Udbydere. Sikke et udvalg
Fra : Carsten Riis

Dato : 13-06-02 17:22

Hej alle

Jeg er ved at blive forvirret over alle de muligheder, der er ved at få
bredbånd.
(og ja, jeg ved at det er en god ting med meget udbud).

Jeg ved, jeg skal have router på (noget med, at det bliver langt nemmere
med fx at have server) opkoblingen.

Jeg har efter intensiv jagt på de forskellige udbyderes hjemmesider
fundet ud af, at CC er meget fleksibel med boost og flex.
Sådanne ydelser findes ikke hos de andre udbydere, så vidt jeg kunne se.
Og jeg vil mene, at jeg vil få brug for fx boost bare en gang i mellem.

Spørgsmålet er så: virker det så godt, som det lyder?
(Et eller andet siger mig, at noget er for godt til at være sandt, så er
det også det)

Hvad med kundeservice/support, stabilitet og nyhedsgrupper (her tænker
jeg på dk.binaer.*-grupperne, hvor dk.binaer er ret væsentlig for, hvis
man i andre grupper vil tydeliggøre sit indslag vha. fx. billeder).

Er der nogen områder, hvor man bare siger: Typisk cybercity!
(og ja, man kan sige det på mange måder. Både med lettelse eller med
frustration i stemmen).
(og ja igen, jeg har set tidligere indlæg i gruppen, men der er
udbyderne jævnt fordelt med hensyn til problemer og de fleste af
problemerne af midlertidig karakter)

Nogen der kan fortælle mig, om jeg skal holde fingrene fra cybercity
eller om jeg skal vælge noget andet?
De andre udbydere har jo også fordele (fx TDC har adsl med favoritaftale
og fleksibel oprettelsesordning).

Jeg håber, at mine spørgsmål ikke var for ukonkret.

Fra : Kim Jensen

Dato : 14-06-02 09:28

> [...]
> Og jeg vil mene, at jeg vil få brug for fx boost bare en gang i mellem.
> Spørgsmålet er så: virker det så godt, som det lyder?

Ja! Jeg er meget tilfreds med min CC-forbindelse og Boost faciliteten er
genial - dog har jeg kun brugt den én gang, da min linie er fint hurtig til
mig som den er.

> Hvad med kundeservice/support, stabilitet og nyhedsgrupper (her tænker
> jeg på dk.binaer.*-grupperne, hvor dk.binaer er ret væsentlig for, hvis
> man i andre grupper vil tydeliggøre sit indslag vha. fx. billeder).

Jeg bruger aldrig binær news, så det ved jeg ikke. Manglende brok i de
interne CC-grupper vidner vel om, at det kører ok.....

> Nogen der kan fortælle mig, om jeg skal holde fingrene fra cybercity
> eller om jeg skal vælge noget andet?

"Holde fingrene væk ELLER vælge noget andet?" Ehmmm.... det er det
samme.
Jeg ville dog ikke tøve et øjeblik med at vælge CC igen, hvis jeg skulle ud
og bestille en forbindelse nu og her.

mvh
Kim Jensen

Fra : Jesper Gaardbo Langh~

Dato : 14-06-02 13:06

On Thu, 13 Jun 2002 18:21:33 +0200, Carsten Riis
<carsten.riis@privat.dk> wrote:

>Jeg ved, jeg skal have router på (noget med, at det bliver langt nemmere
>med fx at have server) opkoblingen.

Det bliver nemmere at have flere computere på Internettet. Hvis du kun
har én computer, og ikke ønsker bøvl med NAT, så er et USB modem måske
en bedre løsning?

> [...]
>
>Spørgsmålet er så: virker det så godt, som det lyder?
>(Et eller andet siger mig, at noget er for godt til at være sandt, så er

Jeg har godt nok kun haft boostet min forbindelse én gang, men der
virkede det også perfekt.

>Hvad med kundeservice/support, stabilitet og nyhedsgrupper (her tænker
>jeg på dk.binaer.*-grupperne, hvor dk.binaer er ret væsentlig for, hvis
>man i andre grupper vil tydeliggøre sit indslag vha. fx. billeder).

Jeg har ikke været så heldig med kundeservice hos Cybercity, men det
er kun mennesker der render rundt inde på Esplanaden, og kan lige så
let fejle som jeg selv gør det.

Stabiliten er jeg fuldt ud tilfreds med. Hvad angår news, er Cybercity
i gang med at etablerer en ny News-server. Den er i test i øjeblikket.
Dermed ikke sagt, at jeg er utilfreds over den nuværende News-server.

> [...]
>(og ja igen, jeg har set tidligere indlæg i gruppen, men der er
>udbyderne jævnt fordelt med hensyn til problemer og de fleste af

Ikke mere end du kan sige: Typisk danske ISP'er!

Alle udbydere (i den prisklasse) har mindre flaws, det er helt
naturligt.

>Nogen der kan fortælle mig, om jeg skal holde fingrene fra cybercity
>eller om jeg skal vælge noget andet?
>De andre udbydere har jo også fordele (fx TDC har adsl med favoritaftale
>og fleksibel oprettelsesordning).

Nej, vælg endelig Cybercity. Jeg kan varmt anbefale dem!

Jeg har selv haft DSL fra Cybercity siden juli 2000. 1meg-modem, Cisco
677 og nu ZyXEL Prestige 642R. Dog må jeg sige, at jeg var gladest for
Cisco routeren. Den er IMHO bedre hvad angår NAT.

Jesper Langhoff

Fra : Emil

Dato : 16-06-02 14:35

Carsten Riis <carsten.riis@privat.dk> wrote in

> Spørgsmålet er så: virker det så godt, som det lyder?
> (Et eller andet siger mig, at noget er for godt til at være sandt, så er
> det også det)
Ja, det er det! :) Jeg har haft Cybercity ADSL i over et år og har ikke har
andet end gode oplevelser!

> Hvad med kundeservice/support, stabilitet og nyhedsgrupper (her tænker
> jeg på dk.binaer.*-grupperne, hvor dk.binaer er ret væsentlig for, hvis
> man i andre grupper vil tydeliggøre sit indslag vha. fx. billeder).
Der er en glimrende dækning af alle dk.* grupper, men hvis du vil har brug
for alt.binaries.* skal du ikke vælge CC da de mildest talt har elendig
dækning af disse.

--
*/Emil

Fra : Emil

Dato : 16-06-02 14:37

Emil <emil@mailpusher.not.real> wrote in

> Ja, det er det! :)

Hehe, det kom lidt forkert ud.. Jeg mener naturligvis at det virker så godt
som det lyder, ikke at det er for godt til at være sandt :)

--
*/Emil