MS Windows
briani 27239
Drev D burde være C :o(
Fra : Tiny

Dato : 13-06-02 19:26

Ohøj derude, jeg har kun EN hdd i min maskine som kun indeholder et drev!
men af en eller anden grund så hedder den D og ikke C dette gør så at
der er en del programmer og spil som ikke rigtig fungere, er der en smart
måde jeg kan ændre den til C? bemærk at det er systemdrevet!!

Fra : Denpete

Dato : 13-06-02 23:10

Hej Tiny...

Er det ikke blot at gå ind i 'Denne computer' - højreclicke på D og
omdøbe drev D: til C: ???

Det bude kunne lade sig gøre...

Venlig hilsen
Denpete

http://www.kandu.dk/

Fra : Tiny

Dato : 14-06-02 11:57

*SS* det lyder jo nemt nok, men det er ikke selve label jeg mener, men selve
drev betegnelsen! og den hedder D: jeg har ikke noget C drev og det gør
ged i en del programmer da de som udgangspunkt vælger c til at gemme på.
f.eks. i gta3 kan jeg ikke gemme ørvørv

Fra : Michael Henriksen

Dato : 14-06-02 12:16

"Tiny" <Tinybams@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
gør
> ged i en del programmer da de som udgangspunkt vælger c til at gemme på.

Du kan ændre drev ved at højreklikke på denne computer og vælge administrer
(i XP og 2000 så vidt jeg husker). Vælg diskhåndtering og højreklik på den
partition du ønsker at ændre betegnelse for. der er der et punkt der hedder
"skift drevbogstav og sti".
Hvad der sker ved at ændre drevbogstav for systemdisken ved jeg ikke, men
umiddelbart tror jeg det giver visse problemer for de progs du allerede har
installeret.......

Michael

Fra : Tiny

Dato : 14-06-02 12:55

Yup men kan ikke ændre den på den måde da det er den eneste disk jeg har i
jo og der kun er et drev, den har været drev C: før for en uge siden
så den skal bare tilbage igen så vil alt virke igen )

Fra : bob

Dato : 14-06-02 18:48

Hej
Du må have endnu en partition på din HD, når der oprettes nye partitioner
oprettes de med C som betegnelse på første partition D for anden partition
osv. Derfor er det helt klart at du har flere end en partition på din HD. Du
kan checke dette ved at åbne en Dos prompt og skrive fdisk, her skal du
vælge 4 for at se oplysninger om din HD´s opsætning, gå ud af programmet
igen ved at taste [Esc]. Vær forsigtig med at lege med de forskellige
mulighedder i fdisk, det er et program som kan fjerne din partition(er) i et
hug, brug blot vis funktionen (4) til at se hvorledes din opsætning er.

/bob