MS Windows
briani 27239
XP spørgsmål
Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 13:11

Nu har jeg installeret XP pro og der kan man under start vælge "musik" jeg
har så bare ikke min musik liggende i den mappe. Kan jeg "pege" hen på den
mappe jeg har min musik liggende i?
Brian

Fra : Janner

Dato : 14-06-02 13:19

Ja men det er en anelse kompliceret hvis du er alt for uerfaren :

Under start vælges kør skriv så regedit for at editere i registrerings
databasen.

Her kommer der et "træ" frém med mapper. Klik på krydset udfor
HKEY_CURRENT_USER for at udvide den så du kan se alle mapper.

Så går du op under rediger og vælger søg .. søg efter ordet musik. Herefter
finder den en linie der indeholder stien til mappen hvor musikken ligger i
default. Som eksempel C:\Documents and Settings\XXX XXX \Dokumenter\Musik
, denne linie kan blot rettes så den passer til den sti/mappe hvor du har
dine filer placeret.

Mvh.

Janner

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 14-06-02 13:42

On Fri, 14 Jun 2002 14:18:56 +0200, "Janner" <jan@tjaaa.dk> wrote:

>Under start vælges kør skriv så regedit for at editere i registrerings
>databasen.

Eller også installerer du PowerToys for XP og gør det derfra.

--
Per K. Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 14:41

> Eller også installerer du PowerToys for XP og gør det derfra.

Søgte på det på Google. og fandet det også.. installerede så den der hed
Tweak UI
Men kan ikke finde den nogen steder nu? For det er vel et program man skal
køre?
Brian

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 14-06-02 15:11

On Fri, 14 Jun 2002 15:40:50 +0200, "Brizz"
<bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> wrote:

> [...]
>Tweak UI
>Men kan ikke finde den nogen steder nu? For det er vel et program man skal

Ligger i start-menuen under "Power Toys for Windows XP".

I TweakUI kan du ændre under "My Computer - Special Folders - My
Music"
--
Per K. Nielsen

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 15:18

> Ligger i start-menuen under "Power Toys for Windows XP".
>
> I TweakUI kan du ændre under "My Computer - Special Folders - My
> Music"

Af forskellige årsager eller fedtede briller kunne jeg ikke se den før men
nu kan jeg og sørme om det ikke virker...takker for hjælpen.
Har trodsalt kun kørt XP i 24 timer nu så al start er vel svært/udfordrende
Brian

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 14:40

> [...]
\Dokumenter\Musik
> , denne linie kan blot rettes så den passer til den sti/mappe hvor du har

Har prøvet og troede umiddelbart jeg havde fundet den men den reagerer ikke
på det...
Brian

Fra : Janner

Dato : 14-06-02 14:46

> Har prøvet og troede umiddelbart jeg havde fundet den men den reagerer
ikke
> på det...
> Brian

Så prøv igen ... det er Leth' virker naturligvis hvis man husker at gemme
sine ændringer i reg. basen

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 14:56

> Så prøv igen ... det er Leth' virker naturligvis hvis man husker at gemme
> sine ændringer i reg. basen

Ja det siger du
Det jeg fandt som jeg har ændret i er den der hedder "Workingdir" og har
ændret til den sti jeg har min musik på.
Og valgte afslut da jeg var færdig. har genstartet men lige godt.
Brian

Fra : Madsen

Dato : 14-06-02 15:41

Brizz skrev:

> Søgte på det på Google. og fandet det også.. installerede så den
> der hed Tweak UI
> Men kan ikke finde den nogen steder nu? For det er vel et program
> man skal køre?

Du har sikkert hentet og installeret TweakUI til Win98/NT/2000 og det
er ikke den du skal have fat i. Du skal have fat i den der passer til
WinXP. Den kan hentes på følgende adresse:
<http://www.microsoft.com/windowsxp/pro/downloads/powertoys.asp>

Når den er installeret er den tilgængelig i Start-menuen og din musik-
mappe kan du skifte under funktionen My Computer > Special Folders.
<http://home18.inet.tele.dk/madsen/winxp/special_folders.gif>

Lad være med at skifte placering af alle mulige mapper med TweakUI.
Det kan ende grueligt galt, men musikmappen burde der ikke ske noget
ved at ændre.

Madsen.

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 17:24

> Lad være med at skifte placering af alle mulige mapper med TweakUI.
> Det kan ende grueligt galt, men musikmappen burde der ikke ske noget
> ved at ændre.

Har nu også ændret My pictures og My documents men ellers har jeg ikke
planer om at lave alt muligt om.
Bare irrerterende når muligheden nu var der for den genvej at den så ikke
virkede.
Brian

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 14-06-02 17:26

On Fri, 14 Jun 2002 18:23:41 +0200, "Brizz"
<bs_jeg_gider_ikke_spammail@XXXgronaerten.dk> wrote:

>Har nu også ændret My pictures og My documents men ellers har jeg ikke
>planer om at lave alt muligt om.

My Documents kunne du have lavet om via properties på "My Documents".
--
Per K. Nielsen

Fra : Madsen

Dato : 14-06-02 17:29

Brizz skrev:

> Bare irrerterende når muligheden nu var der for den genvej at den
> så ikke virkede.

Hvilken genvej? Ændringen i registreringsdatabasen, eller hur?

Madsen.

Fra : Brizz

Dato : 14-06-02 18:03

> Hvilken genvej? Ændringen i registreringsdatabasen, eller hur?

Nej i start menuen.

Brian