MS Windows
briani 27239
fil som ikke vil slettes
Fra : Rasmus Gilbert

Dato : 13-06-02 16:39

Jeg har fået fat i en fil, som jeg ikke kan få lov at slette. Hver gang jeg
forsøger, kommer WinXP med og fortæller at den ikke kan slettes. Filen kan
heller ikke flyttes eller på anden måde håndteres.
Kan det lade sig gøre at komme af med filen??

VH
Rasmus
__________________________________________________________________ rasmus
gilbert Mr. ICQ#: 156073170 Current ICQ status: + More ways to contact me

Fra : Klaus Petersen

Dato : 13-06-02 17:13

> [...]
> heller ikke flyttes eller på anden måde håndteres.
> Kan det lade sig gøre at komme af med filen??

Ja, det kan det da. Du kan under opstarten, lige efter ram og hardiske er
kommet
frem, trykke f8, og vælge "fejlsikret med kommandoprompt".

Herefter kan du slette filen ved dos kommandoer. Jeg ikke hvor meget du
kender
til dem, men hvis det er et problem, kan jeg godt hjælpe dig med det også.

Bare for nysgerrighedens skyld - er det en DivX Avi fil du ikke kan slette?
Jeg har også haft problemer med lige den type filer, og har læst mig til, at
det
skyldes at DivX codec'et går ind og blokerer filen, hvis det ikke er en
gyldig
divX / avi fil.

Fra : Pico

Dato : 13-06-02 19:45

Rasmus Gilbert wrote:
> [...]
> slettes. Filen kan heller ikke flyttes eller på anden måde håndteres.
> Kan det lade sig gøre at komme af med filen??

Jeg har lige igen i forgårs slettet en af de genstridige.
Gå i komandopromt og slet den, det er min erfaring at de fleste filer
kan slettes den vej og så kan man hele tiden se stien.
Skriv del efterfulgt af den korekte sti, du kan selvfølgelig også bevæge
dig helt tæt på med det gode gamle cd fra dos dagene.
Pico

Fra : Loke

Dato : 14-06-02 07:31

Et andet "fif": Pak den med f.eks. "WinZip" - og smid den i papirkurven...
/Loke

Fra : Snip

Dato : 14-06-02 08:02

Når jeg prøver bliver filen rigtigt nok pakket og kan slettes, men den står
stadig tilbage som alm. fil.

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Pico

Dato : 14-06-02 16:24

Snip wrote:
> Når jeg prøver bliver filen rigtigt nok pakket og kan slettes, men
> den står stadig tilbage som alm. fil.

Er det ikke fordi du lader den stå som standard indstillingen, som siger
at filen skal pakkes og efterlades urørt, det er under "Action" så vidt
jeg husker.
Du skal bruge det punkt der heder noget i retning af pak og flyt.
Oversæt selv.
Pico