Slægten Tronier
Fra : Poul Brodersen

Dato : 13-06-02 13:38

Skulle der være nogen med kendskab til denne slægt. Jeg søger yderligere
oplysninger om Christian Lehmann Tronier, 1797-1860. Han var købmand i Sorø,
gik fallit to gange, 1830 og 39. Senere i 1850 tæffes han som vejopsynsmand
i Undløse sogn. Han havde seks børn, de 5 første født i Sorø, det 6. i
Holbæk. Han dør i Sorø.

Han er forlover for Frederikke Wilhelmine Halberg, der i 1856 i Ugerløse
sogn vies til Niels Frederik Christian Rolsted, herredfuldmægtig i Holbæk,
senere godsforvalter på Frydendal gods.

Jeg søger forbindelse ml. slægterne Tronier og Halberg.

Poul Brodersen

Fra : Bodil Grove Christen~

Dato : 13-06-02 14:12

"Poul Brodersen" <poulbrod@post3.tele.dk> wrote in message
> [...]
> senere godsforvalter på Frydendal gods.
>
> Jeg søger forbindelse ml. slægterne Tronier og Halberg.

Fundet på www.familysearch.org/

Christian Lehman TRONIER
Sex: M

Event(s):
Birth: 8 Jan 1797
Soro, Denmark

Parents:

Relatives:
Julius TRONIER

Med forbehold for sandhedsværdien, da det
er en slægtning, som efter hukommelsen
har indsendt denne oplysning.
Med venlig hilsen
Bodil.

Fra : C.F. Scheel

Dato : 13-06-02 19:23

Poul Brodersen wrote:

> [...]
> senere godsforvalter på Frydendal gods.
>
> Jeg søger forbindelse ml. slægterne Tronier og Halberg.

Måske kan du finde noget i disse artikler
(PHT = Personalhistorisk tidsskrift):

Tronier
Møller, John M.: Slægten Tronier. 6-IV-1913 s. 1-21. PHT.
[A].

Tronier
Møller, John: Slægten Tronier, Ved. Særtr. af PHT 6. R.
IV. DK Kbh. 1913. 21pp. [#].

Tronier
NN: 3-II-1893 s. 70. PHT. [A].

Christian F. Scheel (cfscheel@online.no)