Frontline vet
Fra : Jazzer

Dato : 13-06-02 22:03

På vegne af min kære moders ubehagelige oplevelser med Frontline vet.
Hun havde et loppe problem med sine 14 dage gamle killinger.
Da hun ikke er specielt begejstret for brugen af kemi og specielt ikke
til så små skabninger var det nødtvunget hun lod sig overtale af
dyrelægen.
Her fik hun at vide at produktet var helt uden bivirkninger og kunne
bruges til killinger fra 2 dages alderen.
Efter at have vejet killingerne, doseret efter brugsanvisningen og
påført produktet, (det skal siges at hun er uddannet sygeplejeske)
begyndte de inden for få timer at opføre sig meget mærkligt. Nu er 3
killinger døde og de sidste 3 har lammelser,spasmer, skriger og kan
ikke bevæge sig eller for den sags skyld amme hos deres mor!!!
Dyrelægen virkede arrogant og mener killingerne har været
fejlernærede
Hvis man kendte min mor ville man vide bedre.
Hun ved udemærket hvad hun gør og har altid opfostret sunde,glade og
levedygtige katte
Yderligere sagde dyrelægen forkerte ting til hende mht. hvad gift
virker på.
min mor korreksede ham og han måtte nødtvunget indrømme hun havde ret.
Da firmaet (Merial) blev konfronteret med tilfældet, sagde de at de
ALDRIG havde hørt om den slags
Pt. sidder jeg og finder flere grupper som har haft lignende
erfaringer.....
-ganske vist er der mange der har positive erfaringer men "aldrig" ??
det er løgn.

Er der nogle der har haft lignende oplevelser med Frontline?
Eller er nogen bekendt med en hjemmeside hvor man kan få oplysninger
om indholdsstofferne som er:
Fipronil, Copolyvidon, Isopropanol

Venlige Hilsner

Fra : Tine Yding Jensen

Dato : 13-06-02 23:21

Hej Jazzer,

"Jazzer" <manfaarlang@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogle der har haft lignende oplevelser med Frontline?
> Eller er nogen bekendt med en hjemmeside hvor man kan få oplysninger

Puha, sikke en forfærdelig oplevelse.

Prøv at tjekke www.netdyredoktor.dk

Der står "reglerne" for brug af produktet. Det er forskelligt ang. om man
bruger "Pour on vet" el. "Frontline Vet. spray".

Håber du/I kan bruge det til noget.

Kh. Tine.

Ps. Jeg har brugt Frontline en enkelt gang på min hund, og der var ingen
problemer.

Fra : René Løweneck

Dato : 14-06-02 00:13

Jazzer <manfaarlang@sol.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:43c8b9f1.0206131303.746fdf11@posting.google.com...

Hej !

Personlig ville jeg aldrig bruge sådanne midler på så unge dyr, hverken
hunde eller katte. Først fra ca. 3 mdr. alderen. Jeg har brugt "Pour un vet"
siden min hund var 3 mdr. og har ikke observeret bivirkninger. Jeg brugte
også "Pour un vet" på min tidligere hund. Nå anyway, jeg har fundet de
oplysninger til dig, som du bad om.

Fipromil :
http://www.pan-uk.org/pestnews/actives/fipronil.htm

Copolyvidon :
http://www.sabona.de/Hilfsstoffe/Copolyvidon.htm

Isopropanol :
http://193.51.164.11/htdocs/monographs/Vol71/039-isopropanol.html

Jeg håber det hjælper dig.

René Løweneck
www.loweneck.dk
Fra 0 til opdateret på under 60 sekunder...

Fra : Anders Vad

Dato : 14-06-02 06:34

Hej NG

Vi brugte Frontline .vet én gang på vores to Dalmatinere. Efter 2-3 dage
begynte de at få sår på skuldre og kryds, og det tog LANG tid inden det var
helet.

Mvh
Anders.

Fra : Jazzer

Dato : 14-06-02 15:02

"Anders Vad" <shodan@mail.tele.dk> wrote in message news:<3d09802b$0$44127$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk>...
> [...]
> begynte de at få sår på skuldre og kryds, og det tog LANG tid inden det var

Mange tak til jer alle
MVH
Jazzer

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-06-02 07:06

manfaarlang@sol.dk (Jazzer) writes:

[snip en særdeles ubehagelig historie]

> Er der nogle der har haft lignende oplevelser med Frontline?

Jeg har brugt det på Alfred (gammel dansk hønsehund) mange gange uden
problemer. Altså lige med undtagelsen af at Alfred mener at alt som er
vådt er meget farligt.

Jeg vil lige komme med et tillægsspørgsmål: Er der nogen der har
erfaring med andre (naturlige)midler mod lopper? Jeg tænkte bl.a. på
hvidløg. Hvidløgets fremragende virkning mod maven har været fremhævet
her før og vi har vel allesammen hørt at hvidløg kan skræmme myg
væk. Er der nogen der har erfaringer med den "behandling"?

Mvh Trine, som nu har fået bekræftet at det ikke er alle dyrlæger som
gør det for dyrenes skyld!

http://usenet.dk

Fra : Dorthe Prip Lahrmann

Dato : 14-06-02 10:13

Trine Kornum Christiansen skriver:

> [...]
> her før og vi har vel allesammen hørt at hvidløg kan skræmme myg
> væk. Er der nogen der har erfaringer med den "behandling"?

Hej Trine!
Vi er begyndt at give vores hund et fed hvidløg næsten dagligt. Det lader
til at han nu får langt færre flåter der sætter sig fast og suger blod.
Han får dog stadig en del lopper, så der har der ikke været den store
effekt. Hvidløgs effekt på dette og hint lader til at være ret forskelligt
fra individ til individ, både hos hunde og mennesker. Vore hund er en 55+
kg sankt bernhards hvalp.
Hilsen Dorthe ( - og Nansen der netop har fået loppekur)
P.S. Jeg synes det lyder helt sindssygt at give 2 uger gamle killinger
kemiske loppemidler!!!

Fra : Helle

Dato : 14-06-02 10:25

> [...]
> her før og vi har vel allesammen hørt at hvidløg kan skræmme myg
> væk. Er der nogen der har erfaringer med den "behandling"?

Hej Trine
Inspireret af en tidligere tråd er jeg begyndt at give min hund hvidløg ca.
hveranden dag. Det er især med henblik på at beskytte hende mod tæger, da
jeg ikke synes at Frontline har den store effekt mod hverken det ene eller
det andet, så jeg bruger Program Vet mod lopper og hvidløg mod tæger. Det
virker fremragende! På trods af daglige ture i skoven har hun ikke haft en
eneste tæge siden jeg begyndte med hvidløgskuren. Lopperne er til gengæld
ligeglade.
Jeg giver hende ca. 1/2 stort fed hveranden dag, og hun spiser problemer
fordi jeg kamuflerer det i lidt leverpostej.
mvh
Helle

Fra : Kosmonauten

Dato : 14-06-02 10:43

"Helle" <helle@geranium.dk> skrev i en meddelelse
*snip en masse om hvidløg*
>og hun spiser problemer
> fordi jeg kamuflerer det i lidt leverpostej.
> mvh
> Helle

Hej Helle,
må jeg låne din hund hvis jeg skulle få problemer*SSSS*
Mvh
Martin & Laika
(Undskyld men jeg kunne ikke lade være........)

Fra : Helle

Dato : 14-06-02 11:11

"Kosmonauten" <kraz_no@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh
> Martin & Laika
> (Undskyld men jeg kunne ikke lade være........)

Hej Martin
Ja gid hun kunne... Jeg har en jobsituation der godt kunne komme den vej
Helle

Fra : Susanne

Dato : 14-06-02 09:54

> [...]
> På vegne af min kære moders ubehagelige oplevelser med Frontline vet.
> Hun havde et loppe problem med sine 14 dage gamle killinger.

Jamen, det er da en forfærdelig historie.
Men måske er det også dyrlægen man skal gribe lidt fat i .
På min pakke Frontline står der højt og tydeligt :

"Må ikke anvendes til dyr under 10 uger og/eller dyr der vejer under 3 kg."

Nu ved jeg ikke hvor mange forskellige, der er af disse frontline.
Jeg har brugt det til både kat og hund og har aldrig haft problemer.

Susanne

Fra : V.Lerche & S.Anderse~

Dato : 14-06-02 11:05

Hej
Er der ikke nogen der kan finde ud af at sende denne tråd over i
dk.fritid.dyr.kat
jeg er sikker på at den vil være af interesse der.
Vibeke L (der er en idiot med hensyn til pc´er)

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 14-06-02 15:05

"V.Lerche & S.Andersen" <battlefield@mail1.stofanet.dk> writes:

> [...]
> dk.fritid.dyr.kat
> jeg er sikker på at den vil være af interesse der.
> Vibeke L (der er en idiot med hensyn til pc´er)

Nu skulle svar på denne besked blive sendt i dk.fritid.dyr.kat.

Til jer i dk.fritid.dyr.kat.

På dk.fritid.dyr.hund er der en debat om killinger og Frontline
Vet. Da det er en forfærdentlig historie om katte var der nogen der
tænkte at det ville interessere jer.

Jeg læser ikke selv dk.fritid.dyr.kat, så hvis der er nogle svar der
er relevante for mig, skal de postes i dk.fritid.dyr.hund.

God weekend alle sammen.

Mvh Trine

http://usenet.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 21:26

Har på en amerikansk liste, jeg en gang var på, hørt om kraftig allergisk
reaktion på Frontline brugt til voksne katte, men jeg tror det er sjældent.

Biokontrol(?) er et udtræk af kokosolie, som også nyfødte kattebørn kan
tåle. Det slår voksne lopper ihjel, men desværre har jeg kun set det hos min
dyrlæge.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 14-06-02 21:30

"Nina El Falaki" <cats@feca.dk> skrev i en meddelelse

> Biokontrol(?) er et udtræk af kokosolie, som også nyfødte kattebørn kan
> tåle. Det slår voksne lopper ihjel, men desværre har jeg kun set det hos
min
> dyrlæge.

Biokontrol - da det kom frem var det forbudt for katte. Har de forbedret det
siden da?
For brugte det på min schæfer dengang..... må sige at det var effektivt. Men
katte måtte absolut ikke komme i nærheden af en hund, som lige havde fået
det der Bio på sig.

Hilsen
Joan
www.haarbolden.dk

Fra : Nina El Falaki

Dato : 14-06-02 22:46

Jeg kan huske navnet forkert, men det er iaf det middel der er lavet af
kokosolie, og det kunne bruges på katte.

--
Nina El Falaki
Feca Somali & Bengal Cats

Fra : marianne hellemose

Dato : 15-06-02 08:08

Det hedder Biokontrol, jeg brugte det i hmm......96-97
da jeg fik "fornøjelsen" af et loppeangreb mens jeg
havde 6uger gamle killinger, det virkede godt og uden
problemer for katte/killinger, det eneste minus jeg kan
komme i tanke om er at hele huset STANK af kokos

--
Marianne

Hellemose Somali
hellemose.som@paradis.tdcadsl.dk

Fra : SANNI TRUEDSSON

Dato : 15-06-02 11:09

Jeg har prøvet Biokontrol med dårligt resultat. For jer som får
kattemagasinet, er der en artikel i nr.1 januar 1999.s. 20
Kort fortalt blev min killing så syg, begyndte at tabe al sin pels og var
meget skidt. Dyrlægen vidste ikke hvad han skulle gøre. Efter 6 uger
begyndte killingen at rette sig igen og den dag han flyttede var han helt
rask. Konklussionen var at han var blevet forgiftet af midlet.
Jeg har efterfølgende været varsom med at anvende Biokontrol til mine
killinger.

Fra : Jazzer

Dato : 14-06-02 15:14

manfaarlang@sol.dk (Jazzer) wrote in message news:<43c8b9f1.0206131303.746fdf11@posting.google.com>...
> [...]
>
> Er der nogle der har haft lignende oplevelser med Frontline?
> Eller er nogen bekendt med en hjemmeside hvor man kan få oplysninger

Mange tak for jeres indlæg
VH
Jazzer