MS Windows
briani 27239
HD formatering
Fra : Niels Overgård

Dato : 14-06-02 23:51

hej
Jeg har fået Klez virussen indendøre, og har ikke haft opdateret
antivirusprogrammet.
Nu er mit problem at jeg skal formatere Hard disken, noget som ikke
burde være et problem.
Men...
Jeg har en vaskeægte oldiemaskine, med en lille harddisk, derfor
bruger jeg drivespace 3, og for at formatere skal jeg ukomprimere
drevet, men før den vil gøre dette, oplyser den mig om, at jeg skal
køre scandisk, dette har jeg har gjort, ovenikøbet i fejlsikret
tilstand, når scandisk har kørt oplyser den at der ikke er fundet
fejl. Når jeg så vender tilbage til drivespace 3, siger den igen at
jeg skal køre scandisk, da der er fejl på drevet. Så mit problem er at
jeg ikke kan formatere harddisken sålænge drivespace 3 er aktiveret,
og jeg kan ikke afaktivere drivespace 3, sålænge den siger at der er
fejl på drevet, som skal rettes af scandisk, som omvendt siger at der
ikke er fejl. Nu fik jeg vist gentaget mig selv engang for meget, men
det er osse lige det der er problemet...Jeg har Windows 98 SE (engelsk
udg.)
Jeg håber at nogen kan hjælpe mig

mvh. Niels

Fra : bob

Dato : 15-06-02 05:55

Hej
Hvis du har været så fornuftig at du på et tidspunkt har oprettet en
startdiskette i din Win98, er problemet let at løse. I nedenstående eksempel
forudsættes at du kun har EN partition på din HD.

1 Boot på din startdiskette, til du står i en dos-prompt
2 Brug fdisk programmet til at fjerne din nuværende partition
3 Boot igen på startdisketten
4 Brug fdisk programmet til at oprette en primær partition
5 Boot igen på startdisketten
6 Formatér nu dit C drev og installer din windows.

/bob