BIOS flash af Soltek 75DRV5
Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 14-06-02 02:35

Hej NG !

Jeg skulle flashe til rev 1.3 på et Soltek 75DRV5(rev 1.1) idag, men
efter at have skrevet "awdflash 75dr5-13.bin /sn/py/cc" , som man
skal, sker der ikke andet end man får "?-skærmen" med de forskellige
mulige parametre.
Nogen der ved hvorfor dette sker, og hvordan jeg ellers får flashet ?

MVH Simon Walther-Larsen
"Hvis alle tænker på sig selv, er der tænkt på alle"

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 14-06-02 03:04

On Fri, 14 Jun 2002 03:35:29 +0200, Simon Walther-Larsen
<waltherlarsen@msn.com> wrote:

Never mind !

Jeg skulle jo blot lige forbi rev 1.2 først....

Fra : Bachelor

Dato : 15-06-02 21:35

"Simon Walther-Larsen" <waltherlarsen@msn.com> skrev i en meddelelse news:1mjiguck1089qq1akrvk180dkc7nr4ojdn@4ax.com...
> On Fri, 14 Jun 2002 03:35:29 +0200, Simon Walther-Larsen
> <waltherlarsen@msn.com> wrote:
>
> Never mind !
>
> Jeg skulle jo blot lige forbi rev 1.2 først....

Det lyder ikke rigtig ? Du skal ikke flashe med
mellemliggende versioner.

Fra : DMJ

Dato : 15-06-02 22:20

Nej det vil jeg heller ikke mene.

Men istedet for at bruge de switches du nævner så bare kør awdflash, der får
du mulighed for at vælge hvad der skal ske.

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 16-06-02 00:12

On Sat, 15 Jun 2002 23:19:57 +0200, "DMJ" <devilboy@webhiker.dk>
wrote:

>Nej det vil jeg heller ikke mene.
>
>Men istedet for at bruge de switches du nævner så bare kør awdflash, der får
>du mulighed for at vælge hvad der skal ske.
>"Bachelor" <not.working@nospam.net> wrote in message

Nej, jeg mente da også man kan springe til seneste BIOS, og derfor
spurgte jeg også her i NG.
Da den rev 1.3 så ikke ville lykkedes, ville jeg "for sjov" se hvad
den sagde til rev 1.2, og det gik fint. Derefter rev 1.3 igen, og
vupti.

Fra : Buck

Dato : 06-07-02 16:12

MAN SKAL IKKE ALTID HOPPE OVER HVOR GÆRDET LAVEST JEG VILLE ALDRIG GØRE DET
MED EN BIOS OPGRADERING (MEDMINDRE JEG VAR HELT OG ALDELES FUC.........
LIGEGLAD MED BUNDKORTET SOM DU JO VAR GLEM SWITCHES GØR DOG BARE SOM DER
STÅR I EN MANUAL DEN TUNGE VEJ VIRKER HVERGANG MEDMINDRE SKIDTET HAR EN
FYSISK FEJL.........................

næste gang du skal til at smadre et bundkort kan du så ikke lige sige det
for jeg vil da gerne sælge dig en stak nu vi er ved det

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 06-07-02 19:43

"Buck" <SaHara@poulmail.dk> har med klæbrige fingre ramt tastaturet på
en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

> [...]
>

>næste gang du skal til at smadre et bundkort kan du så ikke lige sige det
>for jeg vil da gerne sælge dig en stak nu vi er ved det

1: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1544637906

Gennemtestet her hos mig, og jeg garanterer at Caps Lock kan slås fra
igen.

2: Hvad mener du ? Man smadrer da ikke et bundkort ved at flashe fra
rev 1.1 til rev 1.3.

-------
MVH
Simon Walther-Larsen
- nu i en udgave udenfor hegnet.

Fra : Dennis Jakobsen

Dato : 07-07-02 01:15

Simon Walther-Larsen wrote:

> 2: Hvad mener du ? Man smadrer da ikke et bundkort ved at flashe fra
> rev 1.1 til rev 1.3.

du kan da ikke flashe dig til en ny revision af dit bundkort..

du mener vel bios ver. 1.1 til ver. 1.3 ikke?

Fra : Simon Walther-Larsen

Dato : 07-07-02 08:00

Dennis Jakobsen <brunis@[REM-SPAM]kolumbus.fi> har med klæbrige fingre
ramt tastaturet på en måde, så disse sprøde ord er fremkommet:

>du mener vel bios ver. 1.1 til ver. 1.3 ikke?

Jo - selvfølgelig

-------