akvarieskabe i lys træfarve
Fra : Bjarke

Dato : 13-06-02 19:12

Hej igen

Nu fik jeg sådet med fiskene afklaret. Nice

Men selve støtten til akvariet skulle også gerne se lidt pæn ud........
Jeg har ledt efter et akvarieskab i lyst træ, men det er ikke rigtig dukket
op endnu... Mit værelse er prøget af lydt træ så et sort skab ville ødelægge
det temmelig meget.
Nogen der ved hvor der sælges skabe i lyst træ (til 250l akvarier)?

På forhånd tak.

Mvh.
Bjarke

Fra : Hans K.

Dato : 13-06-02 23:08

"Bjarke" <dekoning@worldonline.dk> wrote in message
<klip>

> Nogen der ved hvor der sælges skabe i lyst træ (til 250l akvarier)?

Nej, ikke lige det, men jeg har da en ide, hvis du ikke finder et og du
er lidt fingernem ?
Et akvastabil alu-bord og noget krydsfiner er det der skal til.
sav (eller få savet) krydsfineren ud i passende mål og slib
pladerne med en rystepudser og giv dem lidt bio-olie. Lim dem
derefter fast med et par klatter silicone indvendigt. Er du rigtig
fingernem, kan du bygge låger i fronten.
Det har jeg gjort med et 325 liter.
Det så ret godt ud IMHO, men det kan du jo selv bedømme,
hvis du kigger på min hjemmeside. Klik på billeder side 1.
Du kan også se et bord til et 900 liter med træplader på
ved at klikke på billeder side 6.
http://home19.inet.tele.dk/page-one/dk/dansk.htm

Mvh
Hans

Fra : Bjarke

Dato : 14-06-02 12:24

Har lige tjekket din hp og jeg er vildt imponeret!!!

Desværre tvivler jeg på at jeg er lige så fingernem... Er studerende og har
egentlig aldrig rigtig kastet mig ud i store gør-det-selv projekter med træ
(men det kunne være meget spændende!).
Yderliger tvivler jeg på at min far overhovedet har en rystepudser...

Men det skal da ikke afholde mig. Mange tak for tippet, det har bestemt
givet stof til eftertanke! Hvis bare det kunne blive halvt så flot som dit
kaster jeg mig hovedkuls ud i det.
Men der er jo også bare lige det der med piger, kufferter og stationærer
akvarier, som du selv er inde på på din side....

Mvh.
Bjarke

Hans K. <hans-k@post5.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3d091739$0$215$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...

Fra : Bjarke

Dato : 14-06-02 13:20

.... for ikke at nævne at det skal stå på et trægulv... Hvordan klarer man
det med et alu. bord? Kan man egentlig få borde i sort..?

Mvh.
Bjarke

Bjarke <dekoning@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:9nlO8.41671$N46.1609286@news010.worldonline.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-06-02 15:41

Bjarke <dekoning@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:dcmO8.41947$N46.1614879@news010.worldonline.dk...
> ... for ikke at nævne at det skal stå på et trægulv... Hvordan klarer man
> det med et alu. bord? Kan man egentlig få borde i sort..?

Det er normalt ikke noget problem med trægulve og så akvarieborde, blot
skal du huske at det skal være i vatter, eller får du
store problemmer.

Porsa som laver profilerne, laver dem også i andre farver, eller rettere har
gjort, ved ikke om de gør det mere.
en af farverne var sort.

Carsten

Fra : Bjarke

Dato : 14-06-02 18:32

Hvad med mærker i gulvet? Hvordan undgår man det på en elegant måde? For det
er vel nødvendigt at sætte ngt. under benene..?

Mvh.
Bjarke

Carsten Gall <cgall@vip.cybercity.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:aecv0n$af0$1@news.cybercity.dk...

Fra : Carsten Gall

Dato : 14-06-02 22:54

Bjarke <dekoning@worldonline.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:KMqO8.44192$N46.1656486@news010.worldonline.dk...
> Hvad med mærker i gulvet? Hvordan undgår man det på en elegant måde? For
det
> er vel nødvendigt at sætte ngt. under benene..?

Så sæt et par små krydsfiner plader mellem stilleskruen og gulvet,
sværere erdet vel ikke.

Carsten

Fra : Brizz

Dato : 15-06-02 09:41

> ... for ikke at nævne at det skal stå på et trægulv... Hvordan klarer man
> det med et alu. bord? Kan man egentlig få borde i sort..?

Har samme "problem" tør ikke sætte mit 325l med alu bord på mit trægulv. så
jeg har købt 2 spunplader på mål efter akvarie og 9 leca blokke som jeg
stiller 3 oven på hindanden. Så synes jeg selv det laver et ok flot bord.som
kan holde til lidt over 2 ton. det burde være nok.
Brian

Fra : Den Våde Arm

Dato : 16-06-02 23:02

"Bjarke" <dekoning@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
ødelægge
> det temmelig meget.
> Nogen der ved hvor der sælges skabe i lyst træ (til 250l akvarier)?

Hej Bjarke!
Jeg har lagt et billede i dk.binaer, hvor du kan se under et underskab, som
jeg laver og sælger. Det er fremstillet i bøgelaminat. Alle størrelser kan
fremstilles.

Hilsen Per.

Fra : Bjarke

Dato : 17-06-02 15:02

Den Våde Arm <Den-Vaade-Arm@fjernfritid.tdcadsl.dk> skrev i

> [...]
som
> jeg laver og sælger. Det er fremstillet i bøgelaminat. Alle størrelser kan

Utrolig flot! Men hvor i landet sælder du dem fra?
Hvad ville prisen være for et skab til et 250l hvor skabet er 100 bredt,
dybt og 68 højt?
Er der mulighed for at gemme ting inde i skabet, så ledningen etc kan komme
ind i skabet fra en åbning bagfra?

Mvh.
Bjarke

Fra : mitzie og tived

Dato : 17-06-02 22:30

Vi har selv haft problemet, vi endte med at købe en massiv skænk, som blev
forstærket med nogle stivere og idag bære det et akvarium på knapt 500L

Jeg har også haft et 250l på en hvid skænk fra frbrikatet Xilo købt hos
Ide-møbler....dog også med et par stivere.

Med Venlig Hilsen

Thomas