HJELP!!!
Fra : Tomas N

Dato : 14-06-02 22:17

Hei!
Vi har et kjempe problem som jeg håper at noen der ute kan hjelpe oss litt
med.
Det har seg slik at vi har 2 stk katter på 1 år. En hunkatt og en hankatt.
Hunkatten
ble kastrert for ca 4mnd siden. Hankatten ble kastrer for 2 dager siden. Og
etter det
så kom problemet. Det virker som hunkatten rett og slett ikke kjenner
igjen broren
sin igjen. Så fort hun får øye på ham så freser hun, knurrer og ser helt gal
ut. Dette har holdt
på i over 48t og blir ikke bedre. Vi har prøvd og prøvd men hun bare flyr
til anngrep på
hankatten. Skjønner jo sikkert at det har noe med lukter osv. men at de
skulle bli så
utrolig fiender hadde jeg ikke drømmt om. Da hadde vi ikke kastrert dem. Men
det er
bare hunkatten som reagerer slik, ikke hankatten. Han skjønner sikkert
ingenting.

Som sakt, hadde vi blitt utrolig takknemmelig for all hjelp og råd vi kunne
få.
Svar ønskes så fort som mulig. =)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 22:44

Hej Thomas

Det er normalt. Din hankat kommer hjem og lugter dyrlæge. Nogle katte
reagerer stærkere end andre, jeg har 4 katte de 3 reagerer slet ikke i den
situation, mens den sidste har hvæst og knurret op til 14 dage, efter en af
de andre havde været hos dyrlæge.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Niels Peter

Dato : 15-06-02 09:38

Ud over det, Nina skriver, tror jeg især det har at gøre med, at katten har
været i narkose og dermed en anden adfærd.
Lugt og adfærd er det primære, når katte genkender hinanden, fordi synet
ikke fungerer helt så godt på nært hold.
Efter mine erfaringer går det hele i orden igen, når den kat, der har været
af sted, har fået husets lugt og sin sædvanlige adfærd tilbage.
Hilsen, Niels Peter
www.bluewhite.dk

Fra : Tomas N

Dato : 16-06-02 21:42

=) tusen takk for svarene! Har faktisk begynt å bli mye bedre.