MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
XP filsystem
Fra : P.Sørensen

Dato : 13-06-02 22:33

Lidt XP filosofi:
Jeg er med på, at hvis en bruger gemmer f.eks. et billede, så gemmes det kun
i hans/hendes "billede mappe", under dokumenter/billeder for pgl. bruger.
Men hvilke filer går så i "delte dokumenter"? Skal man decideret placere en
fil dèr "med vilje", for at den havner lige netop i den mappe? Som så kan
ses af alle brugere - går jeg ud fra??
Preben

--
Windows XP home DA, 1400 mhz AMD, 512 mb ram, 70 GB HD.

Fra : Richard Thune

Dato : 14-06-02 09:00

"P.Sørensen" <psi@vestnet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
placere en
> fil dèr "med vilje", for at den havner lige netop i den mappe? Som
Nemlig.
Dog kan alle brugere se alle de andres mapper fra starten af, de
skal gøre deres personlige mapper (der ligger i dokument og setting
og hedder det samme som brugeren) private, egenskaber/deling. Hvis
man ønsker at gøre sine mapper private skal man også bruge password
ved loggin.
MVH Richard Thune

Fra : P.Sørensen

Dato : 14-06-02 13:30

Okay, jeg forstår.
Men hvis alle brugere bruger deres "dokument" mapper, dvs. lægger word/excel
og lign. filer dèr, samt billeder og musik, så ville det vel være smart,
hvis disse lå på et andet partition, i tilfælde af formattering og
nyinstallering af windows.
Kan man umiddelbart flytte disse mapper? F.eks. til anden
harddisk/partition?Det ville jo være nemmere end at skulle "backe dem up"
hver gang??!.

Preben

Fra : Richard Thune

Dato : 14-06-02 14:26

> [...]
> Kan man umiddelbart flytte disse mapper? F.eks. til anden
> harddisk/partition?Det ville jo være nemmere end at skulle "backe

Det tror jeg godt du kan, har ikke mulighed for, lyst til, at prøve.
Du skal nok indstille genvejene til at pege det rigtige sted hen
bagefter, brug eventuelt tweakUI.
Richard Thune

Fra : Richard Thune

Dato : 14-06-02 14:39