TeleDanmark BredBånd|ADSL
Fra : Peter Elmkvist Snabe

Dato : 13-06-02 19:58

Hej

Skulle der være noget til hinder for at bruge ovenstående løsning, hvis man
foruden sin "daglige" PC vil opstille mail- og webserver?

Hvordan er deres newsserver?

Fra : Thomas Skyt

Dato : 15-06-02 11:38

Hej,

On Thu, 13 Jun 2002 20:57:37 +0200, Peter Elmkvist Snabe wrote:

> Skulle der være noget til hinder for at bruge ovenstående løsning, hvis
> man foruden sin "daglige" PC vil opstille mail- og webserver?

Overhovedet ikke! - Det fungerer meget godt her ved mig, dog har jeg i
den sammenhæng også fået fast ip-addresse. Med dynamisk ip skal du have
sat en CNAME op fra dit domæne-navn til en form for dyndns-domænenavn.

TDC har lukket port 25 (SMTP, mailserver) for al anden trafik end fra
deres egen mailserver, så du er nødt til at have sat dine records op som:

domæne.dk   MX   10   din-ip-adresse
domæne.dk   MX   25   backup-mx.post.tele.dk

således at TDC mailserver får mailen og sender den videre til dig.

> Hvordan er deres newsserver?

Sløv .... brug sunsite hvis du kan klare dig med danske grupper og
it-relaterede, samt ingen binary.

/Thomas Skyt
--
Sofagang/DK - sofagang.dk

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-02 20:02

"Thomas Skyt" skrev i en meddelelse:

> Sløv .... brug sunsite hvis du kan klare dig med danske grupper og
> it-relaterede, samt ingen binary.

Det kommer så an på, hvilken man bruger !

De har flere bl.a. news.inet.tele.dk der er sløve - men rimelig omfattende med pænt udvalg af grupper.......

Men de har også en server med navnet dtext.news.tele.dk som er OK !

Den har så ikke binære grupper - men ellers samme udvalg som de andre servere hos TDC.

Problemet er så bare lige at den er nede i øjeblikket pga nogle
defekte diske.......

Men når ellers den kører, så er den helt OK med hastigheden !

/Jan

Fra : Per Bau

Dato : 15-06-02 20:06

"Jan Vestergaard" <jan@jve.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> defekte diske.......
>
> Men når ellers den kører, så er den helt OK med hastigheden !

Vrøvl med dig, så ville jeg ikke kunne læse dit indlæg.

Den kører gennerelt ganske fint. Men ja den var nede forleden dag.

Fra : Thomas Skyt

Dato : 15-06-02 20:11

On Sat, 15 Jun 2002 21:06:10 +0200, Per Bau wrote:

[TDC's newsservere vs. Sunsite's]

> Vrøvl med dig, så ville jeg ikke kunne læse dit indlæg.
>
> Den kører gennerelt ganske fint. Men ja den var nede forleden dag.

Nu foretrækker jeg netop derfor Sunsite - de har hidtil ikke været nede,
hvorimod jeg synes TDC's har været ret sløve - både med hensyn til
hastigheden på selve opkoblingen men også med hensyn til at opdatere
selve newsgrupperne.

/Thomas
--
01010100 01101000 01101111 01101101 01100001 01110011
01010011 01101011 01111001 01110100

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-02 20:35

"Per Bau" skrev i en meddelelse:

> Vrøvl med dig, så ville jeg ikke kunne læse dit indlæg.
>
> Den kører gennerelt ganske fint. Men ja den var nede forleden dag.

Øhh - hvad er noget vrøvl ?

Jeg skiftede for nogle dage siden til news.inet.tele.dk fordi dtext ikke fungerede -
og disse indlæg er sendt via news.inet.tele.dk, da jeg ikke har prøvet at skifte tilbage,
men hvis det du mener er, at dtext virker igen, så vil jeg da skifte tilbage, da dtext kører
væsentlig bedre - når den ellers kører........

Men ifølge indlæg i tele.internet.news-service så ville der gå noget tid med at få skiftet
de defekte diske.......

/Jan

Fra : Per Bau

Dato : 15-06-02 20:37

> "Per Bau" skrev i en meddelelse:

> Øhh - hvad er noget vrøvl ?
Se dette indlæg

"Henrik Lerfeldt" <not@for.spam> skrev i en meddelelse
> Den virker lige NU... kl. 23.30 dansk tid (kl 23.29 virkede den ikke)

Hvilket vil sige at den har kørt siden. (Jeg har ikke oplevet andet)

/Per

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 15-06-02 20:45

"Per Bau" skrev i en meddelelse:
> Se dette indlæg
>

> "Henrik Lerfeldt" <not@for.spam> skrev i en meddelelse
>

> Hvilket vil sige at den har kørt siden. (Jeg har ikke oplevet andet)

Ja - den kan jeg godt huske, at have set - men dagen efter var den død stadigvæk hos mig......

Men jeg har lige skiftet til dtext igen - og nu ser den ud til at virke - jubihh !

/Jan