/ Forside / Interesser / Fritid / Film / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Film
#NavnPoint
IceCap 9240
tedd 6796
refi 6795
ans 6773
Klaudi 5447
dova 4574
Nordsted1 3973
o.v.n. 3080
ThomasCSR 2881
10  granner01 2400
Det mest makabre film-øjeblik!
Fra : Andrew


Dato : 14-06-02 22:47

Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:

Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film

Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Hvad mener I?

MVh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."
--
,



 
 
Tenzel Kim (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Tenzel Kim


Dato : 14-06-02 23:03

Andrew wrote:

> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>
> Hvad mener I?


Personligt syntes jeg at måden det blev vist på og udpenslet gjorde det
mere komisk og latterligt end vammelt. Personligt havde jeg fortrukket
at hvis man skulle have denne scene med i filmen skulle man have optaget
det bagfra med hjernen stort set henlagt i skygge så man selv havde
dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.

Tenz.


ottesen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : ottesen


Dato : 15-06-02 00:18


"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message
news:3D0A6807.6090704@hotmail.com...
> Andrew wrote:
>
> Personligt syntes jeg at måden det blev vist på og udpenslet gjorde
det
> mere komisk og latterligt end vammelt. Personligt havde jeg fortrukket
> at hvis man skulle have denne scene med i filmen skulle man have
optaget
> det bagfra med hjernen stort set henlagt i skygge så man selv havde
> dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
> at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.
>

Enig. Den måde scenen bliver bygget op og beskrevet i bogen, er derimod
noget af det mest skumle jeg har læst. Bogen er i det hele taget meget
gennemført og var måske grunden til at jeg ikke formåede at se noget
særlig fedt ved filmen...

/ottesen



Simon Pedersen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Simon Pedersen


Dato : 15-06-02 00:24


"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message
news:3D0A6807.6090704@hotmail.com...
> Andrew wrote:
>
> > Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
> >
> > Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
> >
> > Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> > fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at
skære
> > et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter
at
> > stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
> >
> > Hvad mener I?
>
>
> Personligt syntes jeg at måden det blev vist på og udpenslet gjorde det
> mere komisk og latterligt end vammelt. Personligt havde jeg fortrukket
> at hvis man skulle have denne scene med i filmen skulle man have optaget
> det bagfra med hjernen stort set henlagt i skygge så man selv havde
> dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
> at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.
>
> Tenz.
>

Jeg varlidt skuffet over den scene efter at have læst bogen....Scenen i
bogen er kanon godt skrevet, mens scenen i filmen virkede som der bliver
fortalt ovenover, lidt splatterfilmsagtig...

Mvh
Sap



Lars Hoffmann (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Lars Hoffmann


Dato : 15-06-02 14:01

Tenzel Kim escribió

>Sådan som det blev
> vist endte scenen med at fremstå som en scene fra en dårlig
> splatterfilm.

Det _er_ en scene fra en dårlig splatterfilm.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Anders Nielsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Anders Nielsen


Dato : 15-06-02 19:01

GIZMO <NoSpam@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NoSpam-1506020932060001@0xc3f9e6b4.boanxr10.ras.tele.dk...
> Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:
>
> Well, der findes formentlig en del mere makabre klip i bølgen af
> italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
> scorer den afsluttende selvmords+onani-scene i den tyske NEKROMANTIK
> ganske højt på makaber-skalaen.

Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt
:)

vh Anders

Anders Hyltoft (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Anders Hyltoft


Dato : 15-06-02 20:24

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> wrote in message news:db414a.0206151000.62439feb@posting.google.com...

> Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
> bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
> øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt

Jeg tænkte lige på samme scene, eller i "Serpent and the Rainbow" hvor Pullman bliver tortureret med et syvtommersøm i
en testikel... Av, smerte

Slutningen på "The Audition" må også rangere blandt topscorerne?

Ellers er Peter Jacksons "Braindead" eller "Dead alive" også god i den scene hvor de sidder og spiser vælling. Ikke at
den er så ulækker rent grafisk, men de lyde...

"Re-animator" er jo også en dejlig film at huske scener fra?

--
Med venlig hilsen

Anders Hyltoft




Thomas Jespersen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 15-06-02 20:33

bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk (Anders Nielsen) writes:

> Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
> bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
> øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt

Hvilket får mig til at tænke på scenen fra "Den Andalusiske Hund" hvor
et øjeæble bliver skåret op med en barberkniv.

Ulrik Magnusson (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Ulrik Magnusson


Dato : 14-06-02 23:02

Andrew wrote:

> Hvad mener I?

Requiem for a Dream - injektion i betændt åre.. fy for satan. Dér
lukkede jeg øjnene.

Ulrik Magnusson


Geeko (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Geeko


Dato : 15-06-02 00:23

En spoiler advarsel havde måske været på plads?
Jeg har ikke set Hannibal endnu så jeg ville gerne have været dine
oplysninger foruden.
"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aedo7f$lem$1@sunsite.dk...
> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>
> Hvad mener I?
>
> MVh Anders
>
> --
> "Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."
> --
> ,
>
>



Joakim Lauridsen (14-06-2002)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 14-06-02 23:32

"Geeko" <geeko@punkass.com> skrev i en meddelelse
news:aedtu3$1fs0$1@news.cybercity.dk...
> En spoiler advarsel havde måske været på plads?
> Jeg har ikke set Hannibal endnu så jeg ville gerne have været dine
> oplysninger foruden.

Jeg har heldigvis set Hannibal, men jeg er enig. Emnet afslører ikke engang
filmens navn. Man har ikke en chance for at undgå spoileren. Ikke smart
lavet a Andrew

Joakim



AJC (15-06-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 15-06-02 00:42

"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aedo7f$lem$1@sunsite.dk...
> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>

Okay, nu er jeg blevet sulten!

Mvh
AJC.




GIZMO (15-06-2002)
Kommentar
Fra : GIZMO


Dato : 15-06-02 08:32

Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:

> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Hvad mener I?

Well, der findes formentlig en del mere makabre klip i bølgen af
italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
scorer den afsluttende selvmords+onani-scene i den tyske NEKROMANTIK
ganske højt på makaber-skalaen.

--
Gizmo
Copenhagen

Joakim Lauridsen (15-06-2002)
Kommentar
Fra : Joakim Lauridsen


Dato : 15-06-02 09:43

"GIZMO" <NoSpam@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
news:NoSpam-1506020932060001@0xc3f9e6b4.boanxr10.ras.tele.dk...
> Well, der findes formentlig en del mere makabre klip i bølgen af
> italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
> scorer den afsluttende [...]

Hvad synes du det hjælper at du skriver spoiler, når nu du ikke skriver
hvilken film det drejer sig om, FØR du har afsløret slutningen på den?



Morten DH (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Morten DH


Dato : 16-06-02 16:00


Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aedo7f$lem$1@sunsite.dk...
> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>
> Hvad mener I?

Tja jeg fik "Shit Lovers 9" i fødselsdagsgave engang - den ligger absolut
nr. 1 på min klamme_scene liste... tror titlen er selvforklarende så jeg vil
skåne jer for detaljerne



MP Jakobsen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : MP Jakobsen


Dato : 16-06-02 17:45

> Tja jeg fik "Shit Lovers 9" i fødselsdagsgave engang - den ligger absolut
> nr. 1 på min klamme_scene liste... tror titlen er selvforklarende så jeg
vil
> skåne jer for detaljerne

Det lyder ikke så rart. Men jeg så et klip fra en film, jeg tror måske den
hed Pink Flamingo eller noget i den stil, og den slutter med at man ser
hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

MP



-V- (16-06-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 16-06-02 18:05


"MP Jakobsen" <eus@adr.dk> skrev i en meddelelse
news:Vf3P8.58979$N46.1916091@news010.worldonline.dk...
> Det lyder ikke så rart. Men jeg så et klip fra en film, jeg tror måske den
> hed Pink Flamingo eller noget i den stil, og den slutter med at man ser
> hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
> frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

Jep, John Waters at his best/worst.
Divine, som den over-altmuligt transvestit hedder, spiste faktisk
hundelorten.

En klassiker i begrebet "klamme øjeblikke".



-V-



Thomas Jespersen (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Thomas Jespersen


Dato : 16-06-02 18:24

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Jep, John Waters at his best/worst.

"If someone threw up at one of my screenings, it would be like a
standing ovation." (John Waters)

Kåre Weng Madsen (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Kåre Weng Madsen


Dato : 17-06-02 09:02


"MP Jakobsen" skrev i en meddelelse

> Det lyder ikke så rart. Men jeg så et klip fra en film, jeg tror måske den
> hed Pink Flamingo eller noget i den stil, og den slutter med at man ser
> hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
> frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

Selv om det lyder så klamt at det vel nærmest er makabert, så er det vel
ikke lige den slags scener tråden her var ment til at handle om.... Der
er bare nogen der forstår at dreje samtaler ind på noget der interesserer
dem.....

Aldrig skal jeg se sådan en film - jeg har let til opkast

Kåre



Per Kristensen (18-06-2002)
Kommentar
Fra : Per Kristensen


Dato : 18-06-02 13:41


> Selv om det lyder så klamt at det vel nærmest er makabert, så er det vel
> ikke lige den slags scener tråden her var ment til at handle om.... Der
> er bare nogen der forstår at dreje samtaler ind på noget der interesserer
> dem.....
>

Ehm nu hedder tråden jo altså "Det mest MAKABRE..."



Peter Bjerre Rosa (20-06-2002)
Kommentar
Fra : Peter Bjerre Rosa


Dato : 20-06-02 00:59

Kåre Weng Madsen skrev:

>> Men jeg så et klip fra en film, jeg tror måske den
>> hed Pink Flamingo eller noget i den stil, og den slutter med
>> at man ser hovedpersonen (en overvægtig, oversminket,
>> overklam transvestit) spise en frisklagt hundelort.

Næsten rigtigt. Den hedder "Pink Flamingos"
(http://us.imdb.com/Title?0069089) og er lavet af kultinstruktøren John
Waters.

> Aldrig skal jeg se sådan en film - jeg har let til opkast

Det undrer mig, at du ikke allerede har set omtalte klip. Vi fik vist
klippet på det obligatoriske filmkursus på første semester af vores
fælles uddannelse.

--
Mvh. Peter
"Dér var den - fedt!"


-V- (20-06-2002)
Kommentar
Fra : -V-


Dato : 20-06-02 09:33


"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse
news:3d111a80$0$242$ba624c82@nntp03.dk.telia.net...

> Næsten rigtigt. Den hedder "Pink Flamingos"
> (http://us.imdb.com/Title?0069089) og er lavet af kultinstruktøren John
> Waters.

Bedre sent end aldrig, Peter.

> Det undrer mig, at du ikke allerede har set omtalte klip. Vi fik vist
> klippet på det obligatoriske filmkursus på første semester af vores
> fælles uddannelse.

....som er?


-V
-



Anders H. Jørgensen (03-07-2002)
Kommentar
Fra : Anders H. Jørgensen


Dato : 03-07-02 23:56


En scene fra Ringu

S
p
o
i
l
e
r
s
p
a
c
e

Scenen til sidst med kvinden der kommer ud af TVet. Jeg har det helt
dårligt endnu.



Mads A (05-07-2002)
Kommentar
Fra : Mads A


Dato : 05-07-02 01:00

Jeg kan kun sige at jeg er enig.
/Mads

"Anders H. Jørgensen" <hede_2@hotmail.com> wrote in message
news:j507iuk60m91nd7n83c4coqp87orqag29c@4ax.com...
>
> En scene fra Ringu
>
> S
> p
> o
> i
> l
> e
> r
> s
> p
> a
> c
> e
>
> Scenen til sidst med kvinden der kommer ud af TVet. Jeg har det helt
> dårligt endnu.



Jeppe Møller (16-06-2002)
Kommentar
Fra : Jeppe Møller


Dato : 16-06-02 19:19

Det værste jeg har været udsat for var i filmen 'perverse dwarfs'
En lille lesbisk dværg med stribet tophue bliver "pruttet på" af en
barmfager blondine der står overskrævs på hende i et badekar.
Jeg skal undlade at fortælle den spændende slutniing på hele seancen...
/Jeppe



AJC (16-06-2002)
Kommentar
Fra : AJC


Dato : 16-06-02 21:00

You guys are really sick!

Mvh
AJC.




Jesper (17-06-2002)
Kommentar
Fra : Jesper


Dato : 17-06-02 05:38

Andrew <andvalen@post.tele.dk> wrote:

> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>
> Hvad mener I?
>
Kat smidt levende ind i et rum fyldt med sultne rotter der æder den
levende i Hong Kong filmen "Men Behind The Sun" tager prisen.

--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Aragorn_DK (29-06-2002)
Kommentar
Fra : Aragorn_DK


Dato : 29-06-02 10:13


"Andrew" <andvalen@post.tele.dk> wrote in message
news:aedo7f$lem$1@sunsite.dk...
> Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:
>
> Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film
>
> Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
> fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...
>
> Hvad mener I?
>
> MVh Anders

Hejsa.

Hannibal er bare kedelig - 1eren var langt mere bvader synes jeg.
Men kandidat til den mest makabre filmscene synes jeg må være fra "Saving
Private Ryan", hvor Tom Hanks, da de skal i land i Normandiet, griber en
såret soldat og slæber ham efter sig - lidt efter sprænger en granat, og
pludselig slæber han en halv soldat efter sig.
Det ser måske ikke ud af noget særligt for de garvede splatter- og
gyser-seere her i gruppen (- jeg er *ikke* een af dem! *GGG*), men det der
får mig til at blive dårlig er at det sagtens kunne have været sket på D-Dag
i virkeligheden (- om det gjorde det eller ej ved jeg så ikke), og *det* gør
det umanerligt ækelt i mine øjne.

Faktum er at der nok skete de mest usandsynlige og blodige ting på den
strand den dag, og det er det jeg sidder med i baghovedet når jeg ser den
film.

mvh

Aragorn_dk

_____________________
http://www.furnituretiger.dk
_____________________



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177554
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408852
Brugere : 218888

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste