MS Windows
briani 27239
Tempmappe vil ikke slettes
Fra : Snip

Dato : 13-06-02 08:16

Jeg forsøgte at downloade en rar-fil med der gik kuk i det. Jeg slettede
filen fra mit h-drev, men noget af den har lagt sig i en mappe i
windows->temp.

Mappen kan jeg ikke slette: Win98 meddeler at den ikke findes. Jeg har
forsøgt at slette med winrar, Norton, regedit, men pappen gendannes hele
tiden. Filerne i mappen bruges ikke andre steder. Jeg har tjekket mappen for
virus og trojaner. Den har hængt der en uges tid. Hvordan sletter jeg den
med hård hånd?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Gevaldi

Dato : 13-06-02 08:41

Snip skrev:

> [...]
> hele tiden. Filerne i mappen bruges ikke andre steder. Jeg har
> tjekket mappen for virus og trojaner. Den har hængt der en uges tid.

Start op i Dos og slet den derfra.

--
/Gevaldi
http://www.wintip.dk/

Fra : Snip

Dato : 13-06-02 20:20

> Start op i Dos og slet den derfra.

Hvordan er det lige kommandoen er?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Madsen

Dato : 13-06-02 22:00

Snip skrev:

> Hvordan er det lige kommandoen er?

Det kommer an på hvilket drev Windows\temp ligger på, men hvis vi
går ud fra at det er C-drevet så er kommandoerne følgende:
(Tryk enter efter hver linie)

C:
Cd\
Cd Windows\temp
Del *.*

Madsen.

Fra : Snip

Dato : 14-06-02 08:04

Tænk sig, også dos melder at filen/mappen ikke findes. Hvad gør jeg så? Har
læst et andet råd om at pakke den. Hvordan pakker jeg med zip så "det hele"
kun ligger i zipfilen?

--
Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Snip

Dato : 14-06-02 08:55

Jeg søgte i Google->grupper og fandt dette forslag - "køre FDISK /MBR fra en
dosprompt?"

Hvad sker der hvis jeg prøver det?

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT

Fra : Morten Poulsen

Dato : 14-06-02 12:43

Prøv lige evt. at køre en scandisk først. Det kan jo være at du har mistet
en entry til mappen eller sår'n.

Nu går jeg også ud fra at du ikke ønsker at slette mappen, men blot filerne
i den.
Prøv at sortere på dato'en i stifinderen. marker alle filer der er ældre end
dags dato (ældre end sidste genstart), og slet skidtet (hold evt. shift nede
samtidig m. tryk på del)

Mvh
Morten

Fra : Madsen

Dato : 14-06-02 15:34

Snip skrev:

> Jeg søgte i Google->grupper og fandt dette forslag - "køre FDISK
> /MBR fra en dosprompt?"
>
> Hvad sker der hvis jeg prøver det?

Du overskriver Master Boot Record (MBR) på harddisken, hvilket ikke
hjælper på problemet. Det er kun brugbart hvis du har bootproblemer.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 14-06-02 15:34

Snip skrev:

> Tænk sig, også dos melder at filen/mappen ikke findes. Hvad gør
> jeg så?

Kør evt. en scandisk som Morten foreslår. Hvis den ikke finder fejl
så slet Windows\Temp-mappen og opret den igen. Det kan du også gøre
fra DOS.

C:
Cd\
Cd Windows
Deltree temp
md temp

Deltree bør bruges med forsigtighed. Den sletter også alle undermapper.
Kig lige på hvad den spørger dig om inden du trykker på Y eller J for
at godkende. Hvis du f.eks. skrev Deltree Windows ville Windows-mappen
plus alle undermapper til Windows-mappen blive slettet, og det er ikke
så smart.

Hvis det var min pc ville jeg flytte temp-mappen ud i roden af C-drevet
i stedet for at have den placeret som en undermappe til Windows. Det
letter overskueligheden en del.

> Har læst et andet råd om at pakke den. Hvordan pakker jeg med zip
> så "det hele" kun ligger i zipfilen?

WinZip sletter som standard ikke originalfilerne. Den laver blot en
*.zip-fil ud fra originalerne og lader originalerne ligge. Selvom du
stillede WinZip til at slette originalerne så kunne den sikkert ikke
gøre det, når du ikke kan få lov til at slette dem på normal vis.

Madsen.

Fra : Snip

Dato : 27-06-02 14:17

>Hvordan sletter jeg den med hård hånd?

Winrar klarede problemet. Den søgte efter .rar filer, fandt den, erklærede
den mystisk og slettede den. Vupti, problemet blev løst.

Hilsen fra snip@post8.tele.dkNOT