Kortsen Andersen Thingstrup
Fra : K. Thidemann

Dato : 13-06-02 17:12

Hvilken by er Hyastrup ?
Hvilket navn var Sam i Danmark ?

Hvem kan hjælpe John Dewar

Grandpa Anderson was born in Hyastrup Jylland, Denmark Nov. 24, 1882
and died Feb. 26, 1952 USA.
His mother's name was Petra and his father's name Andrew Kortsen.

My great-grandparents had twelve children Kurt, Marianna, Alsa, Marie,
Elvina, Mary, Maria, Sam (my grandfather), Pete, Andy and Martin.
Their last name was Kortsen Anderson Thingstrup. When he came across
he just used Kortsen Anderson.

sons of Marianne:
a. Mads, Krestian (Thingstrup) Thomsen, Refsvej 69-7700 Thisted
b.Anders Thingstrup Thomsen, Ullervpgirds Mark-Skovsted-7700 Thisted
c.Peter Thomsen, Skovgade 10, 7700 Thisted

Ketty Thidemann

Fra : Arne Eckmann

Dato : 13-06-02 17:42

"K. Thidemann" <k.thidemann@mail1.stofanet.dk> skrev:

> Hvilken by er Hyastrup ?

Jeg ved ikke om det er for langt ude, men i
nærheden af Tingstrup findes jo fx.

Hunstrup, og Nystrup og Næstrup.

> Hvilket navn var Sam i Danmark ?

Det første navn der falder mig ind er Samuel.

Med venlig hilsen
Arne

Fra : Thomas Thorsen

Dato : 13-06-02 18:34

K. Thidemann skrev:

> Hvilken by er Hyastrup ?

Der ligger et Højstrup ved Tømmerby i Thy.

Der ligger en gård Hejrhøj lige unden for Tingstrup, men her passer kun
første del af navnet.

T.T.

Fra : Ole Grau

Dato : 13-06-02 19:22

K. Thidemann wrote:
> Hvilken by er Hyastrup ?
>
> Grandpa Anderson was born in Hyastrup Jylland, Denmark Nov. 24, 1882
> and died Feb. 26, 1952 USA.

Hundstrup, Hillerslev herred,Thisted amt

Der ligger en Tingstrup i Hillerslev Herred

Ole Grau

Hjørring

Fra : Ole Grau

Dato : 13-06-02 19:28

"Ole Grau" <FJERNES-ojgrau@has.dk> skrev i en meddelelse
> Hundstrup, Hillerslev herred,Thisted amt
>
> Der ligger en Tingstrup i Hillerslev Herred

Rettelse:Tingstrup,Thisted landsogn, Hundborg Herred,Thisted amt

Med venlig hilsen
Ole Grau
Hjørring

Fra : K. Thidemann

Dato : 13-06-02 20:29

On Thu, 13 Jun 2002 20:28:00 +0200, "Ole Grau" <FJERNES-ojgrau@has.dk>
wrote:

>Rettelse:Tingstrup,Thisted landsogn, Hundborg Herred,Thisted amt
>
>Med venlig hilsen
>Ole Grau
>Hjørring
Tak for hjælpen.
Det lyder sandsynligt med Thisted landsogn, da søsteren der blev i
Danmark havde sønner i Thisted.
Jeg har bedt ham sende mig en scanning af de skolepapirer han har i
USA.

Mvh
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 15-06-02 21:10

On Thu, 13 Jun 2002 16:11:37 GMT, k.thidemann@mail1.stofanet.dk (K.
Thidemann) wrote:

>sons of Marianne:
>a. Mads, Krestian (Thingstrup) Thomsen, Refsvej 69-7700 Thisted
>b.Anders Thingstrup Thomsen, Ullervpgirds Mark-Skovsted-7700 Thisted
>c.Peter Thomsen, Skovgade 10, 7700 Thisted

Det ser ud til jeg har fundet en løsning.
Ullervpgirds skal være Ullerupgård

Hvis jeg benytter 'Danmark før og nu' kan jeg finde gården
Kortesgård i Skovsted.
(http://www.kms.dk/) det er da ret smart.

Tilsyneladende var faderen født i Højstrup, Tømmerby sogn.

Mvh
K. Thidemann

Fra : K. Thidemann

Dato : 20-06-02 19:55

>Grandpa Anderson was born in Hyastrup Jylland, Denmark Nov. 24, 1882
>and died Feb. 26, 1952 USA.
>His mother's name was Petra and his father's name Andrew Kortsen.

Så fandt jeg ham (kun til orientering)

Tømmerby 1863-1888, Vester Han herred, Thisted amt, HMB C 99-6 kort
1/3

1882 No 17

1882 den 24de november
Søren Thomsen Andersen Tingstrup
døbt i kirken 3. december

Husmand Anders Tingstrup Kortsen og
hustru Petrea Sørensen 25 aar Højstrup Mark

Faddere:
Gårdmand Lars Kristensen Lynge og hustru i Tømmerby
Gaardmand Peder Roer og Do. Peder Jensen i Højstrup
Kirrkegang d. 4/2-83