?? Mini malle = latinnavn ??
Fra : Leo Vaeversted

Dato : 13-06-02 01:04

Hejsa
Jeg søger det latinske navn på en "minimalle", den er lille, ca 4 cm lang,
den suger sig fast på glasset og sten lige som en ancistrus, dog har jeg
også set at de har suget sig fast på ryggen mine ancistrusmaller.
Den er brunlig på ryggen, med en sort streg ned af siden, og helt hvis på
bugen.

Nogen som har et bud på det rigtige navn.

Nej, jeg kan desværre ikke lave et billede af den.

Leo
http://dk.danban.com/advocate/e80b1a1a96ee6ae008bdbbb071b1629f

Fra : Niels Thrane

Dato : 13-06-02 01:35

Hejsa

> Den er brunlig på ryggen, med en sort streg ned af siden, og helt hvis på
> bugen.

Det kunne fx være en af Otocinclus arterne. Der er ca. 13 forskellige arter
som ikke altid er nemme at se forskel på.

Du kan læse om en af dem - Otocinclus vittatus - her:
http://www.planetcatfish.com/cotm/1996-12.htm

--
Mvh.
Niels Thrane