MS Windows
briani 27239
XP vil ikke på internettet
Fra : Ole Sanvig Knudsen

Dato : 14-06-02 16:57

Hej gruppe. Måske er det her den forkerte, men jeg prøver:

Min XP Pro vil, nogen gange, ikke på internettet før den har været
genstartet 3-5 gange (TDC Bredbånd ADSL 256/128). Når det sker (eller ikke
sker ...), er proceduren typisk følgende:

Efter logon-skærmen kommer skrivebordet frem "alt for hurtigt". Mit
antivirusprogram starter godt nok, det samme gør min Boomtown-klient - og så
går der et minuts penge, inden Zone Alarm loader. Hvorefter
Boomtown-klienten meddeler, at den ikke kunne finde serveren. Starter jeg IE
kommer jeg heller ikke nogen steder - andet end den sædvanlige
fejlmeddelelse om at serveren ikke er tilgængelig. Som om programmerne ikke
kan "nå ned" til TCP/IP protokollen - formuleret i 3.11-sprog: Ikke kan få
fat i Winsock'en.

Det bizarre ved det er, at TCP/IP pakker godt kan komme igennem til mig.
Post på mit eget domæne kommer fint igennem til min mailserver - til gengæld
kan jeg ikke hente post på min arbejdsgivers server, lige så vel som jeg
ikke kan sende post fra mit eget domæne. Desuden kan jeg fra en
commandprompt pinge min egen router, jeg kan pinge de andre pc'er på mit
netværk, jeg kan pinge TDC's router, som jeg hænger på, jeg kan i det hele
taget pinge hvad som helst. Der er hul igennem både lokalt og ud i den store
verden. Pakkerne bliver sendt, og svar bliver modtaget. Alt vel, og så bare
ikke alligevel.

Når jeg tjekker status på routeren er alt, som det skal være. IP er okay,
det samme er primær og sekundær DNS, default gateway, subnet mask foruden
WAN-DHCP klienten i routeren fornyer leaset af adressen en gang i timen.
Ingen problemer dér.

Problemet har altid været der, men kommer lidt i klumper - lige nu er det
altså slemt.

Hvis nogen har en løsning bliver jeg nok nærmest lykkelig

Mvh Ole Sanvig - ved svar direkte på mail fjern REMOVETHIS