Anvende "fremmedt" udstyr
Fra : Thomas Skyt

Dato : 15-06-02 11:35

Hej,

er der nogen der ved om det er muligt og overhovedet tilladt at anvende
"fremmedt" udstyr på TDC's BB linier, altså erstatte Siemens XpressLink
modemmet med eks. en gammel Cisco 677 - den understøtter jo basalt set de
samme protokoller?

/Thomas Skyt
--
Sofagang/DK - sofagang.dk

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-02 11:46

"Thomas Skyt" <thomas@sofagang.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
XpressLink
> modemmet med eks. en gammel Cisco 677 - den understøtter jo basalt set

677 kan ikke bruges på TDC's linjer
Det er svjv lovligt at erstatte modemet med eget udstyr, men det
anbefales ikke

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Nu med ulødigt content

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-06-02 12:28

> Det er svjv lovligt at erstatte modemet med eget udstyr, men det
> anbefales ikke

Hmm, det ville da undre mig... Det er vel kun Routere osv der må skiftet
efter egen overbevisning.... Vel ikke modemmet, som kommunikere med
centralen.. Og ellers kan TDC vel heller ikke teste linien for fejl osv,
frem til Siemens eller Ericsson punktet

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 15-06-02 13:18

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3d0b24be$0$720$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hmm, det ville da undre mig...

Da man selv skulle købe modemet var modemet "valgfrit, men anbefalet"
I praksis var der ingen alternativer

Fra : TBC

Dato : 15-06-02 23:02

> Da man selv skulle købe modemet var modemet "valgfrit, men anbefalet"
> I praksis var der ingen alternativer

Ville man kunne bruge
http://www.asus.com/communication/adsl/performance_6001pi.htm ?

....Det må da som "modem" produkt om noget kunne give uovertruffen ping

TBC

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-06-02 23:07

On Sun, 16 Jun 2002 00:02:22 +0200, TBC wrote:
> "Martin Højriis Kristensen" <usenet@makr.dk> skrev i en meddelelse

> Ville man kunne bruge
> http://www.asus.com/communication/adsl/performance_6001pi.htm ?

Trivlsomt, ADSL modem'er er ikke så standardiseret som nogen vil tro,
og selvom selve ADSL delen virkede, så ser det ikke ud som om at der
er driver support for nogen af de produkter som TDC sælger i dag, der
nævnes kun PPPoA, CLIP og i vage vendinger rfc1483, dvs. sikkert kun
routet.

> ...Det må da som "modem" produkt om noget kunne give uovertruffen ping

Du vil i praksis ikke kunne mærke forskel på en sådan, og så en
hvor du bruger ADSL <-> Ethernet bridge.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456
FreeBSD committer

Fra : Thomas Skyt

Dato : 15-06-02 14:39

On Sat, 15 Jun 2002 12:46:25 +0200, Martin Højriis Kristensen wrote:

> 677 kan ikke bruges på TDC's linjer
> Det er svjv lovligt at erstatte modemet med eget udstyr, men det
> anbefales ikke

Hvordan kan det være? Er det fordi TDC ikke anvender Cisco DSLAM
(central-udstyr)?

/Thomas
--
Sofagang/DK - sofagang.dk

Fra : Jesper Skriver

Dato : 15-06-02 14:44

On Sat, 15 Jun 2002 15:38:51 +0200, Thomas Skyt wrote:

> Hvordan kan det være? Er det fordi TDC ikke anvender Cisco DSLAM
> (central-udstyr)?

Ja.

--
Jesper Skriver, CCIE #5456