Gode råd til koncertarrangør søges!
Fra : Bjarne

Dato : 15-06-02 10:26

Vi er en forening der står overfor at skulle arrangere en koncert med
forventet 950 publikummer.

I den forbindelse vil jeg gerne høre, om der er nogle der ligger inde med
"Håndbogen for førstegangs koncertarrangører" eller måske bare nogle gode
råd omkring hvad man skal huske.

For eksempel hvormange fadølshaner man skal beregne til 950 publikummer og
lignende spørgsmål. Antallet af vagter, toiletter, folk til oprydning,
rengøring m.v. Der må være nogle der har prøvet det før, og dermed -
forhåbentlig - vil dele lidt ud af deres erfaring.

Med venlig hilsen

Bjarne

Fra : Martin Petersen

Dato : 15-06-02 12:20

> For eksempel hvormange fadølshaner man skal beregne til 950 publikummer og
> lignende spørgsmål.

http://www.fadolsforsyningen.dk/tuborg/praktikogbestilling/index2.html

Tryk på "fadberegneren"...

> Med venlig hilsen
>
> Bjarne

- Martin

Fra : Astrid

Dato : 16-06-02 00:25

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> http://www.fadolsforsyningen.dk/tuborg/praktikogbestilling/index2.html

Den er vældig smart, men ro på. Jeg prøvede den med vores eget kollegiums
sommerfest som eksempel. Vi tæller omkring 1.500 beboere; for ikke at være
urimelig, skrev jeg 400 deltagere, 200 kvinder og 200 mænd, det er nok lige
i underkanten, men et worst case scenario. Det var ikke muligt at krydse af
ved "Heldagsarrangement" (sommerfesten varer fra 10:00 lørdag formiddag til
cirka 7:00 søndag morgen), så jeg krydsede af ved "Aften" og skrev at
arrangementet varer 8 timer hvilket er det højeste antal timer man kan
skrive. Af andre drikkevarer kan der købes spiritus og læskedrik om aftenen.
Maskinen regnede ud, at jeg skulle bruge 68 fustager. Der er aldrig blevet
brugt over 30 fustager til nogen af vores sommerfester ... og de er ellers
velbesøgt, både af beboere og folk udefra!

/astrid

Fra : John K

Dato : 15-06-02 14:16

> [...]
> rengøring m.v. Der må være nogle der har prøvet det før, og dermed -
> forhåbentlig - vil dele lidt ud af deres erfaring.

Da vi lavede koncert i en hal for omkring 500 mennesker, havde vi fem
fadølshaner - det var til tider i underkanten.

Vi havde to professionelle vagter på til klokken 22 - og herefter fire på.

Hallens to herretoiletter samt pissir og tre dametoiletter klarede uden
problemer trykket.

Da vores lokale håndboldklub have kombineret koncert og spisning i hallen,
havde de omkring 100 mand i sving.

Vi havde omkring 40 mand i arbejde, det var uden spisning, men 10 mand mere
til at hjælpe havde i perioder været dejligt.

Mvh

John K

Fra : Lars Raaby

Dato : 16-06-02 10:36

Bjarne wrote:
> [...]
> folk til oprydning, rengøring m.v. Der må være nogle der har prøvet
> det før, og dermed - forhåbentlig - vil dele lidt ud af deres

Her kan du leje toiletter http://www.godik.dk/
Og der skal også bruges lidt lys og lyd det klare
http://www.victory-dk.com

Mit freundlichen Grüßen
Lars Raaby