Sokwaders, støvler m.m.
Fra : Martin Nystrup Rasmu~

Dato : 11-02-01 09:04

Hej,

Det er ikke så længe siden, at jeg fik mit første par neopren sokwaders med
støvler og "gravel guards" til. Men ærligt talt så synes jeg ikke, at
kombinationen støvler/"gravel guards" virker helt, som jeg havde regnet med:
i hvert fald så kan jeg efter hver fisketur skylle en mindre sandstrand ud
af mine støvler! Er det et generelt problem med støvler/"gravel guards"
eller skyldes det måske kvaliteten af mine støvler? Bør jeg skylle støvlerne
jævnligt under en længere fisketur? Selvfølgelig kan man nok ikke helt undgå
sand og grus i støvlerne, men med de mængder jeg slæber hjem, spår jeg ikke
de store overlevelseschancer for mine waders.

Endvidere har jeg bemærket, at der allerede efter 3 fisketure er slitage at
se på specielt ankelområdet på mine waders. Jeg ved godt, at man ikke bør
vandre for meget rundt med waders på, men findes der ikke specielle
"overtrækssokker", der kan minimere slitagen på sokdelen af waders'erne? ;)

Martin N. Rasmussen (=> http://home.worldonline.dk/~Netfisk/)
Netikette? Find forklaringen på http://www.usenet.dk/netikette/
Besøg Jagt & Fiskerimagasinet, Aasvej 87 - Vildsund
7700 Thisted, Tlf. 97 93 13 25

Fra : Johan Gadegaard

Dato : 11-02-01 12:16

Hej Martin

Du nævner det næsten selv. Hvis du har købt vadestøvlerne store nok, kan du
løse problemerne med et par sokker, du tager udenpå dine waders, inden du
tager støvler på. Allerbedst er neoprensokker, men de koster vist 150-200
kr. Go Fishing har dem. Almindelige slidte og tykke sokker kan dog også
bruges. Det kan bare være meget svært at få støvlerne på.

Det smarte ved den løsning er, at der dels ikke kommer helt så meget skidt
ned, dels gør det ikke så stor skade, og allerbedst, støvlekanten gnaver i
sokken og ikke i dine dyre waders.

Det er meget vigtigt, at dine vadestøvler er store nok, for hvis de kommer
til at klemme, er der dømt kolde fødder!!!

Johan Gadegaard

"Martin Nystrup Rasmussen" <netfiskeren@worldonline.dk> skrev i en
meddelelse news:hOrh6.28218$fa3.1814609@news010.worldonline.dk...
> [...]
> vandre for meget rundt med waders på, men findes der ikke specielle
> "overtrækssokker", der kan minimere slitagen på sokdelen af waders'erne?
;)