Lækkerier til katte/killinger
Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 14:19

Hej alle erfarne katte-mennesker

Nu går jeg ud fra at Djamal kan spise det meste. Også hvis jeg lige
sku' få lyst til at gi' ham en godbid.

Men, hvad med lille Scottie ? Er der nogle ting jeg specielt godt må
gi' ham, og er der andre ting en killing BESTEMT ikke må få ?

Og hvad med katte generelt... er der nogle ting man ikke må gi' dem ?
(Andet end de åbenlyse ting). Scottie viser f.eks. MEGET stor interesse
for leverpostej ))

Kæft hvor er det godt med sådan en gruppe her

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Ann K

Dato : 14-06-02 14:38

Hejsa.
Ann Rudbeck her fra gruppen har en hjemmeside, hvor hun bla har en liste
over giftige stueplanter... Måske lige noget du bør tjekke, i fald du
har sådan noget stående derhjemme...
Ellers gælder vel at killinger kan tåle det samme som voksne katte...
bare i mindre mængder...
Som hovedregel kan katte (og hunde) _ikke_ tåle chokolade! Der er et
giftigt stof i som i værste fald kan betyde at dyret dør
(Ja, ja - ved godt at nogle katte spiser det med stor fornøjelse og har
gjort det i mange år uden problemer... men hvorfor skulle man da tage
chancen?)

Guf??? Tja... prøv dig frem...
Her i huset går Tjalfe og Namacoola i selvsving for en flæskesvær...
Aske _skal_ have grillkyllingens lår... Saga vil dø for en reje... og
Ranje er (næsten) altædende *suk*
Giv du bare Scottie lidt leverpostej - ikke for meget, det er pgr
leveren og krydderierne skrap kost... prøv også med gærtabletter (de er
et hit her!).. forskellig slags dåsemad glider også fint ned (njaah Aske
vil kun have Kitekat)... Tun i vand skaber vild jubel!!!! Melon er også
godt... surmælksprodukter som fx A38/youghurt med frugt... osv osv...

Som sagt... prøv dig frem... og vær forberedt på at kattene nok skal
vælge noget helt tosset som yndlingsguf

Mvh Ann

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 14:49

In article <aecrjh$sld$1@sunsite.dk>, tsars@os.dk says...
> Hejsa.
> Ann Rudbeck her fra gruppen har en hjemmeside, hvor hun bla har en liste
> over giftige stueplanter... Måske lige noget du bør tjekke, i fald du
> har sådan noget stående derhjemme...

Hos mig overlever kun større levende væsener... Ikke stueplanter. Så dem
har jeg opgivet. Ikke engang kaktusser får nok vand i det her hus )))

Ej, har et par stykker stående... Scottie har allerede gnasket lidt i
begge, og han har haft det fint, så jeg ved de ikke er farlige

> Ellers gælder vel at killinger kan tåle det samme som voksne katte...
> bare i mindre mængder...

Ok ?

> Som hovedregel kan katte (og hunde) _ikke_ tåle chokolade! Der er et
> giftigt stof i som i værste fald kan betyde at dyret dør

Goddamn... Så bli'r det IKKE det de får i hvert fald. Men den lille fik
lov til at slikke lidt vanille-is forleden

> (Ja, ja - ved godt at nogle katte spiser det med stor fornøjelse og har
> gjort det i mange år uden problemer... men hvorfor skulle man da tage
> chancen?)

Det skal man ikke...

> [...]
> vil kun have Kitekat)... Tun i vand skaber vild jubel!!!! Melon er også
> godt... surmælksprodukter som fx A38/youghurt med frugt... osv osv...

Ok ? Synes ellers jeg har læst at mælkeprodukter ikke er sagen, fordi
der er nogle bakterier i som kattens tarmsystem ikke kan fordøje
ordentligt ? Eller er det kun hvad angår mælk, og ikke mælkeprodukter
med f.eks. Acidophilus kulturer osv. ?

Han virkede nemlig MEGET glad for den nye A38 med hyldeblomst. Men jeg
lod ham af ovenstående grund ikke få noget.

> Som sagt... prøv dig frem... og vær forberedt på at kattene nok skal
> vælge noget helt tosset som yndlingsguf

Ok ... så er jeg lidt tryggere ved at eksperimentere

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : marianne hellemose

Dato : 14-06-02 15:10

Hej Jacob
Du kan roligt lade dem få surmælksprodukter, det er
kun "alm." mælk nogle katte kan have problemer med.

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : Sidsel L. Espersen

Dato : 14-06-02 15:09

T(h)eobromin er det giftige stof i chokolade som ihvertfald hunde ikke kan
tåle... jeg har ikke hørt om forsøg med katte og t(h)eobromin... men ellers
kan man købe hundechokolade lavet med carob som ihvertfald mine ildere synes
er sagen...

- Sidsel

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-06-02 16:40

Hej Jacob

Du kan også købe kattekys hos nogle dyrhandlere - de er et kæmpehit her *S*

Og så cultura med hindbærsmag, det kan jeg ikke have for mig selv *G*

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 17:21

In article <aed2o3$sq7$1@sunsite.dk>, joanSLETDETTE@haarbolden.dk
says...

> Du kan også købe kattekys hos nogle dyrhandlere - de er et kæmpehit her *S*

Kender jeg godt, men de sidste blev brugt på Djamal før vi sku' hjem
))

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Lars Dahl

Dato : 14-06-02 17:10

Hej Jacob.

Øhh.. Jeg har jo slet ikke fået sagt tillykke med dit nye menageri
*skamrødme*.

Jeg vil bare tilslutte mig Joans go'e idé: Her i huset vil kattene_myrde_for
kattekys! Tørrede sardiner er også et hit - de lugter bare_ikke_ret godt *G*

Mvh. Lars
--
von Fribergs Norske Skovkatte
http://hjem.get2net.dk/vonfriberg/

Tjekket af NAV 2002

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> skrev i

Fra : Jacob Saaby Nielsen

Dato : 14-06-02 17:30

In article <aed4aq$fkf$1@sunsite.dk>, hafkIHateSpammers@get2net.dk
says...
> [...]
> kattekys! Tørrede sardiner er også et hit - de lugter bare_ikke_ret godt *G*

Tak tak Tørrede sardiner er på lager, dem får de også nogle af hist
og her. De kan bare MEGET bedre li' kattekys

--
Jacob Saaby Nielsen

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 21:22

Hos nogle dyrehandlere kan man få ostesnaks, dem elsker alle mine katte og
Djamal. Djamal er også meget glad for råt oksehakke.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Mette Svangren

Dato : 14-06-02 21:48

Hej Jacob (og også velkommen til dig herfra )

Nu er katte jo meget forskellige, og som os har de forskellig smag. Ludvig
elsker Pussi Snackpinde, en værre gang supermarkedssnask. Alladin synes, de
er ækle! Til gengæld elsker han BARF (bones and raw food), især kvielever.
Men her det så Ludvig, der synes det nærmer sig dyremishandling at foreslå,
at han skal spise sådan noget blodigt blæver *G*.
Begge elsker de kattevitaminpiller og gærtabletter!

MVH Mette, Ludde og Ladde (og alle værkstedsmiverne)

Fra : Kate

Dato : 14-06-02 22:18

Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in

> Kæft hvor er det godt med sådan en gruppe her

Jeps, det er dejligt med eksperter lige ved hånden.
Da jeg for 4-5 år siden fandt nyhedsgrupperne, faldt jeg over en
amerikansk kaningruppe og på trods af at jeg har haft kaniner i næsten
18 år har de godt nok kunne hjælpe mig med nogle ting og bare det at
læse med giver en hel masse.
Dejligt når andre vil dele ud af deres viden.

Kate

Ps. Har intet at soge omkring dit egentlige emne, men bestemt læse de
andres kommentarer

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 15-06-02 02:12

Kate <kate@oliwer.dkligeher> writes:

> Jacob Saaby Nielsen <jay@dontspamme.kode-fu.net> wrote in

Helt bestemt rart at der i det mindste er ét sted, hvor man kan
"snakke" kat uden at folk begynder at se sig om efter spændetrøjen..;-D

> [...]
> læse med giver en hel masse.
> Dejligt når andre vil dele ud af deres viden.

Nemlig - for der er mange ting som man kan gå og undre sig over i det
daglige som bare er så godt lige at få vendt med nogle andre i samme
situation. Det kan jo være alt fra "underlig" adfærd (det er jo katte)
til dagens sjove oplevelse...;-D

--
Med venlig hilsen & miauu
Henrik & Melissa