
betale told og afgifter på varer sendt pr. post.

> De mennesker (sammen med mig) er jo så småsvindlere... Det tror jeg de kan
> leve med.... jeg kan i hvert fald..... Jeg skal samtidig vedstå at jeg i
> sidste uge købte en 2 liters Coca Cola Light i København til 15 kr.

Det er derfor du skal betale så meget i told og moms på kameraet. Den
lokale døgnkiosk betaler muligvis ikke sin andel til staten.

> Jeg skal hermed undskylde overfor resten af gruppen og vil gerne herefter
> henlede denne "diskussion" til en mudderkast-gruppe...

Dette gøres med en Follow-up header.

> Med venlig hilsen og rigtig god weekend

tak, i lige måde.

Fra : Jesper Christensen

Dato : 15-06-02 22:48

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> wrote in message

> [...]
>
> Du vil måske argumentere med, at det kun er et kamera, men hvis
> tilstrækkeligt mange gør det samme, så rammer det den europæiske

Men hvorfor er mange elektroniske varer stadig billigere i udlandet selv når
du smider told og moms oveni? Det danske erhvervsmarked har vel i den
forbindelse netop en slags "monopol" via diverse salgsaftaler med diverse
store firmaer. Se blandt andet B&O og deres aftaler om hvor mange
kvadratmeter de skal have i diverse forrtninger plus at priserne skal holdes
på et vist plan.

> En ikke-opdaget overtrædelse af hastighedsgrænserne på motorvejen har
> ikke nogen effekt på andre.

Det har den da i allerhøjeste grad. Du påstår altså at hastigheds grænserne
er påsat uden grund? Hvis du kører for stærkt kan det da være årsag til
uheld af dig selv og måske andre. Hvis dette foregår i en 50 km/t zone er
den endnu værre. Og hvis du kører for stærkt og ikke bliver snuppet ryger
der ingen penge til staten, hvis du bliver snuppet gør dig. Derfor
fuldstændig det samme som ikke at blive eller blive snuppet i tolden.

--
Med Venlig Hilsen/Kind Regards
Jesper "BigJay" Christensen
www.sportsindex.dk/ekspert/nhl/
GO LEAFS GO!!!

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 16-06-02 05:36

In article <aegcug$6mgm1$1@ID-135572.news.dfncis.de>,
"Jesper Christensen" <bigjay@image.dk> wrote:

> [...]
> store firmaer. Se blandt andet B&O og deres aftaler om hvor mange
> kvadratmeter de skal have i diverse forrtninger plus at priserne skal holdes

B&O er vist ret billigt i Danmark, og de har sø- og handelsrettens dom
på, at de godt må sætte krav til butikker, idet det alternativt kunne
skade deres omdøme.

> [...]
> der ingen penge til staten, hvis du bliver snuppet gør dig. Derfor
> fuldstændig det samme som ikke at blive eller blive snuppet i tolden.

Hastighedsgrænser burde ideelt set være individuelle samtidig med at
bilen skulle tages med i overvejelse. Hastigheden i byerne er OK. 80
km/t på en øde jysk landevej kan godt være lavt, hvorfor man også oftere
kører 95 km/t der. Og politikere har indrømmet at hastighedgrænser på
110 km/t er tåbeligt på mange motorvejsstrækninger.

Ideen med fartbøder er IKKE at indkræve penge, men i stedet at straffe.
Hele idegrundlaget for told, moms og afgifter er det offentliges indtægt.

Fra : KTV

Dato : 17-06-02 12:17

> Ideen med fartbøder er IKKE at indkræve penge, men i stedet at straffe.

NÅ, det er en påstand der vil noget !!. Det er let at se at fotofælder oftes
står hvor/når de "giver mest i kassen". FUT: news:dk.fritid.bil

Fra : MOA

Dato : 17-06-02 13:06

> NÅ, det er en påstand der vil noget !!. Det er let at se at fotofælder
oftes
> står hvor/når de "giver mest i kassen". FUT: news:dk.fritid.bil

Flest penge i kassen = folk kører for stærkt

Pointen er jo netop at fotofælder skal bruges der hvor der er størst risiko
for ulykker, at det så koster kassen syntes jeg er helt fint, omend kun en
sidegevindst.

MOA

Fra : Søren Blom

Dato : 16-06-02 01:30

"Povl H. Pedersen" <nospam@home.terminal.dk> skrev i

> Du vil måske argumentere med, at det kun er et kamera,

Som sikkert er produceret i Japan

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Ole Rosted

Dato : 16-06-02 08:33

On Sat, 15 Jun 2002 22:26:33 +0200, "Povl H. Pedersen"
<nospam@home.terminal.dk> wrote:

Hej,

> [...]
>
>Du vil måske argumentere med, at det kun er et kamera, men hvis
>tilstrækkeligt mange gør det samme, så rammer det den europæiske

Sikke'n gang fis! Den europæiske kameraindustri bliver vel ikke ramt
fordi et (muligvis japansk) kamera bliver indkøbt i USA i stedet for i
Danmark??

>Told er ikke en straf af dig, selvom det måske føles sådan, men en hjælp
>til at ændre forbrugernes indkøbsmønster, og fastholde arbejdspladser i
>EU.

Se min kommentar ovenfor! Det drejer sig - i det pågældende tilfælde -
ikke om at fastholde arbejdspladser i EU! - Det skulle da lige være
de arbejdspladser der er besat af statens papirnussere og
skrankepaver.
Mit ordvalg vil muligvis lede læserne på den tanke at jeg er Glistrup-
tilhænger. Hvilket ikke er tilfældet - selvom mange af mandens idéer
er selvindlysende rigtige.

Jeg købte for nogen tid siden en elektronisk dims (ikke et kamera) i
Japan. Denne fabrikeres ikke noget andet sted i verden. Hvorfor skal
jeg så betale told? Hvem er det, der skal "beskyttes"
Nok engang: FIS!!

vh. Ole Rosted

Fra : Jesper Christensen

Dato : 15-06-02 18:14

> [...]

> Hvis du ikke er enig i dette, så kan du kun være en af Glistrups
> støtter, da han er den eneste dum nok til at være imod enhver form for

Du er jo fuldstændig latterlig at høre på. Det grænser jo til injurier mod
Hr. Knudsen.

Hvis han får en gave kan jeg da godt forstå at han ikke vil betale mere end
højst nødvendigt da en gave jo vel netop er en gave som man FÅR og ikke
noget som man skal betale for. Men jeg er da sikker på at du hver gang der
ligger en gave under juletræet tjekker om de nu også har betalt moms og told
hvis den i så fald enten er blevet købt i udlandet og derefter sendt eller
nogen måske har bragt det med hjem fra en ferie.

Hr. Knudsen snakker jo netop om en gave og ikke om noget han selv har købt.
Deri ligger forskellen vel, eller mener du at han skal betale for at modtage
gaver bare fordi han tilfældigvis har venner i udlandet.

Med den behandling du giver ham her kan det selvfølgelig godt være svært at
forstå for dig da du formodentlig ingen har, hverken indlands eller
udenlands.

> Og ja, jeg betaler rigeligt med skat, bl.a. så småsvindlere kan lukrere
> på systemets manglende kontrol

Ja for den da, du betaler så ikke nok i skat hvis der er manglende kontrol
eller hva?

Tænk dig om en anden gang før du sammenligner en simpel forspørgsel fra en
nysgerrig Usenet bruger med en syg bornholmer med racistiske tendenser.