Det mest makabre film-øjeblik!
Fra : Andrew

Dato : 14-06-02 22:47

Ja, efter at have set Hannibal er jeg ikke i tvivl:

Det absolut vamleste jeg nogensinde har set sker i denne film

Skulle nogen være i tvivl er det der hvor han åbner hjerneskallen på ham
fyren mens han er levende, og skærer hjernehinden op for derefter at skære
et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Hvad mener I?

MVh Anders

--
"Vandet var 14, og pigen var Samer og Singapore Airlines er til salg..."

Fra : Tenzel Kim

Dato : 14-06-02 23:03

Andrew wrote:

> [...]
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Personligt syntes jeg at måden det blev vist på og udpenslet gjorde det
mere komisk og latterligt end vammelt. Personligt havde jeg fortrukket
at hvis man skulle have denne scene med i filmen skulle man have optaget
det bagfra med hjernen stort set henlagt i skygge så man selv havde
dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.

Tenz.

Fra : ottesen

Dato : 15-06-02 00:18

"Tenzel Kim" <tenzel_kim@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
> at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.

Enig. Den måde scenen bliver bygget op og beskrevet i bogen, er derimod
noget af det mest skumle jeg har læst. Bogen er i det hele taget meget
gennemført og var måske grunden til at jeg ikke formåede at se noget
særlig fedt ved filmen...

/ottesen

Fra : Simon Pedersen

Dato : 15-06-02 00:24

> [...]
> dannet sig et billede af det. Sådan som det blev vist endte scenen med
> at fremstå som en scene fra en dårlig splatterfilm.

Jeg varlidt skuffet over den scene efter at have læst bogen....Scenen i
bogen er kanon godt skrevet, mens scenen i filmen virkede som der bliver
fortalt ovenover, lidt splatterfilmsagtig...

Mvh
Sap

Fra : Lars Hoffmann

Dato : 15-06-02 14:01

Tenzel Kim escribió

>Sådan som det blev
> vist endte scenen med at fremstå som en scene fra en dårlig
> splatterfilm.

Det _er_ en scene fra en dårlig splatterfilm.
Med venlig hilsen
Lars Hoffmann

Fra : Anders Nielsen

Dato : 15-06-02 19:01

GIZMO <NoSpam@post6.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:NoSpam-1506020932060001@0xc3f9e6b4.boanxr10.ras.tele.dk...
> Andrew" <andvalen@post.tele.dk> skrev:
>
> Well, der findes formentlig en del mere makabre klip i bølgen af
> italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
> scorer den afsluttende selvmords+onani-scene i den tyske NEKROMANTIK
> ganske højt på makaber-skalaen.

Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt
:)

vh Anders

Fra : Anders Hyltoft

Dato : 15-06-02 20:24

"Anders Nielsen" <bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk> wrote in message news:db414a.0206151000.62439feb@posting.google.com...

> Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
> bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
> øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt

Jeg tænkte lige på samme scene, eller i "Serpent and the Rainbow" hvor Pullman bliver tortureret med et syvtommersøm i
en testikel... Av, smerte

Slutningen på "The Audition" må også rangere blandt topscorerne?

Ellers er Peter Jacksons "Braindead" eller "Dead alive" også god i den scene hvor de sidder og spiser vælling. Ikke at
den er så ulækker rent grafisk, men de lyde...

"Re-animator" er jo også en dejlig film at huske scener fra?

Anders Hyltoft

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 15-06-02 20:33

bnaa0002107@bolignet-aarhus.dk (Anders Nielsen) writes:

> Jae.. en scene der springer i øjnene fra Zombi 2, er hvor en kvinde
> bliver trukket mod en træ-splint fra en dør, og splinten går gennem
> øjet. Ikke noget med hurtigt klipning her, Fulci viser det laaangsomt

Hvilket får mig til at tænke på scenen fra "Den Andalusiske Hund" hvor
et øjeæble bliver skåret op med en barberkniv.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 14-06-02 23:02

Andrew wrote:

> Hvad mener I?

Requiem for a Dream - injektion i betændt åre.. fy for satan. Dér
lukkede jeg øjnene.

Ulrik Magnusson

Fra : Geeko

Dato : 15-06-02 00:23

En spoiler advarsel havde måske været på plads?
Jeg har ikke set Hannibal endnu så jeg ville gerne have været dine
oplysninger foruden.

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 14-06-02 23:32

"Geeko" <geeko@punkass.com> skrev i en meddelelse
> En spoiler advarsel havde måske været på plads?
> Jeg har ikke set Hannibal endnu så jeg ville gerne have været dine
> oplysninger foruden.

Jeg har heldigvis set Hannibal, men jeg er enig. Emnet afslører ikke engang
filmens navn. Man har ikke en chance for at undgå spoileren. Ikke smart
lavet a Andrew

Joakim

Fra : AJC

Dato : 15-06-02 00:42

> [...]
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Okay, nu er jeg blevet sulten!

Mvh
AJC.

Fra : GIZMO

Dato : 15-06-02 08:32

> [...]

italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
scorer den afsluttende selvmords+onani-scene i den tyske NEKROMANTIK

Copenhagen

Fra : Joakim Lauridsen

Dato : 15-06-02 09:43

"GIZMO" <NoSpam@post6.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Well, der findes formentlig en del mere makabre klip i bølgen af
> italienske zombie- og kannibal-film fra 70'erne og 80'erne, men ellers
> scorer den afsluttende [...]

Hvad synes du det hjælper at du skriver spoiler, når nu du ikke skriver
hvilken film det drejer sig om, FØR du har afsløret slutningen på den?

Fra : Morten DH

Dato : 16-06-02 16:00

Andrew <andvalen@post.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aedo7f$lem$1@sunsite.dk...
> [...]
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Tja jeg fik "Shit Lovers 9" i fødselsdagsgave engang - den ligger absolut
nr. 1 på min klamme_scene liste... tror titlen er selvforklarende så jeg vil
skåne jer for detaljerne

Fra : MP Jakobsen

Dato : 16-06-02 17:45

> [...]
> nr. 1 på min klamme_scene liste... tror titlen er selvforklarende så jeg

Det lyder ikke så rart. Men jeg så et klip fra en film, jeg tror måske den
hed Pink Flamingo eller noget i den stil, og den slutter med at man ser
hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

MP

Fra : -V-

Dato : 16-06-02 18:05

"MP Jakobsen" <eus@adr.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
> frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

Jep, John Waters at his best/worst.
Divine, som den over-altmuligt transvestit hedder, spiste faktisk
hundelorten.

En klassiker i begrebet "klamme øjeblikke".

-V-

Fra : Thomas Jespersen

Dato : 16-06-02 18:24

"-V-" <Diplomaten@snotmail.com> writes:

> Jep, John Waters at his best/worst.

"If someone threw up at one of my screenings, it would be like a
standing ovation." (John Waters)

Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 17-06-02 09:02

"MP Jakobsen" skrev i en meddelelse

> [...]
> hovedpersonen (en overvægtig, oversminket, overklam transvestit) spise en
> frisklagt hundelort. Det er klamt. Rigtig klamt.

Selv om det lyder så klamt at det vel nærmest er makabert, så er det vel
ikke lige den slags scener tråden her var ment til at handle om.... Der
er bare nogen der forstår at dreje samtaler ind på noget der interesserer
dem.....

Aldrig skal jeg se sådan en film - jeg har let til opkast

Kåre

Fra : Per Kristensen

Dato : 18-06-02 13:41

> [...]
> ikke lige den slags scener tråden her var ment til at handle om.... Der
> er bare nogen der forstår at dreje samtaler ind på noget der interesserer

Ehm nu hedder tråden jo altså "Det mest MAKABRE..."

Fra : Peter Bjerre Rosa

Dato : 20-06-02 00:59

Kåre Weng Madsen skrev:

> [...]

Næsten rigtigt. Den hedder "Pink Flamingos"
(http://us.imdb.com/Title?0069089) og er lavet af kultinstruktøren John
Waters.

> Aldrig skal jeg se sådan en film - jeg har let til opkast

Det undrer mig, at du ikke allerede har set omtalte klip. Vi fik vist
klippet på det obligatoriske filmkursus på første semester af vores
fælles uddannelse.

--
Mvh. Peter
"Dér var den - fedt!"

Fra : -V-

Dato : 20-06-02 09:33

"Peter Bjerre Rosa" <peter@filmsvar.dk> skrev i en meddelelse

> Næsten rigtigt. Den hedder "Pink Flamingos"
> (http://us.imdb.com/Title?0069089) og er lavet af kultinstruktøren John
> Waters.

Bedre sent end aldrig, Peter.

> Det undrer mig, at du ikke allerede har set omtalte klip. Vi fik vist
> klippet på det obligatoriske filmkursus på første semester af vores
> fælles uddannelse.

....som er?

-V
-

Fra : Anders H. Jørgensen

Dato : 03-07-02 23:56

En scene fra Ringu

Scenen til sidst med kvinden der kommer ud af TVet. Jeg har det helt
dårligt endnu.

Fra : Mads A

Dato : 05-07-02 01:00

Jeg kan kun sige at jeg er enig.
/Mads

Fra : Jeppe Møller

Dato : 16-06-02 19:19

Det værste jeg har været udsat for var i filmen 'perverse dwarfs'
En lille lesbisk dværg med stribet tophue bliver "pruttet på" af en
barmfager blondine der står overskrævs på hende i et badekar.
Jeg skal undlade at fortælle den spændende slutniing på hele seancen...
/Jeppe

Fra : AJC

Dato : 16-06-02 21:00

You guys are really sick!

Mvh
AJC.

Fra : Jesper

Dato : 17-06-02 05:38

> [...]

> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Kat smidt levende ind i et rum fyldt med sultne rotter der æder den
levende i Hong Kong filmen "Men Behind The Sun" tager prisen.

--
Jesper.
EmaiI -> p i n e b o x {a} m y r e a l b o x <.> c o m

Fra : Aragorn_DK

Dato : 29-06-02 10:13

> [...]
> et lille stykke hjerne af (stadig mens manden er levende) for derefter at
> stege det i olie og skalotteløg og lade manden selv spise det...

Hejsa.

Hannibal er bare kedelig - 1eren var langt mere bvader synes jeg.
Men kandidat til den mest makabre filmscene synes jeg må være fra "Saving
Private Ryan", hvor Tom Hanks, da de skal i land i Normandiet, griber en
såret soldat og slæber ham efter sig - lidt efter sprænger en granat, og
pludselig slæber han en halv soldat efter sig.
Det ser måske ikke ud af noget særligt for de garvede splatter- og
gyser-seere her i gruppen (- jeg er *ikke* een af dem! *GGG*), men det der
får mig til at blive dårlig er at det sagtens kunne have været sket på D-Dag
i virkeligheden (- om det gjorde det eller ej ved jeg så ikke), og *det* gør
det umanerligt ækelt i mine øjne.

Faktum er at der nok skete de mest usandsynlige og blodige ting på den
strand den dag, og det er det jeg sidder med i baghovedet når jeg ser den
film.

mvh

Aragorn_dk

http://www.furnituretiger.dk